Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@16:42:50 GMT

دلهره‌های عبور از سرپناه خفت‌گیران!

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۵۶۰۵

دلهره‌های عبور از سرپناه خفت‌گیران!

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: بزرگراه‌های غرب تهران منطقه۲۲را از اطراف احاطه کرده است وشهروندان برای دسترسی‌ محلی باید از فضای‌های بی‌دفاع شهری یا زیرگذرهای پرخطر تردد کنند. اغلب اهالی به دلیل وسعت این منطقه از وجود نقاط ناامن و بی‌دفاع گله دارند.

تاریکی، پاتوق معتادان و بروز انواع بزهکاری از جمله موضوعاتی است که ساکنان هرمحله  درباره زیرگذرها به زبان می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش  سراغ تعدادی از این زیرگذرها رفتیم تا از نزدیک به خواسته شهروندان  و معضلات فضای‌های بی‌دفاع شهری منطقه را بررسی کنیم که چگونه آسایش و آرامش را از ساکنان سلب کردند.

زیرگذر پر دردسر

فضاهای بی‌دفاع شهری به آن دسته از ساختارهای اماکن و المان‌های شهری گفته می‌شود که به دلیل برخورداری از ویژگی‌های نامناسب فیزیکی شرایط برای بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی و جرایم را فراهم می‌کند. «علی نظرنژاد» از ساکنان قدیمی محله پیکان شهر است.

او می‌گوید: «در این محله به دلیل قرار گرفتن بزرگراه شهید همدانی و آزاد راه تهران- کرج برای دسترسی شهروندان، زیرگذرهایی ایجاد شده است، اما با تاریک شدن هوا معتادان و کارتن خواب‌ها روانه آن می‌شوند و شب را در آنجا به صبح می‌رسانند. این زیرگذرها سال‌هاست که به حال خودش رها شده است. چندین بار شهرداری منطقه هم از این مکان‌ها بازدید کرد، ولی فایده‌ای نداشت. » او معتقد است با تأمین روشنایی برای این زیرگذرها می‌توان این معضل را برطرف کرد.

تجمع کارتن خواب‌ها

دیوار یا ساختمان نیمه مخروبه در بافت فرسوده، پل عابر پیاده و زیرگذر، ساختمان جدیدالاحداث نیمه تمام، دالان‌ها و معابر، کانال‌های آب، انهار، پارک‌ها و بوستان‌های فاقد نور مناسب، پارکینگ‌های حجیم، کنج‌ها و عقب نشینی ساختمان‌ها و نهایتاً نقاط غیر قابل دید پل‌های عریض از جمله نقاط بی‌دفاع شهری است که باید به مکانی امن برای عبور و مرور اهالی تبدیل شود.

«زهرا دلجو» از ساکن محله صدرا است و وقتی از مشکلات فضاهای بی‌دفاع شهری می‌پرسیم و می‌گوید: «امتداد بزرگراه شهید حکیم محله صدرا را به دوقسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده است. اهالی برای تردد به بخش جنوبی این محله باید از زیرگذر عبور کنند، اما متأسفانه این زیرگذرها دخمه‌هایی مخوف است. به همین خاطر اهالی ترجیح می‌دهند از عرض بزرگراه عبور کنند ولی سارقان در این زیرگذرها اموال آن‌ها را به سرقت نبرند. این مشکل به دست مسئولان شهرداری و نیروی انتظامی رفع می‌شود.

آن‌ها می‌توانند با گشت زنی شبانه روزی در این نقاط از احتمال وقوع حادثه جلوگیری کنند. خلافکاران هم با دیدین نظارت مداوم مسئولان بار و بندیلشان را جمع کرده و از این محله ‌می‌روند. شاید اهالی با انجام این اقدامات روی آرامش را ببینند.»

محلی برای دپو زباله‌ها

«محسن محمدی» یکی از ساکنان محله وقتی متوجه می‌شود درباره مشکلات زمین‌های بایر یا فضاهای بی‌دفاع شهری محله گزارش تهیه می‌کنیم، جلو می‌آید و می‌گوید: «تقریباً در هر کوچه از این محله یک تا دو زمین بی‌دفاع و بایر و یا نقاط ناامن وجود دارد. تجمع کارتن‌خواب‌ها و معتادان تنها مشکل این زیرگذرها نیست.

 هرکدام از این نقاط بی‌دفاع و زیرگذرهای شهری با توجه به موقعیت محله زنگ خطری برای ساکنان این محدوده محسوب می‌شود. چراکه عدم برخورداری از روشنایی و نورکافی در ساعات مختلف، متروکه بودن فضا، کاهش رفت و آمد، نداشتن رؤیت بصری از فضاهای اطراف و فقدان یا کاهش امکان نظارت اجتماعی از جمله دلایل برای ناامن و جرم خیزبودن این نقاط است.»

کد خبر 671966 برچسب‌ها منطقه ۲۲ همشهری محله

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۲۲ همشهری محله بی دفاع شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور

اولین دوره مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی به میزبانی اردبیل آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رییس هیأت کشتی استان اردبیل عصر پنجشنبه در مراسم آغاز مسابقات کشتی بین‌المللی جام صفوی در سالن رضازاده اردبیل، گفت: مسابقات بین‌المللی کشتی نوجوانان جام صفوی از امروز در اردبیل با حضور 15 تیم داخلی و سه تیم خارجی آغاز شد.

قدرت حاج‌نوری تصریح کرد: کشتی‌گیران کشورمان در قالب 15 تیم و 35 کشتی‌گیر خارجی نیز از کشورهای ارمنستان، عراق و قرقیزستان در این مسابقات حاضر شدند تا رقابت نفس‌گیری را در اردبیل برای ارتقای آمادگی خود انجام دهند.

وی گفت: این مسابقات در سالن رضازاده تا عصر فردا ادامه خواهد داشت و کشتی‌گیران کشورمان و سه کشور دیگر روی تشک رفته و رقابت پایاپایی را با هم انجام خواهند داد.

رییس هیأت کشتی استان اردبیل افزود: 170 کشتی‌گیر از کشور ایران و 35 کشتی‌گیر نیز از سه کشور عراق، ارمنستان و قرقیزستان در این رقابت‌ها حاضر شدند که سهم کشتی‌گیران اردبیلی 21 نفر است که در قالب تیم اردبیل، در این دوره از رقابت‌ها حاضر شدند.

حاج‌نوری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این مسابقات در سطح بین‌المللی انجام شده و سعی بر این است تا با حضور داوران و کشتی‌گیران، رقابت‌های خوبی را در این 2 روز شاهد باشیم تا نفرات برتر به عنوان تیم منتخب کشورمان در رده سنی نوجوانان بتوانند در مسابقات پیش روی آسیایی و جهانی حضور پیدا کنند.

رییس هیأت کشتی استان اردبیل اضافه کرد: استاندار اردبیل و فدراسیون کشتی در برگزاری این مسابقات نهایت تلاش و همکاری را انجام دادند تا ما بتوانیم اولین دوره مسابقات بین‌المللی جام صفوی را در رشته کشتی برگزار کنیم تا دوبنده‌پوشان کشورمان با حضور در روی تشک بتوانند رقابت‌های خوبی را در سطح مناسب انجام دهند.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • اصفهان برترین استان در استعدادیابی کشتی
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد
  • لحظه دلهره‌آور و حساس نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر (فیلم)
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم
  • پیکرهای 392 شهید از بیمارستان ناصر در غزه بیرون کشیده شد
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه (فیلم)