Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-02@22:01:14 GMT

◄ ۵۶ درصد تصادفات در بزرگراه ها رخ می‌دهد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۵۶۳۲

◄ ۵۶ درصد تصادفات در بزرگراه ها رخ می‌دهد

تین نیوز

 جعفر تشکری هاشمی در نطق پیش از دستور شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل اظهار کرد: توجه به حمل و نقل عمومی و حفظ ایمنی شهروندان از جمله اولین موضوعات مورد توجه شورای شهر بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی ادامه داد: آسیب‌هایی که در اثر تصادفات به شهروندان وارد می‌شود صدمات جبران ناپذیری را به دنبال دارد، در کشورهای در حال توسعه ۷ درصد جی دی پی برای تصادفات خرج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تصادفات سومین عامل مرگ و میر در ایران است گفت: در حال حاضر در هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۰ نفر به دلیل تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و این اتفاق نامناسبی است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار ۷۰ درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای و ۳۰ درصد شهری است.

تشکری هاشمی ادامه داد: از سال ۲۰۰۰ تاکنون تنها توانسته ایم ۲۵ درصد تلفات را کاهش دهیم و با برنامه ریزی می‌توان این عدد را کمتر نیز کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نوروز امسال هزار و ۱۰۰ شهروند جان خود را در تصادفات از دست دادند گفت: وظیفه ما به عنوان مسئولان شهری این است که این عدد را کاهش دهیم.

وی گفت: آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در تهران نزولی است اما هنوز نیز با آمار مرگ ۲ نفر در روز مواجه هستیم و بیشترین سهم فوتی‌ها را با ۴۱ درصد پیادگان تشکیل می‌دهند و این حاکی از نا ایمن بودن معابر شهری است.

تشکری هاشمی گفت: در بحث ایمنی ترافیک فاصله محسوسی با کشورهای دیگر داریم و ۴۷ درصد تصادفات به دلیل بی توجهی رانندگان است و ۵۶ درصد تصادفات در بزرگراه‌ها رخ می‌دهد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بیشترین آمار فوتی در مناطق گفت: بیشترین آمار کشته شدگان تصادفات در مناطق ۴،۵،۱۵ و ۱۹ رخ می‌دهد البته هیچ منطقه‌ای عاری از تصادفات نبوده است و معاونت عمران و حمل و نقل ترافیک باید به ایمنی مناطق توجه داشته باشند.

تشکری هاشمی اظهار کرد: وزارت صمت بالاترین نقش را در تولید خودروهای با کیفیت دارد اما در حال حاضر خودروها با کیفیتی بسیار پایین مواجه هستند.

تشکری هاشمی گفت: متأسفانه علی رغم هزینه‌های بسیاری که برای ساخت پیاده راه‌ها خرج می‌کنیم اما آنها ایمنی لازم را ندارند.

وی با اشاره به حمل و نقل عمومی گفت: توسعه حمل و نقل عمومی منجر به ترددهای کمتر و کاهش تلفات می‌شود بر همین اساس با افزایش سفرهای حمل و نقل عمومی می‌توان شاهد کاهش تلفات رانندگی بود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به فاصله محل کار و منزل افراد گفت: هرچه این مصاف بیشتر شود شاهد تصادفات بیشتری خواهیم بود و لذا همبستگی فاصله محل زندگی و اشتغال منجر به کاهش میزان تصادفات می‌شود.

تشکری هاشمی گفت: توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی، مهارت آموزی به رانندگان، حرکت به سمت حمل و نقل انسان محور به جای خودرو محور، اصلاح نواقص معابر، حذف خودروهای فرسوده و پر خطر، تصویب قوانین بازدارند، تکمیل تجهیزات ترافیکی از جمله راهکارهای کاهش تلفات است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران ایمنی حمل و نقل حمل و نقل عمومی شورای شهر تین کشورهای در حال توسعه شورای شهر تهران مرگ شهر تهران نوروز شهروند ترافیک حمل و نقل خودرو حمل و نقل عمومی عضو شورای شهر تهران حمل و نقل عمومی پایتخت روز ایمنی حمل و نقل عضو شورای شهر تهران حمل و نقل عمومی تشکری هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است

سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره علل تصادفات  گفت:  یکی از دلایل اصلی افزایش تصادفات استفاده و مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی ‌بالاترین درصد یعنی ۴۶ را به خود اختصاص داده است و این موضوع حتی بدون استفاده از هندزفری نیز اتفاق می‌افتد. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: ارسال پیامک توسط رانندگان نیز به میزان ۳۷ درصد در بروز تصادفات نقش دارد. 

سرهنگ کشیر گفت: همچنین تحقیق نشان می‌دهد که مکالمه با هندزفری ۲۷ درصد و مصرف مواد مخدر ۲۱ درصد در میزان و دلیل تصادفات نقش دارند. 

او تصریح کرد: راننده از مواد مخدر استفاده کرده و پشت فرمان نشسته و باعث شده  روح و روان و سیستم اعصاب وی او تحت تاثیر قرار ‌بگیرد که از جمله تاری دید، کاهش شدید شنوایی، درگیری ذهنی و مغزی و درک نکردن فاصله از مواردی است که می‌تواند برای این راننده اتفاق بیفتد که نتیجه‌ای جز تصادف در پی نخواهد داشت. 

سرهنگ کشیر افزود: همچنین استفاده از نوشیدنی‌های غیرمجاز و مصرف روان گردان‌ها به میزان ۱۳ درصد در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند. 

او  بیان کرد: این اعداد و ارقام مواردی نیستند که بخواهیم با آنها شوخی کنیم. شوخی با این اعداد شوخی با جان و زندگی خود و خانواده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • اجرای طرح ساماندهی کودکان گل فروش حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و بهشت زهرا (س)
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در بزرگراه شیخ‌فضل‌الله/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • داداش کلاه یادت نره 
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم