Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین نشست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جمعی از سفرای خارجی و نمایندگان سازمان های بین المللی در ایران در دفتر وزارتی برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست، مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت در این نشست گفت: تعدادی از سفرای خارجی و نمایندگی های سازمان های بین المللی مستقر در ایران خواستار دیدار با وزیر بهداشت به مناسبت سال جدید شمسی بودند، بنابراین این نشست در آستانه هفته سلامت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمدحسین نیکنام در خصوص موضوعات مورد بحث و گفتگو در دو نشست پیشین و این نشست، اظهار داشت: عوامل اجتماعی موثر بر سلامت (sdh) که به تازگی فعالیت های جدیدی در خصوص آن در منطقه در حال انجام است، انتقال تجارب کشورها به هم در مهار کرونا و همچنین قدردانی از کمک های انسان دوستانه کشورها در اهدای واکسن، تجهیزات و ملزومات پزشکی به یکدیگر، موضوعات گفتگوها در این نشست است.

وی با اشاره به حضور سفیر کوبا در این نشست و تجربه همکاری مشترک ایران و کوبا در تولید واکسن خواستار انتقال تجارب و توسعه همکاری ها در جهت توسعه سلامت در منطقه و جهان شد. 

بنابر اعلام وبدا، به گفته دکتر نیکنام در این نشست علاوه بر نمایندگان آژانس های بین المللی همچون نماینده سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت جهانی، نماینده یونیسف، سفرای کشورهای بلغارستان، کرواسی، کوبا، مجارستان، نیکاراگوئه، اسپانیا و ژاپن حضور دارند.

توسعه روابط بین المللی سلامت از استراتژی های دولت جدید است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: توسعه روابط بین المللی سلامت با کشورها و سازمان های مسئول از استراتژی های دولت جدید است.

دکتر بهرام عین اللهی در نشست هم اندیشی با جمعی از سفرای خارجی و نمایندگان سازمان ها و آژانس های بین المللی در ایران گفت: باید این جلسات را از حالت تشریفاتی خارج کنیم و با ایجاد کارگروه های تخصصی، نشست ها را به سمت عملیاتی شدن پیش ببریم.

بنابر اعلام وبدا، وی افزود: همانگونه که دانشمندان علوم پزشکی ما در تمام کشورها در سطوح پایین تر با یکدیگر ارتباطات علمی مستحکمی دارند و به تبادل دستاوردها و تجارت علمی می پردازند، ارتباطات دیپلماتیک ما در راستای سلامت نیز باید از حالت تشریفاتی خارج شده و عملیاتی و نتیجه بخش باشد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اکنون ارتباطات ما در سطوح مدیریتی عملیاتی نیست که می توان با ایجاد کارگروه های تخصصی در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فناوری این نشست ها را به مراحل بالاتری سوق داد و به نتایج ثمربخشی رسید.

عین اللهی اظهار داشت: در این راستا با تشکیل بانک منابع علمی و بانک ایده پردازی می توانیم تجارب ارزشمند خود در اختیار یکدیگر بگذاریم. باید با کمک گرفتن از توان هم برای آینده سلامت و بیماری هایی نظیر کرونا برنامه ریزی و ایده پردازی کنیم. 

وی افزود: خوشبختانه نسل جوان ایران با ایجاد شهرک های دانش بنیان به دستاوردهای عظیمی نائل شده است. ما آماده ایم در این زمینه با تعریف پروژه های مشترک سطح همکاری ها را ارتقا دهیم.

وی یادآور شد: سلامت در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جوامع تاثیر دارد. بنابراین به تمام سفارتخانه های خارجی پیشنهاد می کنیم با ایجاد یک معاونت در سیستم اداری خود، برای مقوله سلامت به صورت ویژه برنامه ریزی و اقدام کنند. 

وزیر بهداشت با اشاره به این که آماده است تا با تمام سفرا و نمایندگان سازمان های بین المللی دیدار داشته باشد، خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران که طی ده های گذشته توانسته آموزش و بهداشت و درمان را با موفقیت در کنار هم قرار دهد، ظرفیت وسیعی برای کمک به دیگران دارد. کما این که شاهد تحصیل بسیاری از پناهجویان افغانستانی و دانشجویان خارجی در دانشگاه های ایران هستیم.

عین اللهی بیان داشت: ادامه این هم اندیشی ها می تواند فصل جدیدی از روابط فیمابین را رقم بزند. ایران آمادگی دارد در زمینه برگزاری کنفرانس های بین المللی در حوزه سلامت با سایر کشورها همکاری کند. نتیجه گفتگوهای ما در کارگروه های تخصصی می تواند برای ارتقای سلامت عمومی جوامع، در این کنفرانس ها نیز انعکاس یابد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزارت بهداشت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت بهداشت بین المللی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت و ضرورت تلاش برای توسعه اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در کمیته استانی بهداشت، تغذیه و ایمنی که با همراهی مسئولان بهداشت سازمان آموزش و پرورش فارس برگزار شد، تلاش برای تامین سلامت دانش‌آموزان را یک ضرورت خواند که در این زمینه والدین و معلمان، نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیز مواردی مطرح کرد و راهکارهایی در خصوص همکاری مشترک دو مجموعه در این زمینه ارائه داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، ضمن بیان توضیحاتی درباره وظایف مشترک مجموعه سلامت با سازمان آموزش و پرورش، از مسئولان مدارس خواست تا در این راستا با مجموعه سلامت همکاری بیشتری داشته و بر مصرف مکمل‌های توزیع شده در مدارس نظارت کنند.

عباس رضائیان‌زاده ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های سلامت‌محور مسئولان آموزش و پرورش استان در مدارس، مطالبی درباره پیگیری برای مشارکت خیرین تامین سلامت فارس در تامین مکمل در مدارس؛ مدیریت سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد؛ اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف بهداشت دهان و دندان؛ پایش و غربالگری سلامت دانش‌آموزان و تلاش برای اجرای قوانین جوانی جمعیت و فرزندآوری عنوان کرد.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مجموعه سلامت استان و سازمان آموزش و پرورش در راستای سلامت دانش‌آموزان درباره موضوعاتی نظیر چاقی و لاغری دانش‌آموزان؛ عوارض کم تحرکی و تغذیه نامناسب دانش‌آموزان؛ اجرای برنامه بهبود تغذیه و توزیع مکمل یاری آهن و ویتامین D در مدارس؛ ثبت مشخصات دانش‌آموزان در سامانه «سیب» در زمینه دریافت مکمل یاری و چالش‌های تأمین اعتبارات مالی برای تأمین مکمل دانش‌آموزان در مدارس، مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود