Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست کارشناسی «بررسی چالش‌های سیاست‌گذاری در متاورس» با هدف بررسی مسائل، فرصت‌ها و تهدیدات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و قانونی فناوری‌های متاورس و چالش‌های پیش روی آن، در مجلس برگزار می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، یکی از اهداف «خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه» معرفی و بررسی فناوری‌های نوین و ارائه پیشنهادهای سیاستی متناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مفهوم «متاورس» که درون خود از فناوری‌های متعددی همچون بلاک‌چین، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و ... استفاده کرده است، به‌عنوان موضوع مورد بررسی در رویدادهای خانه خلاق انتخاب شده است.

به همین منظور نشست کارشناسی (پنل) با موضوع «بررسی چالش‌های سیاست‌گذاری در متاورس» با حضور مهندس یزدان عباسی رئیس کارگروه آموزش و پژوهش انجمن بلاک‌چین ایران، دکتر محسن رضائی صدرآبادی مدرس دانشگاه و آینده‌پژوه اقتصاد فضای مجازی، دکتر ابوالقاسم رجبی پژوهشگر سیاست‌گذاری فناوری اطلاعات و کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس و احسان دربانیان پژوهشگر حوزه بلاک‌چین و رمزارزها برگزار می‌شود.

خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه مسئله نوآوری در بخش عمومی را در دستور کار خود قرار داده است تا ابزارهای نوآوری را در جهت منافع عمومی به کار گیرد. همراهی و هماهنگی با شرکت‌های دانش‌بنیان و تعامل با اکوسیستم نوآوری و اندیشه‌ورزی و تسهیل ارتباط اکوسیستم نوآوری با نظام قانون‌گذاری از جمله فعالیت‌های مهم خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه است.

به نقل از روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه، این نشست در محل مجلس شورای اسلامی، ساختمان آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری، طبقه دهم، خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه برگزار می‌شود. عموم علاقه‌مندان جهت هماهنگی و حضور در این نشست می‌توانند با شماره ۳۳۹۳۵۸۶۰ ۰۲۱ تماس بگیرند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، متاورس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی متاورس خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه سیاست گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم

در نشست تخصصی نقد و بررسی  برنامه محفل  که به میزبانی دانشکده صدا و سیمای قم در محل سالن شهید آوینی و با حضور برخی عوامل برنامه، کارشناسان، منتقدان و برنامه سازان برگزار شد، محمدحسین هاشمی گلپایگانی،تهیه کننده برنامه محفل، ساده و صمیمی بودن این مجموعه را از جمله اهداف پیش بینی شده برای تولید آن بیان کرد.

وی افزود: نیت گروه سازنده از همان ابتدا ایجاد حال خوب برای مردم بود نه آموزش مفاهیم سنگین قرآن.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به فرایند سخت و زمان گیر انتخاب ۱۰۰ سوژه از میان ۳ هزار سوژه برای تولید برنامه افزود: برنامه محفل حاصل تلاش ۲۵۰ نفر از متولدین دهه هفتاد است که تقدیم مردم عزیز کشورمان شد.

حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان از کارشناسان برنامه محفل هم، عملی و کاربردی نشان دادن قرآن کریم و مفاهیم آنرا از نقاط قوت این مجموعه تلویزیونی عنوان کرد.

در این نشست ضمن پاسخ عوامل برنامه محفل به سوالات مطرح شده از سوی حاضران، از آقایان محمد حسین هاشمی تهیه کننده، مهدی زاد حسینی سردبیر و حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان کارشناس برنامه محفل تجلیل شد.

برنامه تلویزیونی محفل در ایام ماه مبارک رمضان امسال از شبکه ۳ سیما به روی آنتن رفت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • پارامتر‌های تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری در فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۴ بررسی می‌شود
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است