Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@02:52:04 GMT

سنگ تمام «نمایشگاه قرآن» برای کودکان و نوجوانان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۸۴۱۸

سنگ تمام «نمایشگاه قرآن» برای کودکان و نوجوانان

بیست و نهمین دوره نمایشگاه قرآن پس از دو سال تعطیلی با استقبال فراوان خانواده ها به رویدادی کاملا فرهنگی تبدیل شده و غرفه های تخصصی کودکان و نوجوانان امسال ویژه تر به چشم می آید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیست و نهمین دوره نمایشگاه قرآن از روز بیست‌وهفتم فروردین ماه آغاز شده و تا نهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) پذیرای علاقه‌مندان به کلام وحی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره برخلاف دوره های گذشته، رنگ، نور و صدا سه عنصر غالب این نمایشگاه در نگاه نخست به نظر می رسند؛ نواهای قرآنی، سرودهای انقلابی، برنامه هایی که ویژه خردسالان و کودکان برگزار می شود، صدای گیم های جذاب ایرانی که همه با آمیخته ای از رنگ و نور جلوه ای خاص و جذاب به این دوره از نمایشگاه داده اند.

در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن برای هر سن و سال و مخاطبی، غرفه ای تخصصی برپا شده تا از کودک و نوجوان، بزرگسال و زن و مرد، از دیدن نمایشگاه دست خالی بیرون نروند؛ بخش «عفاف و حجاب» که جزء جدانشدنی نمایشگاه به حساب می آید، امسال در طبقه بالایی نمایشگاه کاملا حالت فروشگاهی به خود داده و دیگر از حالت نمایشگاهی خارج شده است؛ غرفه داران این بخش صرفا جهت فروش محصولات خود در این نمایشگاه حاضر شده اند و خیلی خبری از خلاقیت در ارائه غرفه داری و نمایش محصولات جدید وجود ندارد.

غرفه های پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره های تحصیلی، ازدواج و خانوادگی نیز به مانند سالیان گذشته، پای ثابت نمایشگاه امسال به شمار می روند که مشتریان مخصوص به خود را دارند.

اما شاید امسال غرفه های مخصوص کودکان و نوجوانان از دیگر غرفه ها شلوغ تر و با استقبال بیشتری مواجه شده است. غرفه «باغ آیات» که ویژه کودکان و خردسالان برپا شده، با وسعتی قابل توجه و گروهی تخصصی یکی از شلوغ ترین غرفه های این نمایشگاه است. سانس بندی منظم، عوامل حرفه ای، برنامه های جذاب و خلاق همه و همه باعث شده تا این غرفه با استقبال زیادی از طرف خانواده ها مواجه شود.

اما شاید برگ برنده این ماجرا مربوط به غرفه نوجوانان نمایشگاه امسال باشد؛ غرفه ای با محوریت بازی های رایانه ای ایرانی که همراه با گیم نت و بخش حقیقت مجازی کربلا، به یکی از پر سر و صداترین بخش های نمایشگاه امسال تبدیل شده است.

سه بازی فاخر «سفیر عشق، مختار و مقاومت فرمانده» در این نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته و نوجوانان در بخش گیم نت این غرفه با تجربه عملی این بازی ها، شور و حال دیگری به این نمایشگاه داده اند.

در ادامه و به همین بهانه با مهدی جعفری جوزانی، تهیه کننده این بازی ها درباره این نمایشگاه و استقبال مخاطبان از غرفه نوجوان به گفت و گو نشسته ایم.

جعفری در خصوص استقبال کم نظیر بازدیدکنندگان از نمایشگاه امسال گفت: نمایشگاه که دو سالی به خاطر کرونا برگزار نشده بود، به نظر می رسد با استقبال چندانی از طرف مردم مواجه نشود، از طرفی برخلاف سال های گذشته که فرصتی چندین ماهه برای برپا کردن غرفه به شما اختصاص داده می شد، همه ارکان نمایشگاه و غرفه داران فقط 40 روز فرصت داشتند تا خودشان را برای این نمایشگاه آماده کنند؛ به همین خاطر برآیند همه این موارد این احساس را به ما می داد که شاید استقبال چندانی از نمایشگاه نشود.

وی افزود: اما ما با تمام این تفاسیر، سعی کردیم تا در شکل، ساختار و محتوای غرفه، متفاوت تر از بقیه باشیم و خدا رو شکر که تقریبا 80 درصد آن ایده ای را که برای طراحی غرفه مدنظرمان بود، به انجام رسید.

جعفری درباره تفاوت این غرفه با سایر غرفه های نمایشگاه توضیح داد: راه اندازی گیم نت، بازی کردن با این تیبل تاچ ها، سالن اکران برای پخش انیمیشن، برگزاری کارگاه های استارتاپی و همه این ها موجب شد تا غرفه ما با باقی غرفه ها یک تفاوت هایی داشته باشد که اگر دقت کرده باشید، حتی شکل ظاهری آن بیشتر به الکامپ شبیه است تا نمایشگاه قرآن؛ و همین باعث تعجب و کنجکاوی بیشتر مخاطبان شده است.

وی ادامه داد: در کنار استقبال فوق العاده مردم از نمایشگاه قرآن، از غرفه ما به شدت بازدید به عمل آمد که شگفت زدمان کرد؛ نوجوان ها از اینکه در گیم نت های ما در حال تجربه انجام دادن بازی های فاخر ایرانی هستند، لذت می بردند و نظراتی در خصوص این بازی ها به ما می دادند که از هر بازخوردی برای ما مهم تر بود؛ چون ما نظرات این نوجوانها را از هر کارشناسی، ارجح تر می دانیم و معتقدم در حوزه مصرف بازی قطعا سواد آنها از ما بیشتر است و همه این کامنت ها و حرف هایشان به ما انرژی می دهد تا در این راه محکم تر قدم برداریم.

تهیه کننده بازی سفیر عشق و مختار در خصوص صف های طولانی انتظار برای بخش واقعیت مجازی کربلا گفت: در بخش گیم نیت ما بچه ها را برای انجام دادناین بازی ها ثبت نام می کردیم و به دلیل استقبال زیادی که می شد، گاها بچه ها امروز ثبت نام می کردند و فردا نوبت بازیشان می رسید. اما در بخش «واقعیت مجازی کربلا» هم شاهد استقبال بی نظیر مخاطبان بودیم؛ در روزهای آخر هفته که بازدیدکنندگان بیشتری به نمایشگاه آمدند، عملا راهرو منتهی به غرفه ما به دلیل صف بستن مخاطبان برای این بخش، ساعت ها بسته می شد. در این میان ما یک سری بازدید کننده از کشورهای اسپانیا، هلند، پاکستان، افغانستان با مذاهب و ادیان مختلف و حتی ظواهر گوناگون داشتیم که برایمان جالب بود و نکته مهم این ماجرا تاثیر روحی زیادی بود که پس از دیدن این بخش، مخاطبان را درگیر می کرد و یکی از بازدیدکنندگان خانم پس از دیدن این فیلم سه بعدی از نحوه شهادت حضرت ابوالفضل عباس (ع) حال جسمیشان خراب شد و مجبور شدیم تا به اورژانس اطلاع دهیم و مسئول این بخش به من گفت که این هشتمین باری بوده که این خانم وقت گذشته و به تماشای این بخش آمده است؛ البته ماه مبارک رمضان، تشنگی، مصور بودن روضه، کیفیت بالای این کار همه دست به دست هم داده تا شاهد استقبال مخاطبان از این بخش باشیم.

تهیه کننده بازی فرمانده مقاومت با اظهار خوشحالی از استقبال نوجوانان از این بازی ها گفت: بازی «فرمانده مقاومت» به دلیل سبک شوتر آن که بین گیمرها از محبوبیت بالایی برخوردار است، باعث شده تا محبوبیت بیشتری داشته باشد و از آن استقبال بالاتری بشود. البته ما ادعا نداریم کهدر این بازی سبک متفاوتی را ارائه داده ایم چون اساسا سبک های این بازی در کل دنیا مشخص است؛ هنر ما استفاده از قصه درست در این سبک است که برخلاف بازی هایی مثل کالاف دیوتی و بتلفیلد، با حضور قهرمان هایی مثل حاج قاسم در قصه مان، به جای حمله کردن در این بازی دفاع می کنیم و شهری را از محاصره جنایتکاران نجات می دهیم و سعی می کنیم این محاصره را بشکنیم و درواقع این تفاوت اصلی ما با بقیه است.

وی افزود: ما قطعا این ادعا را نداریم که بازی ما در حد و اندازه نمونه های خارجی آن است، اما خوشحالیم که مخاطبان ما در کنار بازی های خارجی، این بازی های ما را نیز در سبد بازی های خود قرار می دهند و حاضر اند تا این بازی ها را تجربه کنند و البته این شروع کار ماست و امیدوارم امسال تبلور اقتصاد شرکت های دانش بنیان در زمینه بازی های رایانه ای باشد و در نیمه دوم امسال ما شاهد رونمایی از بازی هایی به مراتب فاخرتر، جذاب تر و با کیفیت بالاتری هستیم که می تواند مخاطبان ایرانی را شگفت زده کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نمایشگاه امسال نمایشگاه قرآن بازی ها غرفه ها گیم نت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پوریا جلالی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط میان نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر و تشویق کتاب‌خوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی اضافه کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 749759

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)