Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@11:35:49 GMT

رانندگان مراقبت از سیستم ترمز خودروها را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۸۸۳۲

رانندگان مراقبت از سیستم ترمز خودروها را جدی بگیرند

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا بر لزوم توجه به عملکرد صحیح و دقیق سیستم ترمز تاکید کرد و گفت: مالکان خودروها مراقبت از سیستم ترمز و رسیدگی به آن را جدی بگیرند.

به گزارش مشرق، سرهنگ عین اله جهانی افزود: سیستم ترمز یکی از بخش‌های مهم ایمنی هر خودرو است که باید دائم مورد بررسی قرار گیرد تا از بروز حوادث احتمالی ناشی از خرابی آن پیشگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که سیستم ترمز عملکرد صحیح و دقیقی داشته باشد در جاده‌های خشک از لحظه ترمزگیری خودرو (سواری) با سرعت ۱۰۰ کیلومتر تا لحظه ایست کامل، تقریبا ۹۱ متر طی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورتی که سیستم ترمز عملکرد صحیحی نداشته باشد، امکان بروز فاجعه زیاد است. به همین دلیل توصیه می‌شود مالکان خودروها مراقبت از سیستم ترمز و رسیدگی به آن را جدی بگیرند.

معاون اجتماعی پلیس راهور با اشاره به نکاتی در مورد سیستم ترمز خودرو  گفت: لنت‌های ترمز را هر هشت هزار تا ۱۰ هزار کیلومتر بازدید و با توجه به نوع رانندگی، حرکت در سرازیری و حمل بار قبل از اتمام لنت‌ها به تعویض آنها اقدام کنید.

وی ادامه داد: همچنین اتصالات، لوله و شیلنگ‌های سیستم ترمز را هر ۱۲ هزار کیلومتر بررسی و از سلامت آنها اطمینال حاصل کنند و پس از پیمودن هر ۲۰ هزار کیلومتر اهرم ترمز دستی و میزان بازی آن را تنظیم کنند.

جهانی اضافه کرد: لازم است میزان عملکرد ترمز هر هشت هزار تا ۱۰ هزار کیلومتر بررسی شده و هر ۲سال یکبار  یا پس از ۴۰ هزار کیلومتر کارکرد، روغن ترمز تعویض شود و در صورت روشن شدن چراغ ABS در داشبورد، نسبت به تعویض لنت اقدام شود.

معاون اجتماعی پلیس راهور افزود: رانندگان توجه داشته باشند چنانچه پدال ترمز به راحتی به پایین رانده می شود اغلب نشان دهنده احتمال نشت روغن ترمز است.

وی گفت: وقتی ترمز می‌گیرید، ماشین شما باید بصورت مستقیم یا به هر سمتی که بخواهید آن را حرکت دهید، حرکت کند. اگر ماشین شما به هنگام استفاده از ترمز به چپ یا راست کشیده شود، احتمالا ساییدگی در لنت‌های ترمز وجود دارد.

جهانی اظهارداشت: شاید رایج‌ترین علامت اشکال در ترمز، صدای خراشیدن یا سوت زدن است که هنگام فشار دادن ترمز شنیده می‌شود. این امر به دلیل اتمام لنت اتفاق می‌افتد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت روغن ترمز پلیس راهور خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت هزار کیلومتر سیستم ترمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سال انتظار: بایرن بی‌خیال ستاره لورکوزن نمی‌شود

به گزارش "ورزش سه"، درخشش ویرتز در ترکیب بایرلورکوزن در رقابت‌های این فصل که نقش مهمی را در قهرمانی این تیم در بوندسلیگا ایفا کرد باعث شد که بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی شرایط او را از نزدیک زیر نظر بگیرند.

رسانه‌های آلمانی از چند ماه قبل خبر داده بودند که مدیران بایرن مونیخ علاقه بسیار زیادی به این ستاره آلمانی دارند و امیدوار هستند که بتوانند او را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیش‌رو به خدمت بگیرند، اما مشخص بود که کار سختی در پیش خواهند داشت.

مدیران لورکوزن چند هفته قبل اعلام کردند که این بازیکن 20 ساله به هیچ وجه در تابستان امسال به فروش نخواهد رسید و حداقل یک سال دیگر را هم در این تیم سپری خواهد کرد و اسکای اسپورت آلمان خبر داده است که مدیران بایرن آماده هستند تا یک سال دیگر هم برای جذب او صبر کنند.

ویرتز اولویت اول بایرن در تابستان ۲۰۲۵ خواهد بود و تمامی مدیران این باشگاه به دنبال جذب او هستند. چند باشگاه بزرگ دیگر هم علاقه زیادی به این بازیکن دارند، اما اگر بایرن بتواند از پس هزینه انتقال او بر بیاید شانسی بیشتر از دیگران خواهد داشت. او مایل است که بازی در خارج از آلمان را هم تجربه کند، اما معتقد است که حضور در بایرن می‌تواند به رخ دادن این اتفاق هم کمک کند.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن
  • یک سال انتظار: بایرن بی‌خیال ستاره لورکوزن نمی‌شود
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • اینفوگرافیک | عملکرد کمیسیون تخلفات شرکتها، رانندگان و مالکین بخش حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی
  • تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال ایران؛ عملکرد حسن زاده و کریمی خیره‌کننده است
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است