Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@17:57:15 GMT

اثر بی آبی و خشکسالی بر مزارع در ایلام

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۱۳۸۹

اثر بی آبی و خشکسالی بر مزارع در ایلام

خدارحمی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مقدار ۱۹۵۷ هکتار گندم، ۴۶۴۰ هکتار جو، ۳۴ هکتار نخود و ۱۵۶/۶ هکتار عدس در سطح شهرستان ایلام کشت صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به بروز خشکسالی شدید و کمبود بارش‌ها خسارت به مزارع( گندم و جو) تقریباً ۱۰۰ درصد است و تنها در صورت بارش‌های بهاری، حبوبات با درصد خسارت کمتر قابل برداشت خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ایلام در ادامه گفت: میزان بارش‌ها در سال جاری ۱۸۹ میلیمتر بوده و نسبت به سال گذشته (۳۴۹ میلیمتر) کاهش ۴۶ درصدی و نسبت به بلند مدت ۶۴ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میزان اراضی بیمه‌شدگان شهرستان ۱۲۵۱ هکتار است که برآورد میزان خسارت انجام و اعلام شده و قطعاً به بیمه شدگان خسارت پرداخت می‌شود ولیکن پرداخت غرامت اراضی غیر بیمه‌ای فعلاً خبری نیست و منتظر تصمیمات سازمان هستیم.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان یک مرکز خرید گندم واقع در بخش سیوان موجود است که محصولات برداشت شده کشاورزان را دریافت می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ایلام در پایان گفت: تعداد کمباین بومی شهرستان جهت برداشت محصولات کشاورزی ۳ دستگاه و ۳ دستگاه هم خریداری شده است و در سال‌های طبیعی و غیر خشکسالی از کمباین‌های مهاجر شهرستان‌های همسایه استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خشکسالی مزارع کشاورزی بارش ها شهرستان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهار محال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی اردل گفت: ملخ‌ها به مزارع کشاورزی روستای لندی حمله کرده و در حال پیشروی هستند.
وحید طهماسبی افزود: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مرکز جهاد کشاورزی میانکوه در حال رصد و پایش این مناطق هستند و هر جایی که جمعیت به حدی برسد در همان محل کانون کوبی و سم پاشی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: این آفت ابتدا از منابع طبیعی شروع به خسارت می‌کند و بعد وارد مزارع می‌شود و مدام میزبان عوض می‌کند و به همین دلیل میزان خسارت دقیق آن مشکل است و مناطق بعدی نقاطی است که در مجاورت کانون‌ها قرار دارد و بسته به میزان خوش خوراکی میزبان متغیر است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان