Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد در رابطه با لایحه جدید طرح نقل و انتقال معلمان در سال تحصیلی پیش رو اظهار داشت: یکی از وظایف وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور، ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: سازماندهی نیروها، عبارت از  تعیین محل خدمت افراد که شامل نقل و انتقالات درون یا خارج استانی است که براساس شیوه نامه های سالانه ابلاغ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحیدی گفت: در شیوه نامه سال جاری، باتوجه به اینکه در قانون استخدامی تعهدهایی از معلمان گرفته شده است، سخت گیری هایی انجام شده از جمله اینکه ۱۰ تا ۱۵ سال برای جابجایی و نقل و انتقال ها زمان گذاشته شده که عملا به نفع آموزش و پرورش نیست و این باید جزو اختیاراتی باشد که به استان ها داده شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گلایه مندی های فرهنگیان از طریق کمیسیون آموزش به وزیر منتقل شد، گفت: همچنین پیشنهاد داده شده این اختیار به استان ها داده شود که اگر نیروی رسمی ۵ سال سابقه خدمت دارد و در محل مورد تقاضا نیرو مورد نیاز است جابه جایی انجام شود.

وی گفت: در خصوص جابجایی خارج استان که در گذشته هم شرایط سخت تری در مقایسه با جابجایی های داخل استان داشته است باید براساس نیاز و عدم نیاز استان های مبدا و مقصد، سنجیده می شود که در این مورد هم به طور مثال اگر همزمان دو استان مبدا و مقصد دو معلم با رشته و جنسیت یکسان تقاضای جابجایی داشته باشند در این صورت اگر اجازه نقل و انتقال داده شود، مشکلی در فرآیند جابجایی ایجاد نمی شود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه با ادامه تحصیل فرهنگیان توضیح داد: شرط ادامه تحصیل عدم نیاز است به گونه ای که اگر نیرویی را نیاز نداشت می تواند به شرط ادامه تحصیل انتقال دهد، یا در شرایطی که ادامه تحصیل به برنامه هفتگی اش لطمه وارد نکند، این موضوع نیز می تواند زیرمجموعه کمیسیون استانی باشد.

وی یادآور شد: موضوع دیگر بیماری همکار یا فرزندانشان است، به طور نمونه فرد باید برای درمان به استان دیگری برود، که اگر روند درمان طولانی مدت باشد اجازه جابجایی موقت به آن داده شود که در آن منطقه باشد.

وحیدی با اشاره به اینکه نقل و انتقال اضطراری شیوه دیگری از نقل و انتقال است که در شیوه نامه جدید، به وزارت خانه محول شده است،گفت: در این مورد باید تصمیم گیری در داخل استان انجام شود، زیرا نقل و انتقال اضطراری نباید بسته شود و براساس شرایطی که برای افراد فراهم می شود، شرایط جابجایی لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه ایرادات مطرح شده به شیوه نامه جدید نقل و انتقال فرهنگیان وارد است، گفت: این مسائل برای بررسی به وزارت آموزش و پرورش ارائه می شود که این بخش نامه با اولویت در دستور کار قرار گیرد، زیرا شرایط نقل و انتقالات باید تابع یک رفتار منطقی در آموزش و پرروش باشد و اختیار به استان ها داده شود.

وحیدی گفت: مدیران آموزش و پرورش استان ها در مبدا و مقصد، اگر اختیار داشته باشند، ساماندهی نیروی انسانی به خوبی انجام می شود.

انتهای پیام/آ

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش نقل و انتقال ادامه تحصیل شیوه نامه استان ها داده شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در شورای آموزش و پرورش استان گفت: امسال بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در آموزش و پروش استخدام می‌شوند و سهم دانشگاه فرهنگیان از این تعداد ۴۵۶ نفر است.

وی افزود: امسال علاوه بر دانش آموزان پایه دوازدهم امتحان دانش آموزان پایه دهم و یازدهم هم نهایی است.

بیشتر بخوانید

تصویب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری

امیریان اضافه کرد: حدود ۴۲ هزار دانش آموز در این سه پایه امتحان نهایی دارند که برای فراهم شدن فضای امتحان، همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف استان لازم است.

برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه و توجه به مشارکت‌های مردمی در ساخت و ساز و زیباسازی مدارس مباحث شورای آموزش و پرورش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش