Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، نشست مطبوعاتی پرویز سروری، رئیس شورای عالی استان‌ها به‌مناسبت روز ملی شوراها با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

سروری در این نشست ضمن گرامی‌داشت روز ملی شوراها گفت: شاکله اصلی نظام مردم پایه جمهوری اسلامی ایران بر تبلور شوراها شکل گرفته و از پایین‌ترین سطح جامعه تا بالاترین سطح، نمایندگان مردم تصمیم سازی و تصمیم گیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی که از دل مردم برخاسته شبکه شوراهاست.

او با بیان اینکه آنچه که امروز با آن مواجهیم استفاده حداقلی از این ظرفیت عظیم است، گفت: دلیل آن این است که سلسله توده شوراها نظام‌مند متولد نشده و انسجام بخش نیست.

بخشی از صحبت‌های سروری را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه بخوانید:

*قانون‌گذار اهداف بسیاری برای شکل گیری مشارکت مردم در امور خود تبیین کرده اما چون ساختاربندی نشده متأسفانه شاهد استفاده حداقلی از این ظرفیت عظیم هستیم.

*به دنبال این هستیم شکلی را که امروز در شورای عالی استان‌ها وجود داشته تغییر دهیم و شورای عالی استان‌ها به عنوان شورای فرادست نیاز به تحول جدی دارد.این تحول از بالا تا پایین‌تر سطح شوراها باید شکل گیرد. با این نگاه تشریفاتی که به شورای عالی استان‌ها وجود دارد نمی‌توان هدف قانون گذار را محقق کرد.

*معتقدیم همه هسته‌های شورایی در کشور در اولین اقدام باید نظام مسائل، مشکلات و مطالبات مردم را احصا کنند و مبتنی بر اولویت بندی باید از طریق شوراها کارنامه ارائه شود.

*ابتدا باید دولت، مجلس و قوه قضائیه در تعامل نزدیک، گسترده و فشرده هم افزایی فراگیر را ایجاد کنند تا بتوانیم نگاه حداقلی به شوراها را به نگاه حداکثری تبدیل کنیم.

*خود نظام شورایی باید در درون خود دچار تغییر و جنبش اجتماعی شود و به همین دلیل مشارکت دادن نظام شورایی یکی از اهداف اصلی است و با نگاه جمع سپاری و تلاش کنیم برای حل هر معضل کل نظام شورایی را مشارکت دهیم و به گونه‌ای حرکت کنیم تا از این استعداد عظیم استفاده حداکثری شود.

* قطعا باید مطالبات ملی در دستور کار قرار گیرد موضوعی همچون کاهش صدور پروانه‌ها که به مطالبه ملی مردم تبدیل شده و مردم از  شفاف نبودن صدور پروانه‌ها  معترض هستند. فرایندهای غلطی که با اصلاح آنها می‌توانیم زمان صدور پروانه‌ها را کاهش دهیم و بسیاری از معضلات را حل کنیم.

*کار سامانه جامع مصوبات شروع شده که یک سامانه کاملاً تخصصی است و در عرض چهار سال بیش از ۱۲ میلیون مراجعه کننده داشته است. از زمان شکل کسری بلیده تا الان تمامی مصوبات موجود را تجمیع کردیم و هر کارشناسی بخواهد در هر حوزه‌ای تمام مصوبات مربوط به یک موضوع را در یک جا داشته باشد که هدیه بزرگی به جامعه کارشناسی کشور بود.

*این سامانه سبب انتقال تجارب به همه قسمت‌های کشور می‌شود و همه می‌توانند سابقه مصوبات در کشور را در اختیار داشته باشند. به دنبال این هستیم در حدود شش ماه الی یک سال این سامانه بزرگ را تقدیم به جامعه شورایی و کارشناسی کشور کنیم.

* موضوع باغ‌ها، محیط زیست و آلودگی هوا موضوعات ملی و مهم است و برای حفظ فضای سبز کشور نیازمند وحدت رویه هستیم. در تصمیمات یا به حوزه‌های شخصی و یا به حوزه‌های عمومی تجاوز می‌کنیم.در شورای عالی استان‌ها دنبال این هستیم در این موضوعات را که بار ملی دارد از طریق مصوبات شورای عالی استان‌ها وحدت رویه ایجاد کنیم.

کد خبر 672778 برچسب‌ها ساخت و ساز شوراى شهر تهران تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ساخت و ساز شوراى شهر تهران تهران شورای عالی استان ها صدور پروانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی صبح یکشنبه در صد و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) با فرمانی که داشتند، دستور بر تشکیل شورا دادند که در ادامه این روز در تقویم ثبت شده است، شوراها نقطه عطف در انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی نظام جمهوری اسلامی است که مردم را صاحبان اصلی نظام قلمداد می‌کنند.

وی افزود: تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها و روستاها است، باید از این ظرفیت و توان حضور مردم با توجه به شعار سال بهره برد، شکل‌گیری شوراها نشان دهنده آن است که از آغاز انقلاب تا امروز مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت آنها در همه عرصه‌ها مدنظر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با اینکه نهاد مردمی شورا با ۲۰ سال تأخیر تشکیل شد اما طی ۲۵ سال که از فعالیت آن می‌گذرد، شاهد رشد و شکوفایی مسئولیت پذیری نهاد مردمی هستیم.

وی گفت: همه مسئولان نظام و رؤسای قوای مختلف توجه داشتند که از این ظرفیت بیشتر استفاده شود و به نوعی ارتباط مستقیم مردم با بدنه نظام برقرار شود.

به گفته وی میان مدیریت شهر و شورا و مقامات استان همدلی و تفاهم و حمایت و پشتیبانی وجود دارد که امیدوارم روزافزون شود تا در روزهای باقیمانده دولت و مدیریت شهری دستاوردهای خوب و ارزنده برای شما و مردم داشته باشیم.

نورصالحی در پایان با اشاره به مطالبه شورای ششم از استاندار اصفهان افزود: راه اندازی فاز اول خط دو مترو، بحث قرارداد مپنا برای تجهیزات خط دو مترو، خرید ۵ رام قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان شهر و تکمیل سالن اجلاس، کلنگ شروع حفاری خط سه مترو و ورزشگاه نقش جهان و شهرک ورزشی در شمال اصفهان نیازمند حمایت مستقیم استاندار است که مطالبه ما از نماینده دولت در استان است.

کد خبر 6090698

دیگر خبرها

  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها