Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل امین، روحانی مسلمان اندونزیایی در گفتگو با تقریب با اشاره به اینکه امروزه فلسطین موضوع بسیار مهمی در جهان اسلام است، گفت: مسجد الاقصی که در فلسطین قرار دارد قبله اول مسلمانان است و وجود آن بسیار مهم است اما آن چه که امروز در فلسطین اتفاق افتاده است، ظلم و اشغالگری است.  مردم فلسطین تاکنون ستم هایی را تجربه کرده اند که هیچ ملتی در جهان تجربه نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم مظلوم فلسطین در نتیجه ستمگری صهیونیست ها استقلال خود را از دست داده اند و به همین دلیل باید علیه این دشمن جنگید تا آزاد شوند و رژیم غاصب صهیونستی هم نابود شود.

اسماعیل امین در ادامه افزود: روز قدس در روند ایجاد همبستگی و وحدت میان مسلمانان بسیار اهمیت دارد. روز جهانی قدس توسط حضرت امام خمینی در مخالفت با اشغالگری رژیم صهیونیستی نام گذاری شد بنابراین هدف اصلی آن باید همچنان جلوگیری از ادامه اشغالگری و کمک به پیروزی مردم فلسطین باشد. از این رو روز جهانی قدس روز تجلی اتحاد و همدلی مسلمانان در مقابل رژیم صهیونیستی است. اگر وحدت و انسجام و همدلی در میان ملت های مسلمان تقویت شود، فضا بیش از پیش بر صهیونیست ها تنگ خواهد شد. تا اینجا هم مقاومت مردم مظلوم فلسطین این حقیقت را ثابت کرده است که صبر و مقاومت و ایستادگی آنها حتی با دست خالی دشمنان را نابود کرده و آنان را به تسلیم واداشته است.

او همچنین اظهار داشت: به همین دلیل است که رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی از وحدت مسلمانان می ترسند و تلاش می کنند با استفاده از موضوعات مختلف از جمله مسائل سیاسی و فرقه ای در میان ملت های مسلمان اختلاف ایجاد کنند. مسلمانان باید بدانند تفرقه توسط دشمن برای تضعیف آنها ایجاد می شود تا به استثمار مسلمانان اقدام کنند.

اسماعیل امین در ادامه اظهار داشت: مسلمانان می توانند با اتکا به محورهای مشترک مانند خدا و قران کریم و پیامبر بزرگ اسلام کنار یکدیگر جمع شوند و با هدف مصلحت بزرگ تری یعنی وحدت در مقابل دشمنان از اختلافات میان خود صرف نظر کنند.  تفاوت های موجود در مکاتب مذهبی نباید سبب به وجود آمدن اختلاف در میان مسلمانان شود به خصوص که وحدت، فرمان خداست و همه مسلمانان باید از دستور خداوند اطاعت کنند. برای رقم خوردن آرمان اتحاد، مسلمانان باید از خودپرستی فاصله گرفته و منافع جمیع جهان اسلام را در نظر بگیرند. در این صورت، مردم فلسطین هم متحد می شوند و در نهایت رژیم اشغالگر صهیونیستی هم شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: روز قدس 1401 قدس 1401 رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین