Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون سیاسی وزارت خارجه: مقاومت و همه‌پرسی دو روی سکه استیفای حقوق ملت فلسطین هستند که در عمل هر یک که زودتر به نتیجه برسند، منجر به حل و فصل پایدار قضیه فلسطین خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، علی باقری در نخستین همایش «همه‌پرسی فلسطین» افزود: در طرح پیمان ابراهیم، فلسطینی‌ها و حقوق آنها وجه المصالحه سیاست و اقتصاد و امنیت موقت و معلق برخی دولت‌ها قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه حداکثر کارکرد پروژه پیمان ابراهیم برای رژیم صهیونیستی، در حد تنفس مصنوعی دادن به این رژیم اشغالگر است.افزود: در میان تمام موضوعاتی که در قضیه فلسطین اهمیت داد، هیچ مسأله‌ای به اهمیت انسان اعم از جان و حقوق بشر نیست.
باقری در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت : رژیم صهیونیستی، "منشور مجسم نقض حقوق بشر جهانی" است و هفت دهه است که رژیم صهیونیستی، "مالک انحصاری دایره المعارف جامع نقض حقوق بشر" شده است. معاون سیاسی وزارت خارجه با تاکید بر این که موضوع فلسطین، یک اختلاف بر سر تکه‌ای از سرزمین نیست، چراکه رژیم صهیونیستی "نماد نقض نظام مند (سیستماتیک) حقوق بشر" در گستره تاریخ و در سطح جهانی است افزود :در فلسطین، صلحی پایدار خواهد بود که مبتنی بر عدالت باشد و عدالت هیچ قرابتی با تجاوز و اشغالگری صهیونیست‌ها  ندارد.
وی گفت :حمایت غربی‌ها از صهیونیستهای اشغالگر، ادعاهای لیبرالیسم درباره حقوق بشر و دمکراسی را به چالش کشیده است.
باقر تاکید کرد: تروریسم محصول تجاوز و اشغالگری صهیونیست‌ها است، لذا رژیم صهیونیستی حقیقتا «نماد انحصاری تروریسم دولتی» است و هر ابتکاری که به پایان تجاوز و اشغالگری در فلسطین منجر نشود، راه حل نیست، بلکه بیراهه است.
وی تصریح کرد : راه‌حل مسٱله فلسطین  سخت‌افزاری (مقاومت) و  نرم‌افزاری (همه‌پرسی) است و لذا هر کدام که زودتر به تجاوز و اشغال پایان دهد و موجب بازگشت همه فلسطینیان به سرزمین اصلی خود شود، صلح پایدار را برای منطقه و جهان به ارمغان خواهد آورد و مقاومت و همه‌پرسی دو روی سکه استیفای حقوق ملت فلسطین هستند که در عمل هر یک که زودتر به نتیجه برسند، منجر به حل و فصل پایدار قضیه فلسطین خواهند شد.
معاون سیاسی وزارت خارجه افزود : مقاومت حق غیر قابل انکار مردم فلسطین است و کمک به مقاومت وظیفه همه کسانی است که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند و لذا کسانی که از مبارزات ملت فلسطین علیه تجاوز و اشغالگری حمایت و پشتیبانی نمی‌کنند، باید به‌عنوان ناقضان حقوق بشر و یا دست‌کم حامیان نقض حقوق بشر مؤاخذه شوند و رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن در پی "محو فلسطین" هستند، غافل از آن که تفکر مقاومت ریشه در اعماق دل و جان آحاد ملت‌های منطقه به‌ویژه ملت فلسطین دارد و لذا فلسطین محوشدنی نیست.
وی افزود: با وجود آن که حدود هفتاد سال از اشغالگری فلسطین توسط صهیونیست‌ها می‌گذرد، اما کماکان این رژیم با چالش «بحران مشروعیت در بیرون» و «بحران هویت در درون» خود روبرو است و لذا برنامه‌ریزی بلندمدت برای این رژیم سرابی بیش نخواهد بود وصهیونیست‌ها تصور می‌کنند با زور و جنایت می‌توانند به اشغالگری مشروعیت ببخشند، غافل از آن که استمرار تجاوز و جنایت، به‌عنوان "تهدیدی درون زا"، استقرار این رژیم را در معرض خطر جدی قرار داده است.
برگزاری همه پرسی فلسطین بخشی از کارزار جبهه مقاومت
سخنگوی شورای نگهبان نیز در این همایش گفت: بین طرح مقاومت و همه پرسی فلسطین منافاتی وجود ندارد و در واقع مقاومت برای تسلیم شدن متجاوزان در برابر خواست و اراده مردم فلسطین صورت می‌گیرد.
هادی طحان نظیف افزود: در میان سرزمین هایی که در طول این سال ها با بحران حاکمیت و استقلال مواجه بوده اند این تنها فلسطین است که با گذشت 74 سال از اشغالگری رژیم صهیونیستی، کماکان حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین نادیده گرفته شده و در طول سال های طولانی سپری شده از برگزاری هر گونه همه پرسی ممانعت به عمل آمده است.
وی با تأکید بر اینکه برگزاری همه پرسی فلسطین بخشی از کارزار جبهه مقاومت در راستای تحقق حقوق فلسطین است تصریح کرد: برگزاری همه پرسی در پاسخ به اشغالگری رژیم صهیونیستی نه تنها از حقوق ملت فلسطین محسوب می شود بلکه یک تکلیف و وظیفه برای جامعه بین الملل است و باید همه کمک کنند که این موضوع حاصل شود.
این همایش برای گفتمان سازی طرح مقام معظم رهبری برگزار شد
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و دبیر علمی این همایش گفت: برگزاری طرح همه پرسی یک راه حل عادلانه برای حل و فصل موضوع فلسطین است، طرحی است که حقوق مردم فلسطین را تأمین می کند و به تجاوزگری صهیونیست ها پایان می دهد.
جلال درخشه افزود: قرار است درباره موضوع همه پرسی فلسطین 40 نشست با اساتید داخلی و خارجی برای تبیین این بحث برگزار شود؛ این نشست ها تا پاییز امسال برگزار خواهند شد.
همایش بین‌المللی «همه پرسی فلسطین» به همت اندیشکده راهبردی مقاومت دانشگاه امام صادق (ع) و با همکاری موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.
این همایش با حضور رییس دانشگاه امام صادق(ع)، معاون سیاسی وزارت امور خارجه، دبیر علمی همایش، دیپلمات سابق کشورمان در کشور آذربایجان ، سخنگوی شورای نگهبان و جمعی از اساتید در دانشگاه امام صادق (ع) به صورت حضوری ودر  فضای مجازی  بر ای میهمانان خارجی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسٱله فلسطین معاون سیاسی وزارت دانشگاه امام صادق تجاوز و اشغالگری همه پرسی فلسطین رژیم صهیونیستی صهیونیست ها مردم فلسطین ملت فلسطین حقوق بشر راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت اسلامی عراق بحر المیت در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق در سومین بیانیه خود طی شب جاری از حمله موفق با سلاح مناسب به هدفی حیاتی در بحرالمیت خبر داد.

در حال تکمیل....

کد خبر 6095412

دیگر خبرها

  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • مقاومت اسلامی عراق بحر المیت در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی
  • قسام با موشک «رجوم» شهرک حولیت را به آتش کشید
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • اعتراض کارگردان سرشناس آمریکایی به جنون اشغالگری صهیونیست‌ها