Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امام جمعه روانسر در این مراسم گفت: قرآن هدایتگر انسان به سوی خیر و سعادت است و بیشتر مشکلاتی که جامعه اسلامی با آن مواجه است دور شدن از فرهنگ قرآنی است.

ماموستا مُلا سید «محمد محمدی» افزود: قرآن بهترین سلاح مسلمانان در مقابل دشمنان است و آنها به دنبال فاصله انداختن میان قرآن و مسلمانان هستند و  توجه به قرآن عزت و سربلندی را به دنیای اسلام و مسلمانان باز خواهد گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمسک به قرآن بزرگترین راه نجات انسان است تصریح کرد: عمل به دستورات قرآنی و توجه به مفاهیم ارزشمند آن ، عزت و اقتدار مسلمانان را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه روانسر ادامه داد: نهادهای فرهنگی باید برای گسترش و اشاعه فرهنگ قرآنی بیشتر تلاش کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان روانسر نیز با بیان اینکه انس و الفت با قرآن کریم و آموزه های گرانبهای کلام وحی تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت است گفت: در حال حاضر ۲۰ خانه روستایی و هشت خانه قرآن شهری در این شهرستان فعال است.

حجت الاسلام «رهبر محمدی» افزود: هدف از برگزاری این نشست را اشاعه و ترویج فرهنگ معارف علوم قرآنی در سطح شهرستان و آگاهی از دستورات تعالیم نورانی و انسان ساز قرآن مجید عنوان کرد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

۲ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند قصرشیرین توزیع شد

امام جمعه قصرشیرین گفت: ۲هزار بسته کمک معیشتی بین خانواده‌های نیازمند این شهرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «صادق صالحی» روز چهارشنبه در جلسه ای با حضور روسای ادارات قصرشیرین در محل دفتر امام جمعه افزود: این بسته های کمک معیشتی که هر کدام به مبلغ ۲۰۰ هزار تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی بودند به همت دفتر امام جمعه و موکب شهدای جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام (ره) و سپاه ناحیه قصرشیرین و خیرین توزیع شده است.

وی، همچنین از توزیع ۶ هزار و ۷۰۰ پرس غذای و یک هزار پرس حلیم و شله زرد بین نیازمندان در وعده افطاری  خبرداد.

امام جمعه قصرشیرین گفت: توزیع این میزان غذا و بسته های معیشتی در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب و اجرای کمک های مومنانه  برای حمایت از خانواده های نیازمند بوده است.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: در قرآن کریم بر موضوع احسان و انفاق بارها تاکید شده و روزه نیز در واقع برای گذشتن از دلبستگی های دنیوی است  که  با این فریضه ی واجب به باطن روزه می رسیم.

او گفت: ما باید با الگوپذیری از سیره ی اهل بیت (ع) برای کمک به نیازمندان و رفع گرفتاری آن‌ها با رعایت حفظ حرمت تلاش کنیم و اجرای این مهم باعث می شود تا فقر در جامعه ریشه کن شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها روانسر مراسم تجلیل قرآن کریم قرآن بسته معیشتی سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روانسر مراسم تجلیل قرآن کریم روانسر مراسم تجلیل قرآن کریم قرآن بسته معیشتی سازمان تبلیغات اسلامی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند