Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:50:48 GMT

گفتگوی تلفنی وزیران خارجه عمان و آمریکا

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۶۹۷۵

گفتگوی تلفنی وزیران خارجه عمان و آمریکا

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های عمان، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه این کشور امروز (چهارشنبه) در گفت و گوی تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه درباره روابط دو کشور و راههای توسعه آن همچنین مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه مشترک با یکدیگر گفت و گو کردند.  

وزارت امور خارجه عمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «البوسعیدی» در تماسی تلفنی که از سوی «بلینکن» انجام شد درباره روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو و بر همکاری در زمینه‌های مختلف که منافع متقابل بیشتر را محقق کند تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این بیانیه دو طرف  در این تماس درباره تعدادی از موضوعات جاری بین المللی و منطقه‌ای مورد علاقه مشترک و اهمیت حمایت از همه تلاش‌ها در راستای دستیابی به صلح و ثبات تبادل نظر کردند.  

به نوشته رسانه‌های عمان، این گفت و گو با توجه به برخی گمانه زنی های رسانه ای در خصوص اعلام قریب الوقوع شکست مذاکرات وین برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران انجام می‌گیرد. 

عمان همراه با سوئیس در چهار دهه گذشته پس از قطع روابط تهران و واشنگتن نقش میانجی اصلی میان ایران و آمریکا ایفا کرده است. 

رسانه‌های عمان اضافه کردند که این کشور طی سال‌های گذشته نقش فعالی در میانجیگری بین «تهران و واشنگتن و تهران و لندن  برای انعقاد قراردادهای تبادل زندانیان ایفا کرده است. 

آخرین مورد از این میانجی‌گری‌های موفقیت‌آمیز در ماه مارس گذشته بود، زمانی که «نازنین زاغری»  و «انوشه عاشوری» آزاد شدند.

برچسب‌ها آسیای غربی ایالات متحده آمریکا عمان آنتونی بلینکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیای غربی ایالات متحده آمریکا عمان آسیای غربی ایالات متحده آمریکا عمان آنتونی بلینکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، احمد الخلیلی مفتی سلطان نشین عمان به موضع گیری درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا و اروپا به جنگ غزه پرداخت.

وی بیان کرد: ما از انتفاضه دانشجویان و استادان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکومیت کشتار جمعی مقامات اشغالگر در غزه تمجید می‌کنیم.

مفتی سلطان نشین عمان در ادامه تاکید کرد: امیدواریم که این اعتراضات به همه دانشگاه‌ها کشیده شود.

وی افزود: این عبرتی است برای کسانی که راه سازش در پیش گرفتند و به سمت عادی سازی با دشمن صهیونیست شتافتند.

کد خبر 6090326

دیگر خبرها

  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد