Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وجود ۲۰ میلیون تحصیل کرده دانشگاهی در کشور نشان از ظرفیت‌های علمی بالا در جمهوری اسلامی است که همواره در حوزه‌های موشکی، پهپادها، نانو، بایو، پزشکی و توریسم توانسته قله‌های افتخار را فتح کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی زلفی گل شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان تاکستان واقع در فرمانداری این شهر افزود: این شهرک از ظرفیت بسیار بالایی در زمینه تولید دارد که رتبه کشاورزی این استان را ارتقاء بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: اگر از فضای کشاورزی تاکستان در حوزه‌های باغداری و زراعت به نحو مطلوب استفاده شود، دستاورد‌های آن ملی و حتی فراملی خواهد بود که این مهم باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

زلفی گل تاکید کرد: همین داربستی کردن باغات باعث افزایش گردشگری شده و مسافران بسیاری را از استان‌های همجوار به تاکستان می‌کشاند و درآمدزایی ایجاد می‌کند که این نیازمند هنر مسئولان استان در تبیین این مهم است.

این مسؤول بیان کرد: ظرفیت تولید و صادرات محصولات کشاورزی در تاکستان بر اساس آینده‌نگری نیازمند احداث یک فرودگاه است که بتواند بازار کشور‌های همسایه را به دست بیاورد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: این که مردم تاکستان دغدغه کتاب و کتابخانه دارند نشان از بالا بودن شأن اجتماعی و فرهنگی مردم این شهرستان است.

زلفی گل با بیان اینکه وحدت صاحبنظران تاکستان باید بیش از پیش در دستور کار مسئولان قرار گیرد، گفت: افراد ثروتمند، پزشک، ورزشکار، نخبه و افراد نامی اگر با وحدت کنار هم کار کنند و هدف مشترک داشته باشند، به سرعت پیشرفت این شهرستان کمک خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: وجود ۲۰ میلیون تحصیل کرده دانشگاهی در کشور نشان از ظرفیت‌های علمی بالا در جمهوری اسلامی است که همواره در حوزه‌های موشکی، پهپادها، نانو، بایو، پزشکی و توریسم توانسته قله‌های افتخار را فتح کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زلفی گل دانشگاه وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: پرورش شتر، ظرفیت مغفول در این شهرستان است.

سعید خسروجردی در حاشیه بررسی مکان‌یابی مجتمع شترداری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر ظرفیت بسیار مناسبی برای شترداران است.

وی از وجود ۱۷۰۰ نفر شتر در این منطقه خبر داد و افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر در این منطقه وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گسترش صنعت شترداری در داورزن را نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط دانست و تصریح کرد: شهرستان داورزن با ۱۷۰۰ نفر شتر از جایگاه قابل قبولی در خراسان رضوی برخوردار است.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و کاهش بارش‌ها پرورش شتر در بین دام‌های پرواری دیگر سبک و سنگین دام به‌صرفه‌تری است.

خسروجردی با بیان اینکه امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌ها برای این دام‌ها فراهم است، اظهار کرد: شهرستان داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر برای شترداری بسیار مناسب است. 

وی افزود: تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری بوده که می‌تواند فراورده‌های زیادی از آن تولید و با استفاده از همین پتانسیل ثروت ایجاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن در پایان ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداران منطقه را یک امر ضروری دانست و گفت: تولیدات صنعت پرورش شتر که می‌تواند سرچشمه درآمدهایی شود که ماده اولیه آن شیر و پشم و کود شتر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • وزیر علوم: کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • توضیحات زلفی‌گل در خصوص تمهیدات آزمون سراسری
  • برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟