Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@19:31:23 GMT

از بازارهای روی آب تایلند چه میدانید؟

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۹۴۳۰

از بازارهای روی آب تایلند چه میدانید؟

مردم نیز روی قایق یا از روی اسکله با آن‌ها داد و ستد می‌کنند. به این سبک داد و ستد، بازارهای روی آب گفته می‌شود. در تور تایلند علی بابا بازدید از این بازارها می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره بازارهای روی آب تایلند بدانید.

معرفی بازارهای شناور

تایلند منابع آبی بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از رودخانه تا انواع تالاب و کانال مختلف در بافت شهری بسیاری از مناطق تایلند وجود دارند. همین موضوع باعث شد تا مردم محلی از این فرصت استفاده کنند و بازارچه‌هایی شناور را بسازند.

بازارچه‌های شناور همانند بازارچه‌های سنتی ایرانی هستند، با این تفاوت که هر غرفه، یک قایق شناور روی آب است. مردم محلی نه برای جذب گردشگر، بلکه برای گذران زندگی خود از این بازارهای شناور استفاده می‌کنند. مشتریان نیز با کمک قایق یا از طریق خشکی با فروشندگان داد و ستد می‌کنند.

بازارهای شناور فرصت شناخت عمق فرهنگ مردم

بازارهای شناور تایلند را می‌توان مشابه چند شنبه بازارهای شهرهای مختلف دانست. همان طور که می‌دانید، در بازدید از شهرهای سنتی داخلی خودمان هم با مراجعه به این بازارهای محلی، می‌توانید به دل فرهنگ هر شهر نفوذ کنید.

ساده‌ترین و بدون پوشش‌ترین نوع فرهنگ را می‌توان در همین بازارهای سنتی مشاهده کرد. این بازارها نه برای توریست‌ها، بلکه برای خود مردم محلی هستند. پس اگر می‌خواهید جایی را پیدا کنید با تمام وجود احساس حضور در کشور تایلند را داشته باشید، می‌توانید سری به بازارهای شناور بزنید.

چه چیزهایی می‌توان از بازارهای شناور خرید

اگر در تور تایلند می‌خواهید تا از این بازارهای شناور دیدن کنید، حتماً کنجکاو هستید بدانید که چه چیزهایی در این بازار عرضه می‌شوند. در این بازارهای شناور از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. انواع محصولات کشاورزی تازه که کشاورزان محلی از سر زمان آورده‌اند تا صید روز غذاهای دریایی و صنایع‌دستی که خود مردم آن‌ها را تولید کرده‌اند، در این بازار پیدا می‌شود.

پس در صورتی که قصد خرید سوغات سنتی تایلند را دارید، می‌توانید حتماً سری به بازارهای شناور تایلندی بزنید. در نهایت وقتی که گرسنه شدید، می‌توانید انواع غذاهای محلی را از همین بازار تهیه کنید. واقعاً خرید غذا از روی قایق یک تجربه خاص خواهد بود.

شناخت مهم‌ترین بازارهای روی آب تایلند

خب حتماً با توجه به تمامی این توضیحات، شما هم کنجکاور هستند تا از این بازارهای شناور دیدن کنید. قطعاً بازدید از آن‌ها، به تجربه‌ای خاص در سفرتان تبدیل می‌شود. در این بخش مهم‌ترین بازارهای شناور تایلند را به شما معرفی خواهیم کرد.

بازار دامنئون سادواک

بازار دامنئون سادواک را می‌توان از جمله بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای شناور بانکوک دانست. این بازار در فاصله 100متری از شهر بانکوک واقع شده است و دسترسی بسیار ساده‌ای دارد. پس در صورتی که به شهر زیبای بانکوک سفر کرده‌اید، کمی وقت صرف کنید و سری به بازار دامنئون سادواک بزنید. در این بازار انواع میوه‌های رنگارنگ خاص استوایی، غذاهای محلی و محصولات هنری عرضه می‌شود. قدمت این بازار بیشتر از مابقی بازارهای شناور تایلند است.

بازار تالین چان

بازار تالین چان نیز از جمله بازارهای شناور و زیبای بانکوک است. در این بازار نیز محصولات بسیار متنوعی ارائه می‌شود. در حال حاضر بازار تالین چان نه فقط یک بازار برای داد و ستد ، بلکه یک جاذبه گردشگری مهم به حساب می‌آید. برای دسترسی به به بازار تالین چان باید خودتان را به فاصله 12کیلومتری بانکوک برسانید. دسترسی به بازار تالین چان کمی دشوار است؛ اما ارزش دیدن دارد.

بازار آمفاوا

بازار آمفاوا از دیگر بازارهای معروف شناور در بانکوک به حساب می‌آید. این بازار فاصله بسیاری از بانکوک دارد. به همین خاطر آن را در جایگاه سوم لیست خود قرار دادیم. برای دسترسی به بازار آمفاوا، باید فاصله 80 کیلومتری از شهر دور شوید. در این بازار انواع شیرینی و غذاهای سنتی تایلندی نیز سرو می‌شود. از نظر زیبایی می‌توان گفت که بازار آمفاوا خلوت‌تر و زیباتر است. پس اگر حوصله پیمودن 80کیلومتر مسیر را دارید، بهتر است سری به بازار آمفاوا بزنید.

در نهایت می‌توان گفت که بازدید از بازارهای شناور تایلند به یکی از زیباترین و فراموش‌نشدنی‌ترین خاطرات شما در تور تایلند تبدیل خواهد شد. پس حتماً بر اساس شهری که به آن سفر می‌کنید، کمی وقت بگذارید تا بازارهای شناور اطراف آن را پیدا کنید. در این منطقه می‌توانید عکس‌های یادگاری بسیاری بگیرید و انواع سوغات سنتی تایلند را تهیه کنید.

کد خبر 1626138

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازارهای شناور سری به بازار داد و ستد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: تخصیص بودجه و اعتبار ساری با توجه به جمعیت شناوری در ایام سال جوابگو نیست و برای گرفتن حقش نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، پرویز شعبانی شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها به مناسبت نهم اردیبهشت روز شورا که در تالار مرکزی ساری برگزار شد، با اشاره به تلاش امور عمرانی استانداری برای رسیدن به اهداف مدیریت شهری اظهار کرد: امیدواریم با روی کار آمدن استاندار جدید مازندران توجه بیشتری به پروژه‌های عمرانی و حوزه شهری مرکز استان شود.

وی با بیان اینکه ساری با توجه به جمعیت شناوری که در ایام سال دارد، باید در بحث تخصیص بودجه و اعتبار مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد تا به حق خود برسد، افزود: تشکیل شورای اسلامی شهرها و روستاها سبب تحکیم انقلاب و افزایش نقش نظارتی مردم بر شهرداری‌ها شده است.

رئیس شورای شهر ساری با تاکید بر اینکه شوراها بعد از گذشت ۲۵ سال به دوران بلوغ خود رسیده و ثمرات خوبی داشته است، اظهار داشت: البته کاستی‌ها و ضعف‌هایی هم دارند که باید بعد از بررسی‌های دقیق مرتفع شود.

شعبانی ادامه داد: امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم از طرف مقام معظم رهبری معرفی شده که شورای اسلامی شهرها و روستاها با توجه به اینکه با مردم به صورت مستقیم ارتباط دارند، برای تحقق این امر می‌توانند نقش به‌سزایی ایفا کنند.

کد خبر 748546

دیگر خبرها

  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • کاربرد های پمپ آب
  • تماشاگران ایرانی در بانکوک همه را غافلگیر کردند (عکس)
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک (عکس)
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی