Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سلطانی گفت: استان البرز ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه شرکت های دانش بنیان دارد و فعالیت دومین کارخانه نوآوری کشور در استان پتانسیل بالای علمی آن را می رساند که این مهم می تواند یک برند تجاری برای ایران کوچک باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی سلطانی مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: انتخاب شعارهای سال بر پایه تولید در سال های اخیر توسط رهبری نشان از نگاه هدفمندانه ایشان به تولید اقتصاد محور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آنچه شعار سال جاری را متمایز از سال های گذشته می کند، کیفی بودن تولید است.   سلطانی افزود: اگر بخواهیم تولید مطلوب در صنعت داشته باشیم، باید دو ویژگی مهم آن یعنی دانش بنیان و اشتغال آفرینی را در نظر داشته باشیم.   این مدرس دانشگاه تصریح کرد: وقتی تولید بر اساس یک دانش، آگاهی و توجه به نیازهای جامعه انجام می شود باعث کاهش هزینه و افزایش کیفیت شده و قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارد.   وی گفت: تولید دانش بنیان به راحتی می تواند جای خود را در بازارهای جهانی پیدا کرده و تحولی بزرگ در اشتغال آفرینی ایجاد کند.   سلطانی ادامه داد: مقام معظم رهبری مشکل اصلی کشور را مسئله معیشت و تورم عنوان کردند که برای ریشه کنی آن باید تولیدات به سمت دانش بنیان و اشتغال آفرینی سوق داده شوند.   این کارشناس بیان کرد: تولید دانش‌بنیان با رویکرد اشتغال‌آفرینی مهمترین راه رسیدن به قطع وابستگی است.   وی افزود: مهمترین مشکل شرکت های دانش بنیان، بازار هدف و تجاری سازی است که در سال جاری این مهم باید برطرف شود.   سلطانی تصریح کرد: باید تولیدات شرکت های دانش بنیان وارد صنعت شده و ضمن برطرف کردن مشکلات آنها باعث رونق تولید شوند.   این کارشناس گفت:  استان البرز ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه شرکت های دانش بنیان دارد و  فعالیت دومین کارخانه نوآوری کشور در استان، پتانسیل بالای علمی استان را می رساند که این مهم می تواند یک برند تجاری برای ایران کوچک باشد.   وی ادامه داد: امیدواریم در سال جاری محصولات دانش بنیان به بازارهای جهانی راه پیدا کنند و شاهد رشد صادرات در این حوزه باشیم.   انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان اشتغال آفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محصولاتی، چون دستگاه همو دیالیز و یا تجهیزات صنایع بالادستی ازجمله این محصولات فناورانه است که در کنار جلوگیری از خروج ارز، با توسعه بازار صادراتی ارز آوری برای کشور هم داشتند. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بنابر اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم اکنون بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد هزار شرکت محصولاتشان را به عرصه صادرات رسانده اند.

دیگر خبرها

  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند