Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا در گزارش جدید خود می‌گوید که هفت میلیارد دلار تجهیزات نظامی در پی خروج از افغانستان، در این کشور باقی مانده است.

خبرگزاری میزان – وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که در پی خروج این کشور از افغانستان هفت میلیارد دلار تجهیزات نظامی جا مانده است.

بر اساس گزارش جدید وزارت دفاع آمریکا به کنگره این کشور که به رویت شبکه «سی ان ان» رسیده، حدود هفت میلیارد دلار از تجهیزات نظامی که آمریکا در طول ۱۶ سال به افغانستان منتقل کرده بود، پس از تکمیل خروج از این کشور در ماه آگوست، در افغانستان باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش که در اختیار کنگره قرار گرفته، آمده است که وزارت دفاع آمریکا هیچ برنامه‌ای برای بازگشت به افغانستان برای «بازیابی یا انهدام» این تجهیزات ندارد.

بر اساس این گزارش، آمریکا از سال ۲۰۰۵ تا آگوست ۲۰۲۱ در مجموع ۱۸.۶ میلیارد دلار تجهیزات به افغانستان داده است.

پنتاگون می‌گوید از مجموع این تسلیحات، تجهیزاتی به ارزش ۷.۱۲ میلیارد دلار پس از تکمیل خروج آمریکا در ۳۰ آگوست ۲۰۲۱ در افغانستان باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: چالش ادامه دار موضوع افغانستان برای دولت بایدن نقش گسترده آمریکا در بحران انسانی افغانستان

این تجهیزات شامل هواپیما، مهمات هوا به زمین، خودرو‌های نظامی، سلاح، تجهیزات ارتباطی و دیگر موارد است.

ارزش هنگفت تجهیزات نظامی به جای مانده از آمریکا در افغانستان بار دیگر باعث تمرکز بر خروج آشفته و عجولانه از افغانستان خواهد شد که پیش از این به شدت مورد انتقاد قانونگذاران هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا خروج از افغانستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا خروج از افغانستان میلیارد دلار تجهیزات وزارت دفاع آمریکا هفت میلیارد دلار تجهیزات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند

یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق با تاکید بر لزوم اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور گفت: «تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند.»

به گزارش ایسنا، ابو زین‌العابدین، فرمانده تیپ ۲۸ حشد الشعبی تاکید کرد که «تهدیدهای آمریکا حباب رسانه‌ای بیش نیست و از دولت می‌خواهیم که به روند بیرون کردن تمام نیروهای خارجی از کشور سرعت بخشد.»

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه خاطرنشان کرد: «تهدیدهای آمریکا و دیگران مقاومت و مجاهدان عراقی را نمی‌ترساند و حرف آخر ما اخراج نیروهای بیگانه از کشور است.»

ابو زین‌العابدین افزود: «ما به قدرت دولت در اخراج کامل نیروهای بیگانه از خاک عراق اطمینان داریم و هدف آمریکا از تهدید این است که عراق امتیازات بیشتری برای تضمین بقای نیروهای این کشور بدهد.»

این فرمانده عراقی تاکید کرد: «تهدیدهای آمریکایی و غربی جدید نیستند، اما مجاهدین عراقی حرف آخر را می‌زنند. ما به قدرت دولت عراق در اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه و در راس آن‌ها نیروهای آمریکایی ایمان داریم.»

پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ مصوبه‌ای را برای خروج نیروهای خارجی از عراق به‌ویژه نیروهای آمریکایی بعد از جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد الشعبی عراق در حمله آمریکا به فرودگاه بغداد تصویب کرد.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق اخیرا سفری به واشنگتن داشت. رعد التمیمی، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در این باره گفت: «محور سفر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شامل سه پرونده مهم و اصلی است که مهم‌ترین آن خروج نیروهای آمریکایی از عراق است و توافق ملی در قبال این پرونده وجود دارد.»

التمیمی پیش‌بینی کرد اجرای دستورکار اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از اواسط سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

وی در مصاحبه با المعلومه گفت: «نیروهای آمریکایی حاکمیت ملی عراق را نقض و از کشتار جمعی ساکنان غزه حمایت کردند. آن‌ها تمام امکانات خود را برای حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی به کار گرفته‌اند. واشنگتن خطر مخالفت با خروج خود و پیامدهای داخلی و خارجی آن را درک می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟