Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایرام‌اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور و تحولات منطقه‌ای به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند.

خبرگزاری میزان- وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به همتای آذربایجانی خود، به تداوم تبادل هیات‌های عالیرتبه میان دو کشور که موجب پیشبرد و توسعه روابط شده است، اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود نتایج حاصله از کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و سایر توافقات دو کشور هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان با توجه کنترل شیوع کرونا در هر دو کشور، بر بازگشایی مرز‌های زمینی ایران و جمهوری آذربایجان تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و بویژه مسجد الاقصی اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد با توجه به ریاست دوره‌ای جمهوری آذربایجان در جنبش عدم تعهد، این کشور بتواند از ظرفیت‌های خود در جایگاه ریاست بر این جنبش استفاده کرده و در توقف خونریزی و نقض حقوق فلسطینیان نقش موثری ایفا نماید.

جیحون بایرام‌اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک متقابل و پیشاپیش عید سعید فطر به همتای ایرانی خود، از روند توسعه همکاری‌های فیمابین ابراز خرسندی کرد.

وی اظهار داشت: جمهوری آذربایجان از حضور و فعالیت شرکت‌های ایرانی در بازسازی مناطق آزاد شده این کشور استقبال می‌کند و امیدوار است با تصمیم مناسب ستاد کرونای جمهوری آذربایجان، مرز‌های زمینی این کشور به زودی باز شود.

جیحون بایرام‌اف ضمن تاکید بر حمایت مشترک کشور‌های اسلامی از حقوق خواهران و برادران فلسطینی اعلام کرد این کشور آمادگی دارد پیشنهاد‌های واصله در خصوص موضوع فلسطین و حمایت حقوق مردم این کشور را در جنش عدم تعهد دریافت، پیگیری و حمایت نماید.

طرفین در این گفتگو برخی موضوعات منطقه‌ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

بیشتر بخوانید:  عادی سازی روابط برخی دولتهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی نتوانست فلسطین را از دستورکار اول جهان اسلام خارج کند/ برگزاری رفراندوم تنها پیشنهاد عملی برای تعیین سرنوشت و آینده فلسطین است

انتهای پیام/

برچسب ها: امیرعبداللهیان وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیرعبداللهیان وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان امور خارجه جمهوری جمهوری آذربایجان وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بانجول، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران