Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:50:57 GMT

مهارت آموزی دانش آموزان کرمانشاهی باید مورد توجه قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۴۰۵۷

مهارت آموزی دانش آموزان کرمانشاهی باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان که با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان این مملکت هر ساله حضوری پررنگ در آئین روز قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین داشته‌اند و بی گمان امسال نیز با حضور گسترده خویش، زینت بخش این روز مبارک خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به آسیب‌های ناشی از تعطیلی مدارس در ۲ سال اخیر اشاره کرد و افزود: کرونا یک اخلال در نظام تحصیلی کشور ایجاد کرد و موجب لطمه به روند تحصیلی دانش آموزان شد که باید این لطمات جبران شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک نقشه راه برای ایجاد یک جهش و تحول در این حوزه بر اساس آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همه سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط باید بر اساس تکالیف محوله در راستای تحقق اهداف این سند تلاش کنند.

امیری مقدم تاکید کرد: آموزش و پرورش در ایران اسلامی با اتکا بر آموزه‌های گسترده و بسیار غنی تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی قادر به طرح ریزی یک نظام آموزش و پرورش موفق است و هیچ نیازی به دنباله روی از سندهای آموزشی غربی ندارد.

وی خانواده را یک نهاد بسیار مهم در علوم آموزی دانست و گفت: دانش آموز بعد از مدرسه در اختیار خانواده است و مشارکت آن‌ها نقشی تعیین کننده‌ای در تحقق اهداف سند تحول دارد.

استاندار کرمانشاه بر ضرورت تقویت فرهنگ مطالبه گری در میان دانش آموزان تاکید کرد و افزود: تقویت مطالبه‌گری منطقی در نسل جدید بسترساز پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف است.

امیری مقدم همچنین بر معرفی شایسته جایگاه تاریخی و فرهنگی کرمانشاه به دانش آموزان تاکید و بیان کرد: کرمانشاه از دیرباز مرکز و کانون فرهنگ، توسعه و پیشرفت منطقه غرب کشور بوده است و باید با این پیشینه زیبا به نسل جدید معرفی شود تا با شوق بیشتری در آینده برای توسعه آن تلاش کنند.

وی بر ضرورت مهارت آموزی به دانش آموزان تاکید کرد و گفت: مدارس باید از همان ابتدا از طریق خانواده‌ها از استعدادهای دانش آموزان با خبر شوند و بر اساس آن برای مهارت آموزی برنامه ریزی کنند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این مهارت آموزی باید به شکلی کاربردی و بر اساس نیازهای آینده باشد.

امیری مقدم گفت: آموزش و پرورش برای پیشبرد برنامه هر دانش آموز یک مهارت از ظرفیت مجموعه‌هایی مانند اتاق اصناف، ورزش و جوانان، فنی و حرفه‌ای، سازمان صمت و دانشگاه صنعت استفاده کند.

وی تاکید کرد: این مهارت آموزی تضمینی برای آینده شغلی دانش آموزان و برخورداری از یک آینده بهتر است.

کد خبر 5477879

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه استاندارکرمانشاه بهمن امیری مقدم آموزش و پرورش استان کرمانشاه دانش آموزان مهارت آموزی راهپیمایی روز قدس بوشهر کرمانشاه ماه رمضان 1401 ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس آمار کرونا خراسان رضوی شب قدر گرگان قزوین بارش باران آموزش و پرورش دانش آموزان مهارت آموزی امیری مقدم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد

 سرهنگ علی میرزایی مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در آیین اختتامیه جشنواره نمایش، عکس و استنداپ کمدی بسیج دانش آموزی این استان، اظهار کرد: مخاطب معمولا در قالب هنر نسبت به موضوعات مختلف مجاب می‌شود چرا که زبان هنر عالم‌گیر و برای عموم مردم قابل فهم و درک است.

وی افزود: در این میان دانش آموزان باید به فراخور زمان، برای بیان مسائل مختلف جامعه از قدرت تاثیرگذار هنر استفاده کنند و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نیز ظرفیت دانش‌آموزان خلاق و مستعد را در زمینه خلق آثار هنری با موضوعات مختلف به کارگیری کنند.

میرزایی تاکید کرد: دشمن امروزه تحکیم بنیان خانواده را مورد هجمه قرار داده است و دانش‌آموزان نیز متاثر از این فضای مسموم تبلیغاتی شبکه‌های رسانه‌ای دشمنان هستند.

وی ادامه داد: هدف دشمنان ایجاد فاصله بین دانش‌آموزان و والدین آنهاست تا حریم و حرمت‌های مرسوم در بین خانواده‌ها به تدریج شکسته و کم‌رنگ شود.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: برای حفظ شأن و جایگاه خانواده و والدین در نزد دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی با مشارکت مدارس استان جشنواره عکس " به نام پدر - به نام مادر" را برگزار کرد.

 در پایان این جشنواره از دانش‌آموزان برگزیده در بخش‌های نمایش صحنه‌ای و استندآپ کمدی با موضوع انتخابات و عکس با موضوع خانواده و والدین با اهدای لوح با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند
  • علم‌آموزی همواره در آیات و روایات مورد تاکید بوده است
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی