Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد که دفاع از قدس یک وظیفه دینی و سیاسی بوده و آزادسازی قدس به معنای رهایی کل منطقه از شر پروژه صهیونیستی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان وابسته به حزب الله با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد، قدس نماد هویت اسلامی بوده و با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین نقش آن در جهان اسلام همه مسلمانان و آزادگان جهان وظایف و مسئولیت‌هایی در قبال آن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است، قدس پایتخت ابدی فلسطین بوده و شهری است که نمونه و الگوی ارزش‌های فرهنگی و انسانی در منطقه محسوب می‌شود؛ چرا که قدس، عنوان فلسطین را که مسئله مرکزی امت اسلامی است یدک می‌کشد و آزاد کردن آن یک وظیفه دینی، انسانی، فرهنگی، ملی و اخلاقی و سیاسی است. بنابراین همه وظیفه داریم برای دفاع از حقوق مشروع و عادلانه فلسطینیان و حذف پروژه رژیم اشغالگر و همه آثار این رژیم جنایتکار و نژادپرست که حیات و ثبات منطقه و جهان را تهدید می‌کند، مبارزه کنیم.

فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان تاکید کرد، همه مشکلاتی که کشورهای منطقه دچار آن هستند به ویژه چالش‌های اقتصادی و سیاسی و امنیتی و نظامی در واقع نتیجه پروژه صهیونیستی در منطقه است که موقعیت استراتژیک قدس و فلسطین را هدف قرار گرفته و برای یهودی سازی قدس تلاش می‌کند. عادی سازی روابط صهیونیست‌ها با رژیم‌های سازشکار عربی نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای لبنانی؛ آمادگی تهران برای توسعه همه‌جانبه روابط با بیروتبرگزاری تجمع همبستگی لبنانی‌ها با قدس و مسجدالاقصی در صیداحزب‌الله: مقاومت اهداف آمریکا و عربستان در انتخابات لبنان را شکست می‌دهدفروپاشی ساختار امنیت رژیم صهیونیستی؛ جزئیات جدید از چالش «ایولا» در قدس/ مصاحبه با حسین مرتضی تحلیلگر لبنانی

در این بیانیه تاکید شده که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس برای بسیج همگانی و دائمی جهت پاسخگویی به اشغالگران و پایان دادن به تجاوزات صهیونیستی و پیروزی ملت فلسطین و دفاع از حقوق ملت‌های منطقه در تثبیت امنیت و ثبات و حاکمیت آنهاست. قدس همچنین نماد هویت فرهنگی منطقه بوده و آزادسازی قدس و فلسطین در واقع آزاد کردن کل منطقه از شر پروژه صهیونیستی است.

فراکسیون مذکور همچنین جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی و تجاوزات مکرر آن علیه سوریه را به شدت محکوم کرده و سکوت شورای امنیت در قبال این تجاوزات را در راستای تشویق اشغالگران به ادامه تجاوزات و تهدیدی برای امنیت سوریه و لبنان و کل منطقه دانست.

فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان مجدداً سیاست‌های آمریکا را که به عنوان حامی تروریسم مسئول ایجاد تنش در کشورهای مختلف منطقه و جهان به شکل مستقیم و غیرمستقیم است محکوم و تاکید کرد که دولت آمریکا برای نفوذ خود به کشورها همواره به دنبال تسلیم کردن مردم بوده و در برابر هر کسی که با پروژه آن مقابله کند به فریبکاری و اتهام‌زنی روی می‌آورد.

در پایان این بیانیه آمده، این رویکرد آمریکا همان چیزی است که در حمایت آن از رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه فلسطینیان و مشارکت در ائتلاف متجاوز علیه یمن و سیاست‌های خصمانه‌ای که واشنگتن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران علیه این کشور در پیش گرفته، شاهد بودیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیت المقدس حزب الله لبنان بیت المقدس حزب الله لبنان پارلمان لبنان پروژه صهیونیستی کل منطقه حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی

حزب الله لبنان اعلام کرد مقر فرماندهی نظامی اشغالگران صهیونیست در شهرک المناره در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین را مورد حمله راکتی و پهپادی قرار داده است.

به گزارش مشرق از رسانه های لبنانی، حزب الله در واکنش به حملات اشغالگران به مناطق غیرنظامی جنوب لبنان، نقاطی را در شمال سرزمین‌های اشغالی مورد حمله موشکی و پهپادی قرار داد.

حزب الله با انتشار بیانیه‌های کوتاهی اعلام کرد: در این حمله ترکیبی، مقر فرماندهی نظامی اشغالگران در گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک صهیونیست نشین المناره را با راکت های هدایت شونده و پهپادهای انتحاری هدف قرار دادیم.

شامگاه جمعه نیز حزب الله لبنان در یک کمین ترکیبی، کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد ۱۰ موشک از لبنان به سمت شهرک‌های شمال اسراییل شلیک شده است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند جولان اشغالی و الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی برای سومین بار مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفته است.

این در حالی است که «شیخ نعیم قاسم» قائم‌ مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز تاکید کرد که تحقق آتش‌بس و توقف عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها، تنها با توقف تجاوز این رژیم به غزه میسر خواهد بود.

شیخ نعیم قاسم افزود: توقف حملات ما و آتش‌بسی که شدت حملات و تمرکز روی غزه را بیشتر کند، خدمت به اسرائیل است.

قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: اینکه بخواهند ما را با جنگ تهدید کنند، درستی مقابله با اسرائیل را ثابت می‌کند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان