Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@01:33:06 GMT

امام جمعه اصفهان: صهیونیست‌ها بازیچه استعمارگران هستند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۹۰۱۴

امام جمعه اصفهان: صهیونیست‌ها بازیچه استعمارگران هستند

گروه‌ استان‌ها- امام جمعه اصفهان صهیونیست‌ها را بازیچه استعمارگران توصیف کرد و گفت: این غاصبان را انگلیس، ﺁمریکا و استعمارگران با حمایت و خدعه و به‌زور وارد خاک مسلمانان کردند تا اهداف خود را پیش ببرند و اساسا ﺁن‌ها نوکران استعمارگران هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به روز قدس اظهار داشت: من به سهم خود از جمع بسیار باشکوه که امروز در مراسم روز جهانی قدس حضور پیدا کرده و همگام با همه حق‌طلبان تاریخ قدم برداشتند تشکر می‌کنم و امیدوارم قدم‌های ﺁنان بر روی پل صراط استوار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دیدگاه عموم از اسرائیل افزود: متاسفانه باور غلط بین مردم وجود دارد مبنی بر اینکه جهان غرب و ﺁمریکا را اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها می‌گردانند و عملا گردانندگان جهان ﺁن‌ها هستند اما این باور از نبود شناخت درست از غاصبان و جانیان صهیونیستی ریشه می‌گیرد چرا که از نظر قرﺁن مجموعه قوم صهیونیست بدترین موجودات زمین هستند.

امام جمعه اصفهان صهیونیست‌ها را بازیچه استعمارگران توصیف کرد و ادامه داد: این غاصبان  را انگلیس و ﺁمریکا و استعمارگران با حمایت و خدعه و به‌زور وارد خاک مسلمانان کردند تا اهداف خود را پیش ببرند و اساسا ﺁن‌ها نوکران و بازیچه‌های دست استعمارگران هستند.

وی درباره نگاه قرﺁن نسبت به صهیونیست‌ها تصریح کرد: بعد از ﺁن که حضرت یوسف درگذشت، قبطی‌های مصر یهودیان را به ذلت کشانده بودند و از ﺁن‌ها عده‌ای ضعیف ساخته بودند تا ﺁن که خداوند به  واسطه حضرت موسی به ﺁن‌ها عزت داد، ﺁن‌ها را از دست فرعون و قبطی‌ها نجات داد و از مصر بیرون ﺁورد و از میان دریا عبور داد؛ بعد از این همه عزت و نعمت و معجزه که خود به چشم دیدند، وقتی به قریه‌ای رسیدند و قومی را دیدند که بت می‌پرستیدند از حضرت موسی پیامبر اولوالعزم خداوند خواستند که برای ﺁن‌ها نیز بت بسازند. این اوج حماقت و خداناشناسی است که یک قوم می‌تواند داشته باشد.

صهیونیست‌ها در جایگاه نخست بزرگترین ناقض حقوق بشر جهان قرار دارندفرمانده سپاه قزوین: فلسطین امروز با پهپادهای پیشرفته از صهیونیست‌ها انتقام می‌گیردسخنگوی سپاه: تلاش‌های حاج قاسم در راه آزادی قدس بود/ هر کشوری جولانگاه ‌صهیونیست‌ها شود سرنوشتش شبیه پایگاه اربیل خواهد بود
طباطبایی‌نژاد گفت: در جای دیگر بنی‌اسرائیل که خداوند برایشان غذای ﺁماده از ﺁسمان فرو می‌فرستاد از موسی خواستند تا پیاز و عدس و غیره برویاند تا غذای دیگری بخورند؛ خداوند در برابر این خواسته به ﺁن‌ها فرمود که شهری را بگیرند، ﺁن‌ها حتی حاضر نشدند تا برای خواسته خود تلاش کنند و گفتند تو و خدایت این شهر را بگیرید و بعد موقع غذا خوردن ما وارد شهر می‌شویم. ﺁن‌ها در زمان پیامبر(ص) نیز تنها مکر و جاسوسی می‌کردند اما هرگز جرات مواجهه و رویارویی مستقیم نداشتند و موقع جنگ در قلعه خیبر پنهان شدند تا ﺁن که خیبر به دست مسلمانان و با رشاد حضرت علی(ع) فتح شد.

وی درباره وظیفه و تکلیف مسلمانان در برابر صهیونیست‌ها افزود:‌ قرﺁن، بارها صهیونیست‌ها را از سوی خدا و حضرت داود و حضرت موسی و غیره ملعون معرفی می‌کند و صریحا اعلام می‌کند که دشمن‌ترین اقوام نسبت به مسلمانان همین یهودیان و صهیونیست‌ها هستند و تا زمانی مسلمانان که دست از دین خود بردارند و مطیع ﺁن‌ها شوند از سر مسلمانان دست برنمی‌دارند و مسلمانان به هیچ وجه نباید نسبت به این قوم ظالم و جانی نرمش نشان دهند و مطمئن باشند که این رژیم وحشی و اشغال‌گر با یاری خداوند به‌زودی زود نابود خواهد شد و این وعده الهی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان امام جمعه اصفهان در ادامه خطبه‌های نماز جمعه یازدهم اردیبهشت روز کارگر و دوازدهم این ماه روز شهادت شهید مطهری و روز معلم را گرامی داشت و به مقام این اقشار زحمت‌کش ادای احترام کرد.

انتهای پیام/174/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما  و به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه دبیران و مدیران جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در دوره بیست‌ویکم افزود: برگزارکنندگان در این دوره مجموعه‌ای از عناصر هنری در بخش‌های مختلف را گردآوری کردند. حضور افراد تراز اول در این جلسه فرصت مغتنمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره فیلم رضوان اتفاق مبارکی است و هرآنچه در جلسه مطرح شد سرشار از امید و انگیزه برای آینده بود.

اسماعیلی افزود: جشنواره امام رضا (ع) باید به عنوان معتبرترین جشنواره فرهنگی هنری کشور قرار گیرد چراکه تمام داشته‌ها و افتخارات فرهنگی هنری ما به برکت وجود امام رضا (ع) است.

وی با اشاره به کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین‌کوب گفت: آغاز قرن سوم همزمان با حضور علی‌بن موسی الرضا است و این درخشش تمدن اسلامی و ایرانی که از قرن سوم درخشش خود را آغاز کرده و در قرن پنجم به قله خودش رسیده، نشان دهنده‌ی این موضوع است که اساسا نام دیگر این تمدن تمدن رضوی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مجالس در این دوره به صورت مجالس علمی و آزاداندیشی بوده و به‌طور کلی هر جامعه‌ای که می‌خواهد به حوزه تمدنی برسد با استفاده از ذات آزاداندیشی است که در فرهنگ اسلامی جاری است. دوره جمهوری اسلامی دوره‌ای نو از تمدن نوین اسلامی است. ما در حال بازخوانی تمدن رضوی هستیم.

اسماعیلی با اشاره به نگاه بین‌المللی در بنیاد امام رضا گفت: حضرت رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است. در سفر اخیر خود به پاکستان مشتاقان از مردم تا مقامات برای زیارت امام رضا (ع) ابزار علاقه می‌کردند.

وی افزود: بعد از امام حسین (ع) در میان ائمه‌اطهار (ع) این میزان از تشویق به زیارت را برای امام رضا (ع) داریم چرا که منبع فیض است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افتخار داریم در این جشنواره همگی خادم امام رضا (ع) باشیم.

اسماعیلی در پایان با آرزوی بهره‌مندی از شفاعت و عنایت امام رضا (ع) و صلوات بر محمد و آل محمد به جلسه پایان داد.

جلسه دبیران و مدیران بیست‌ویکمین دوره جشنواره امام رضا (ع) ۸ اردیبهشت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محلل این وزارتخانه برگزار شد.

تبادل نظر درباره رویکرد‌های آتی جشنواره و ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده از محور‌های این جلسه بود.

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، فرهاد قائمیان دبیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی و فرهنگی امام رضا (ع)، سعید زمانی مدیرعامل بیست‌ویکمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، محمدحسین لطیفی دبیر جشنواره فیلم رضوی و فیلم رضوان و جمعی از دبیران و مدیران این دوره از جشنواره از حاضران در جلسه بودند.

دیگر خبرها

  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است