Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر اسماعیلی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با بیان اینکه حوزه معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۱ پیرو شرح وظایفی که از سال‌های گذشته داشته، پروژه‌ها را پیگیری خواهد کرد، اظهار کرد: ۶ پروژه ملی در سطح راه‌های استان در حال ساخت است و یک پروژه هم به عنوان پروژه استانی ویژه بوده و در مجموع هفت پروژه در بخش احداث راه‌های استان در برنامه کاری این معاونت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان به اجرای پروژه «احداث باند دوم زنجان- سه راهی سلطانیه و تاکستان» اشاره و ابراز کرد: باند دوم این محور از زنجان تا سه راهی سلطانیه در سال‌های گذشته بهره برداری شده و همچنین ۴.۵ کیلومتر از روستای خیرآباد تا سه راهی سلطانیه نیز انجام شده است و در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲ کیلومتر از این محور آسفالت و تا پایان نیمه نخست سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی، به اجرای پروژه «محور زنجان به بیجار» اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته در سفر آبان‌ماه رئیس جمهور به استان و هیأت همراه و وزیر راه و شهرسازی، حدود یک قطعه از این محور، به طول «۸ کیلومتر» تا زرین‌آباد به صورت چهار بانده و مجزا به بهره‌برداری رسید و این محور راه ارتباطی استان زنجان با استان کردستان را تسهیل می‌کند.

اسماعیلی گفت: با افتتاح این قطعه، محور زنجان تا زرین‌آباد که به طول ۳۶ کیلومتر است به صورت چهار بانده به شهر زرین‌آباد وصل شد و با توجه به اینکه این محور از محورهای حادثه‌خیز استان بوده و به علت کوهستانی بودن منطقه و همچنین پیچ‌های زیادی که در طول مسیر داشت با احداث باند دوم، شرایط ایمنی خیلی خوبی در مسیر ایجاد شده و در کاهش تصادفات بسیار موثر بوده است.

وی متذکر شد: در ادامه کار بعد از زرین آباد، قطعه‌ای به طول ۱۵ کیلومتر در دست پیمانکار است و از سال ۹۸ پیمان‌کار فعال شده و امسال هم در این ۶ کیلومتری از این راه به مرحله آسفالت خواهیم رسید و همچنین اجرای عملیات ابنیه و خاک‌برداری اتفاق می‌افتد تا در سال آینده کل قطعه به طول ۱۵ کیلومتر به اتمام برسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان، به اجرای پروژه سه راهی سلطانیه - قیدار و کبودرآهنگ اشاره و اضافه کرد: این پروژه خیلی مهم بوده و ارتباط استان زنجان با استان همدان را تسهیل می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه طول محور این پروژه ۱۰۵ کیلومتر است و پروژه به قطعات پنچ گانه تقسیم شده و یکی از مهم‌ترین محورهای اصلی استان بوده و یک شاهراه اصلی است، خاطر نشان کرد: این پروژه ارتباط استان زنجان با همدان را تسریع می‌کند و با توجه به اینکه این محور به جهت شرایطی که برای کم عرض بودن و ترافیک جاده‌ای زیادی که دارد، با اولویت ویژه‌ای در سال گذشته توسط نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی پیگیری شد و اعتبار خوبی هم تزریق شد.

وی یاد آور شد: طی سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۱۸ کیلومتر کمربندی این قطعه و ۱۲ کیلومتر از قطعه ۴ این محور افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید و در حال حاضر قطعه دو که از سلطانیه تا قیدار و به طول ۳۲ کیلومتر است در دست پیمان کار است و عملیات ابنیه و فنی این قطعه، در سال گذشته به اتمام رسید و در سال‌جاری طبق برنامه هم حدود ۱۲ تا ۱۵ کیلومتر از این قطعه به مرحله آسفالت می‌رسد و خاک‌ریزی و تکمیل ادامه محور تا قیدار را داریم و امیدواریم طی سال آینده این ۳۲ کیلومتر از سلطانیه تا قیدار، باند دوم به اتمام برسد و مردم با ایمنی بهتری از این محور استفاده کنند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: در این راستا «قطعه ۴» بعد از قیدار حدود ۱۲ کیلومتر در سال گذشته آسفالت شده و ادامه کار هم در دست اجرا است و ۵ کیلومتر از قطعه ۴ را برای سال‌جاری آماده خواهیم کرد و قطعه ۵ این محور هم در ابتدای سال ۱۴۰۰ پیمان سپاری شده و در دست اجرا است.

اسماعیلی همچنین پروژه به‌سازی قیدار به ابهر را هم یک پروژه ملی و استانی اعلام کرد و افزود: از سال گذشته اجرای این پروژه آغاز شده و قطعه اول  به طول ۲۴ کیلومتر پیمان سپاری شده و از این میزان ۶ کیلومتر ابنیه فنی پروژه تمام شده و با توجه به اینکه بیشتر ترافیک این محور به صورت داخل شهرستانی و بین شهرستانی است و روستاهای زیادی از این محور استفاده می‌کنند و مسیر بسیار پر تردد است، برای سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ کیلومتر که ابنیه فنی در حال اجرا است را به اتمام رسانده و از سال آینده اجرای آسفالت این محور آغاز خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان تصریح کرد: همچنین در سفر رئیس جمهور و هیأت همراه به استان طی سال گذشته، رسیدگی و پیگیری به وضعیت محور فرعی قره‌پشتلو در دستور کار راه و شهرسازی استان زنجان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: ارتقاء این محور از فرعی به اصلی یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور است و این امر مهم محقق و کار اجرایی محور شروع خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه ارتقاء محور قره پشتلو از مطالبات جدی مردم این منطقه است، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای اصلاح مشکلات این محور در حال انجام است و مقدمات لازم و مطالعات اولیه برای ارتقاء محور فرعی به اصلی که نیاز است به سازمان برنامه و بودجه استان ارسال شده و این نهاد مربوطه هم به سازمان برنامه و بودجه کشور انتقال داده و ارتقاء محور قره پشتلو از فرعی به اصلی مستلزم اخذ مصوبه و تامین اعتبار است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان راه معاون راه و شهرسازی اصغر اسماعیلی قره پشتلو راه و شهرسازی زنجان استان زنجان بهره برداری قره پشتلو سال گذشته زرین آباد باند دوم طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز و این عملیات به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری در حال اجرا است.

سید محمد فرخی افزود: همچنین قرارداد اجرای روکش آسفالت حفاظتی چیپ سیل به طول ۲۵ کیلومتر و نیز قرارداد اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۳۰ کیلومتر در محور مذکور در سال جاری منعقد شده و در دستور کار است که پس از تامین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فرخی گفت: این عملیات با هدف بهبود وضعیت تردد، ارتقای ایمنی عبور و مرور و در راستای بهسازی و روکش آسفالت در این محور انجام می‌شود که با اجرای این عملیات، شاهد کاهش تصادفات و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان