Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن مرتضوی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با عبدالله عبدالله، رئیس سابق شورای عالی مصالحه ملی حکومت پیشین دیدار و گفتگو کرده است.

عبدالله عبدالله در این دیدار با برشمردن برخی مشکلات موجود کنونی در افغانستان گفت: زمان آن گذشته است که طرف‌های بیرونی بخواهند برای مردم تصمیم بگیرند و سرنوشت کشور باید توسط خودشان رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله با اشاره به برخی مسائل اخیر پیرامون مهاجرین کشور در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران سال‌ها میزبان جمعیت عظیمی از مهاجرین ما بوده که قدردان این موضوع هستیم. برخی به دنبال ایجاد تنش میان دو ملت بوده و هستند که این رفتارها را محکوم می کنیم و از برادران خود در ایران می‌خواهیم با توجه به اوضاع جاری افغانستان، فضا را برای زندگی بهتر برادران و خواهران افغانستانی خود فراهم کنند.

عبدالله در ادامه گفت: امیدواریم شرایط برای بازگشت همه مهاجران به افغانستان فراهم شود و مردم توسط خود و از داخل کشور به سمت آبادانی و صلح حرکت کند.

عبدالله عبدالله گفت: از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم برای پیشرفت افغانستان به حمایت‌های خود ادامه دهد و خواستار تقویت روابط میان دو کشور هستیم.

پیش از این رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با محکوم کردن حمله تروریستی مشهد، گفته بود برخی‌ها تلاش کردند فضای روابط دوستانه میان دو ملت ایران و افغانستان را متشنج سازند که خوشبختانه با موضع‌گیری معقول مقامات جمهوری اسلامی ایران این شیطنت خنثی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهاجرین ایران عبدالله عبدالله جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)

به مناسبت شهادت امام صادق(ع) اجتماع مهاجرین افغانستانی مقیم مشهدمقدس با حضور مسئولین دولتی جمهوری اسلامی ایران در حسینیه هراتی ها برگزار گردید.

در این مراسم فرهاد روحانی، فعال فرهنگی و بلوکیان؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت جمهوری اسلامی ایران پیرامون شخصیت امام صادق(ع)، اوضاع و احوال فلسطین و طرح و برنامه ریزی برای مهاجرین افغانستانی مقیم به ایراد سخن پرداختند.

بعد از این مراسم، عاشقان اهل بیت جهت عرض تسلیت محضر امام رضا(ع) رهسپار حرم مطهر رضوی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)