Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مجتمع صنعتی چادرملو گفت: سال گذشته کارخانه‌های ما تقریبا رکورد‌های تولیدی خودشان را جابه جا کردند و در معدن، ما رکورد ۱۲.۵ میلیون تن را داشتیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، وحید خلیلی؛ معاون توسعه و بهره برداری و مدیر مجتمع صنعتی چادرملو در جریان بازدید جمعی از خبرنگاران از مجتمع چادرملو در قالب چهارمین مرحله سلسله بازدید‌های میدانی «راهیان پیشرفت» وزارت صمت گفت: شرکت چادرملو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های کشور در زمینه تولید سنگ آهن است که ۲۰ سال قدمت دارد و معدن چادرملو نیز یکی از قدیمی‌ترین معدن‌های کشور است که ظرفیت بیش از ۳۰۰ میلیون تن دارد که بخش عمده‌ای از آن برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال گذشته شرکت توانست ۱۲ میلیون تن کنسانتره تولید کند که یک حد نصاب بسیار خوبی بود. کنسانتره تولیدی در شرکت‌های معدنی توسط خط آهن به تولیدکننده‌های فولاد در سراسر کشور تحویل داده می‌شود که یکی از آن تولیدکننده‌ها خود ما هستیم.

مدیر مجتمع صنعتی چادرملو با اشاره به اینکه فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و سایرین از سنگ آهن تولیدی ما بهره‌مند می‌شوند، افزود: روزانه ۳۰ هزار تن تولید محصول داریم و از این میزان، حدود ۱۳ هزار تن به سایت ما منتقل می‌شود. چادرملو تنها شرکت کشور است که کل زنجیره فولاد را درون خودش دارد که این موضوع در کشور مصداق دیگری ندارد.

وی ادامه داد: زنجیره فولاد هم ۲ روش دارد. روش اول کوره بلند است که در ایران ذوب آهن اصفهان و فولاد زرند به این شکل هستند. روش دیگر با عنوان احیای مستقیم است که در آن سنگ آهن تبدیل به کنسانتره می‌شود و عیارش بالا می‌رود و بعد از طی روند گندله سازی و تبدیل شدن به آهن اسفنجی، وارد کوره ذوب می‌شود و در نهایت شمش فولاد تولید می‌شود.
اشتغال غیرمستقیم ۴۰ هزار نفری!

خلیلی بیان کرد: ۲ حلقه اول یعنی معدن و کنسانتره در مجتمع معدنی ما قرار دارد، کارخانه گندله سازی، احیای مستقیم و فولاد سازی در این مجتمع قرار دارد. در تمام فرایند‌های زنجیره فولاد، عرضه کننده محصول هستیم و به فروش می‌رسانیم. در مجموعه شرکت حدود ۷ هزار نفر به صورت مستقیم و نزدیک به ۴۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم درگیر شرکت هستند. سال گذشته کارخانه‌های ما تقریبا رکورد‌های تولیدی خودشان را جابه جا کردند و در معدن، ما رکورد ۱۲.۵ میلیون تن را داشتیم.

این مدیر با بیان اینکه کارخانه گندله سازی چادرملو با عمر ۱۳ ساله و یک روند صعودی، رکورد ۳ میلیون ۸۰۰ هزار تن را زده است، اظهار کرد: هدفگذاری برای تولید ۴ میلیون تن را در امسال پیگیری می‌کنیم. در کارخانه فولاد سازی به دلیل قطع برق در تابستان، کاهش تولید ۱۵۰ هزارتن را داستیم، اما با این وجود جمع تولیدمان نسبت به سال ۱۳۹۹ بیشتر شد و یک میلیون ۵۰ هزارتن تولید شمش فولادی در چادرملو تولید شد که نزدیک به ۴۰۰ هزارتن را صادر کردیم.


در توسعه چابهار هم مشارکت داریم

وی ادامه داد: شرکت از جهت سودآوری جزو شرکت‌های بسیار خوب بورس است. شرکت‌هایی مثل چادرملو لوکوموتیو و موتور محرک رشد اقتصادی کشورند و به دنبال استفاده از ظرفیت هایمان هستیم تا بتوانیم زنجیره تولید خود را اضافه کنیم. بنا داریم تا یک خط تولید ورق را در استان یزد با تکنولوژی بالا ایجاد کنیم و کارخانه فروآلیاژ‌ها را داریم که خط تولید آن در استان یزد ایجاد خواهد شد. در توسعه چابهار نیز مشارکت کرده ایم و در هرجایی که زمینه توسعه وجود داشته باشد، شرکت چادرملو فعالانه حاضر می‌شود.


از آب خلیج فارس استفاده می‌کنیم

خلیلی گفت: تعاملاتی را با مقامات استانی داشته ایم تا از خط انتقالی آب خلیج فارس که به مجتمع ما منتقل شده، چیزی حدود ۸۰۰ کیلومتر، آب از خلیج فارس شیرین سازی می‌شود و کل آب مجتمع ما از خلیج فارس تامین می‌شود. بنا داریم این آب را با طرحی به خط لوله سراسری متصل کنیم که با این اتصال به یک شبکه بزرگ وصل می‌شویم که در کل استان یزد می‌توانیم از آن ظرفیت استفاده کنیم و در هرجای استان که پروژه داریم، از آب منطقه‌ای استان یزد بهره‌مند شویم و با اجرای ۳۰ کیلومتر لوله در حومه یزد، یک صرفه جویی بیش از چند هزار میلیارد تومانی را در احداث شبکه آب شرکت در استان انجام دادیم و این به واسطه همکاری و مساعدت خوب مسئولین استان یزد اتفاق افتاد.


ورزشگاه ۶ هزار نفره می‌سازیم

مدیر مجتمع صنعتی چادرملو در پایان سخنان خود اظهار داشت: مهم‌ترین کاری که از باب مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته، خط لوله انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران بود که ارزش این دارایی بالای ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است و کویر تشنه کشور را سیراب کرده است. در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، در حال ساخت ورزشگاه ۶ هزار نفری در اردکان هستیم و به توسعه بیمارستان شهرستان اردکان می‌پردازیم تا ارتباط بدنه صنعت و جامعه را حفظ کنیم. فعالیتی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی را در شهرستان اردکان دنبال می‌کنیم که با همکاری بانک رسالت و شبکه اجتماعی این بانک، از مشاغل خرد حمایت می‌کنیم و موفق شدیم در سال گذشته بیش از ۵۰۰ شغل در این شهرستان ایجاد کنیم.


کارگران ستون اصلی ایجاد رشد و پیشرفت در توسعه چادرملو هستند


مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: کارگران ستون اصلی ایجاد رشد و پیشرفت در توسعه چادرملو هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسین طالبی؛ مدیر روابط عمومی شرکت چادرملو در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجتمع صنعتی چادرملو، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته کارگر، گفت: کارگران با تمام توان خود در جهت توسعه و پیشرفت در سنگر‌های تولید و صنعت تلاش می‌کنند.

وی افزود: از مهمترین اقداماتی که با مدیریت عالی شرکت چادرملو انجام می‌شود، رسیدگی به موضوع معیشت کارگران است؛ در این شرکت علاوه بر توجه به زندگی کارگران اقداماتی در زمینه مسائل بهداشتی، ایمنی در کار و ارائه کمک هزینه‌های مناسب در دوره‌های مختلف علاوه بر حقوق دریافتی که در قانون پیش‌بینی شده انجام می‌شود.

طالبی ادامه داد: همچنین تلاش می‌شود امکانات و تسهیلاتی ارائه شود تا بتوان در شرایط کنونی که مردم با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند، بخشی از این مشکلات از روی دوش کارگران برداشته شود.

وی با بیان اینکه ساخت واحد مسکونی برای کارگران پیش‌بینی شده و تعاونی‌هایی برای تحقق این مهم تشکیل شده و به سرعت در حال پیگیری و اقدامات برای تهییه زمین مورد نظر در یزد و تهران هستند تا باعث آسایش خاطر خانواده‌های کارگران چادرملو شود.

مدیر روابط عمومی شرکت چادرملو، اضافه کرد: علاوه بر این که از زمان شروع شیوع ویروس کرونا تمام امکانات بهداشتی و درمانی اعم از آزمایش، خدمات درمانی برای کارگران و خانواده آن‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شود، سبد‌های کمک معیشتی نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا بتوان به نوعی مشکلات اقتصادی کارگران را رفع کرد.

طالبی درباره بیمه کارگران نیز توضیح داد: بیمه به صورت کامل اجرا می‌شود؛ از آنجا که بخش اعظم نیرو‌ها پیمانکاری هستند به آن‌ها تاکید شده که حقوق کارگران بر اساس قوانین به آن‌ها پرداخت شود.

طالبی تصریح کرد: فروشگاه‌های تعاونی برای کارگران ایجاد شده که این افراد می‌توانند وسایل مورد نیاز خود را از این فروشگاه‌ها تأمین کنند و هزینه آن را به صورت اقساط و با کمترین سود پرداخت کنند به طوری که نیاز نباشد مایحتاج روزانه، لوازم خانگی برای جهیزیه و … را از بیرون تهیه کنند.

وی درباره شرایط ایمنی کارگران نیز افزود: ما شعار اول ایمنی بعد کار را به معنای واقعی در مجتمع‌های معدنی و صنعتی اجرا خواهیم کرد و فقط به تابلو‌ها نصب در شرکت بسنده نیست همچنین علاوه بر مراقبت‌های فیزیکی، تلاش می‌شود با مراقبت‌های پیشگیرانه و برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت متوالی ایمنی کارگران محقق شود.

به گفته طالبی وسایل مورد نیاز برای ایمنی کار تامین شده و در اختیار کارگران هر بخش قرار می‌گیرد تا ضریب ایمنی افزایش یابد.

مدیرروابط عمومی شرکت چادرملو تصریح کرد: در صورت بروز حادثه در شرکت در اولین فرصت و براساس توان شرکت و بنا به دستورات هیئت مدیره و مدیرعامل بهترین امکانات و تجهیزات تامین خواهد شد همچنین در طول درمان به خانواده کارگران رسیدگی کامل می‌شود.

مدیر روابط عمومی چادرملو درباره افزایش حقوق کارگران در سال جدید توضیح داد: موضوع افزایش حقوق کارگران با دستور مدیر عامل شرکت و طبق دستورالعمل وزارت کار به تمام پیمانکاران ابلاغ و در حال اجرا می‌باشد.

وی افزود: تاکید هیئت مدیره و مدیرعامل مجموعه توجه به کارگر به عنوان عنصر اصلی تولید است چرا که اگر به مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کارگران توجه نشود راندمان پایین خواهد آمد.

طالبی درباره استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها نیز توضیح داد: در سال‌های اخیر یکی از موضوعاتی که مدنظر شرکت قرار گرفته حرکت به سمت بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین است که در همین راستا همکاری‌های مستمری با دانشگاه‌های فنی و تخصصی کشور از جمله امیرکبیر انجام گرفته در این دانشگاه مرکز نوآوری و تکنولوژی چادرملو ایجاد شده که افراد صاحب طرح، ایده و خلاقیت می‌تواند به این مرکز مراجعه کرده و به منظور افزایش بهره وری، ایده خود را ارائه دهند.

وی درباره اقدامات مجموعه چادرملو در خصوص کاهش آلودگی محیط زیست، گفت: اقدامات بسیاری در این زمینه انجام گرفته تا خروجی احتمالی آلوده زا کاهش در این راستا از فیلتر‌های مناسب و تجهیزات به روز استفاده می‌شود.

وی همچنین درباره پرداخت حقوق دولتی معادن گفت: ما براساس قوانین و ضوابط عمل می‌کنیم البته به ما حق انتفاع تعلق می‌گیرد که بابت بهره برداری از معدن سازمان ایمیدرو پرداخت می‌شود، زیرا پروانه بهره‌برداری ما در اختیار ایمیدرو است و آن‌ها باید فعالیت خود را در برابر دولت انجام دهند، اما باید به این نکته اذعان کرد که هرچه تصویب شود پرداخت می‌شود.

وی درباره مسئولیت‌های اجتماعی چادرملو گفت: برای تقویت زیرساخت‌هایی مانند آب، جاده، برق، بیمارستان، مرکز فرهنگی، درمانی، آموزشی و مذهبی و آنچه برای توسعه منطقه و آسایش مردم تلاش می‌شود.

به گفته طالبی ۹۰ درصد پرسنل مجموعه چادرملو از استان یزد هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تولید سنگ آهن تولید گندله زنجیره فولاد مدیر مجتمع صنعتی چادرملو مدیر روابط عمومی روابط عمومی شرکت شرکت چادرملو استان یزد خلیج فارس سال گذشته میلیون تن سنگ آهن هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال

تین نیوز

در جلسه ای که با حضور مدیر کل بازرگانی داخلی شرکت راه آهن، مدیر کل سیر و حرکت راه آهن، مدیرکل راه آهن اصفهان، مدیر بخش حمل و نقل مجتمع فولاد مبارکه و مدیر عامل شرکت توکا ریل برگزار شد، افزایش حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن برنامه ریزی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل ریل نیوز، عابدین هادی نژاد مدیرکل بازرگانی داخلی هدف از این نشست را افزایش حمل ریلی مواد اولیه به فولاد مبارکه و محصولات فولادی برای صادرات از این مجتمع ذکر کرد و گفت: موضوعات مختلفی در زمینه ارتقاء و بهبود همکاری های سه جانبه بین شرکت راه آهن، شرکت فولاد مبارکه و شرکت حمل و نقل ریلی فعال در حمل و نقل ریلی محمولات مجتمع در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

هادی نژاد افزود: در این نشست عوامل موثر در سرعت بازرگانی محمولات این شرکت در مسیرهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نظارت و پیگیری لازم برای اجرای صحیح طرح قطار باری کامل، شناسایی و رفع مشکلات اجرای آن از جمله رعایت دستورالعمل های بارگیری و باربندی محصولات فولادی، حذف توقف های غیر ضروری در سطح ادارات کل مناطق و … از سوی طرفین انجام شود.

وی گفت: این جلسه گام مهمی برای تقویت همکاری های این دو صنعت است و انتظار داریم نتایج آن را در پایان سال ۱۴۰۳ در قالب افزایش حمل مواد اولیه و همچنین حمل محصولات تولیدی این مجتمع به مقاصد مختلف و رضایت مندی مشتری شاهد باشیم. در این راستا برنامه ریزی شده است حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن افزایش داشته باشد.

مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن گفت: شرکت فولاد مبارکه بزرگ ترین و مهم ترین تولیدکننده فولاد کشور است و نقش کلیدی در صنعت ریلی کشور دارد. این شرکت در حمل مواد اولیه و محصولات خود در شبکه ریلی در رتبه اول قرار داشته و با حمل حدود ۷.۸ میلیون تن بار (۵.۳ هزار میلیارد تن کیلومتر) در سال ۱۴۰۲حدود ۲۱ درصد از کل حمل ریلی بخش داخلی را پوشش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • تجلیل از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال