Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@20:58:38 GMT

مانع بزرگ چین برای نفت ۱۰۰ دلاری

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۴۰۸۶

مانع بزرگ چین برای نفت ۱۰۰ دلاری

آفتاب‌‌نیوز :

در نظرسنجی رویترز از ۳۴ اقتصاددان و تحلیلگر، پیش بینی شد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰ دلار و۱۶ سنت می‌رسد که پایین‌تر از قیمت ۱۰۳ دلار و هفت سنت پیش‌بینی شده در نظرسنجی ماه پیش رویترز است و نخستین بازبینی نزولی در چهار ماه گذشته به شمار می‌رود.

میانگین قیمت نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون به ۹۹ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسیده و روز جمعه ۱۰۸ دلار و هفت سنت معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین قیمت هر بشکه نفت آمریکا هم ۹۶ دلار و ۲۱ سنت پیش بینی شد که پایین‌تر از پیش بینی قبلی ۹۸ دلار و ۴۹ سنت است.

نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصادی و تقاضا برای سوخت در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، با گسترش تست‌های گروهی کرونا در پکن و بالا رفتن احتمال قرنطینه قریب الوقوع مشابه شانگهای، افزایش پیدا کرده است.

نوربرت روکر، تحلیلگر بانک جولیوس بائر گفت: کووید ۱۹ هنوز تمام نشده و به خصوص تقاضای پایین‌تر چین ممکن است تاثیر منفی روی قیمت‌ها داشته باشد. تصور نمی‌رود قیمت افزایش بیشتری داشته باشند هر چند که ابهامات جنگ، غیرقابل پیش بینی هستند.

شرکت کنندگان در نظرسنجی رویترز خاطرنشان کردند تحریم‌ها علیه صادرات نفت روسیه به همراه احتمال جنگ طولانی، همچنان از قیمت‌ها پشتیبانی خواهند کرد.

بانک مورگان استنلی اخیرا پیش بینی قیمت نفت برنت در سه ماهه سوم را با اشاره به کمبود شدید عرضه در سال ۲۰۲۲ به دلیل عرضه کمتر از سوی روسیه و ایران، به ۱۳۰ دلار بالا برد. با این حال اکثر تحلیلگران می‌گویند بازار نفت ممکن است تا پایان امسال با افزایش تولید نفت از سوی شیل آمریکا و اوپک پلاس، به توازن برسد.

واحد اطلاعات اکونومیست اعلام کرد انتظار می‌رود با ادامه افزایش ماهانه تولید اوپک پلاس به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در هر ماه، میزان عرضه در سال ۲۰۲۲ به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند، اما رشد عرضه ممکن است با وخامت وضعیت در لیبی، محدود شود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران اظهار کردند: برداشت نفت از ذخایر استراتژیک آژانس بین المللی انرژی ممکن است رشد قیمت‌ها را به طور موقتی مهار کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نفت ۱۰۰ دلاری چین نفت پیش بینی سال ۲۰۲۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا بالاتر از سطح حمایتی ۲۳۰۰ دلار در اولین ساعات تجارت در روز جمعه قرار دارد. ارزش دلار آمریکا و اوراق قرضه خزانه داری این کشور پس از گزارش بالا رفتن تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته است. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی کاهش می‌یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۳۳۰ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۱۳ درصدی به ۲۳۴۵ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

به گزارش رویترز، بالا رفتن نرخ تورم در آمریکا ترس از افزایش دوباره نرخ بهره را تشدید کرده است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت طلا افزایش یافت