Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تجارت دریایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های این حوزه، می‌تواند عنصر محرک اقتصاد و تحول ایران اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الله عبدالملکی  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از نمونه قرارداد کار دریانوردان و پیمان دسته‌جمعی کار دریایی با تبریک روز ملی خلیج فارس و هفته کارگر، اظهار کرد: وزارت مردم به جهت گستردگی حوزه فعالیت خود، چهار راهبرد کلان را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کار، رفاه، آتیه و اموال مردم مهمترین محور اقدامات این وزارتخانه است که برای تحقق اهداف نیازمند همراهی همه اصناف و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی هستیم.

عبدالملکی افزایش اشتغال و کیفیت کار را مهم عنوان کرد و گفت: افزایش کارایی نیروهای عرصه تولید کشور، با رعایت قوانین و توجه به رفاه آنان ممکن است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تمرکز دولت برای حل چالش اشتغال، توجه به بخش‌های پیشران‌ اقتصاد و ظرفیت‌های نهفته در کشور است.

وی دسترسی به آب‌های آزاد را فرصتی برای شکوفایی اقتصاد کشور دانست و بیان کرد: تجارت دریایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های این حوزه، می‌توانند عنصر محرک اقتصاد و تحول ایران اسلامی باشند.

عبدالملکی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره به این پتانسیل کشور در عرصه اقتصاد و تجارت جهانی تأکید داشته‌اند، گفت: دریانوردان کشور در خط مقدم تجارت و توسعه صادرات کشور هستند و ضروری است قوانین مرتبط با قراردادهای آنان با شرایط ویژه اعمال شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را راهبری می‌کنند، افزود: وزارت مردم در برنامه تحولی خود به تجارت دریایی و رفع چالش‌های کارگران و کارکنان این عرصه توجه می‌کند.

علی‌حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست به شرایط خاص کار در دریا اشاره کرد و گفت: قرارداد کار دریانوردان و پیمان دسته جمعی کار دریایی جامع‌ترین تفاهم در این حوزه است که به تأیید طرفین هم رسیده است.

وی افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به خوبی می‌تواند در تحول اقتصاد و صادرات نقش‌آفرینی کند و ما هم وظیفه حمایت و تسهیل‌گری خود را ایفا می‌کنیم.

معاون وزیر کار گفت: در این قرارداد جدید، بر اساس معاهدات بین المللی جوانب مختلفی که به بهبود عملکرد دریانوردان کمک می‌کند در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد ایران اسلامی تجارت کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزیر تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 

کشاورز مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در این مراسم گفت: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده است.

به گفته کشاورز، نرخ بیکاری استان در فصل زمستان چهار و هفت دهم درصد بود و هم اکنون شاخص‌های کار و تولید متناسب با میزان جمعیت است.

وی اضافه کرد: در حوزه کار و تولید رکن اصلی کارگران هستند و بر ما واجب است تا برای تقدیر از این قشر حداکثر توان خود را بگذاریم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بر تقویت فرهنگ کار تاکید کرد و گفت: باید بتوان فضای مناسب تری را در حوزه کار و کارگر فراهم کرد.

کشاورز گفت: مسکن کارگری یکی از اولویت‌های استان است که استان رتبه خوبی در این زمینه دارد.

وی افزود: استان رتبه برتر اشتغال و امنیت را در فضای کسب و کار را دارد و در تلاشیم تا بهتر شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان قزوین رتبه اول را در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ دارد.

کشاورز در ادامه بر تقویت انجمن‌های ورزش کارگری و ایجاد بستر‌های مبتنی بر تعاونی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان