Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@05:24:15 GMT

جامعه باید از اختلال اوتیسم آگاه شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۶۱۷۰

جامعه باید از اختلال اوتیسم آگاه شود

ایران اکونومیست-مدیرعامل انجمن اوتیسم گفت: بزرگ ترین نیاز افراد اوتیسم، شناخت این اختلال از سوی جامعه است.

همزمان با ماه مبارک رمضان به همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران و انجمن اوتیسم، برنامه‌ی اکران فیلم سینمایی ویژه خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم در تالار ایوان شمس با حضور معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری و عضو شورای اسلامی شهر تهران و علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
همراه با ضیافت افطاری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به برگزاری این برنامه، گفت: حمایت از افراد مبتلا به اوتیسم و ایجاد فضای شهری مناسب با نیازهای آنها، برای احیای حقوق شهروندی این افراد الزامی است و تلاش مدیریت شهری این است که برای تحقق این‌مهم در مناطق ۲۲ گانه گام بردارد.

در ادامه این مراسم، سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ مواجه با بیماری اوتیسم، تاکید کرد: محوری‌ترین کار در این حوزه، فرهنگ‌سازی بوده و یکی از ضروری‌ترین اقدامات مسئولان در بخش‌های مختلف، آگاهی دادن به مردم برای ارتباط، تعامل و پذیرش کودکان با اختلال طیف اوتیسم و خانواده آنان است. باید مسئولان و مردم حساسیت این مهم را به درستی درک کنند و در زمینه فرهنگسازی فعالیت کنند. ما نیز به عنوان مسئولین در مدیریت شهری موظف هستیم برای فرهنگسازی و رفع مشکلات متعدد این عزیزان برنامه ریزی های مدون را تدوین کنیم.

همپنین در این مراسم، حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه بی‌شک برابر سازی فرصت‌ها برای کودکان با اختلال طیف اوتیسم، گامی اساسی در اجرای عدالت اجتماعی است، اظهار کرد: «محوری‌ترین کار در این حوزه، فرهنگ‌سازی بوده و یکی از ضروری‌ترین اقدامات مسئولان در بخش‌های مختلف، آگاهی دادن به مردم برای ارتباط، تعامل و پذیرش کودکان با اختلال طیف اوتیسم و خانواده آنان است.

وی با بیان اینکه ماه جهانی اوتیسم بهترین فرصت است تا یاد بگیریم با محبت کافی و توجه منطقی، کرامت آن‌ها را تضمین کنیم، افزود: باید با برطرف کردن موانع، جامعه‌ای فراگیر و قابل دسترس برای همه آن‌ها ایجاد کنیم.

صاحب با تاکید بر اینکه نگاه واقع بینانه جامعه به اختلال طیف اوتیسم، فشارهای روانی وارده بر کودکان و خانواده آنان را کاهش می‌دهد، گفت: نگاه شهرداری تهران به خانواده بزرگ شهروندی و بویژه اقشاری که به هر دلیل دچار آسیب‌های اجتماعی هستند، همچون اعضای خانواده خود است و بر همین مبنا «شعار ما «ایجاد حال خوب است» و می‌خواهیم این حال خوب شامل همه شهروندان تهرانی شود.

سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مشکل و نیاز جامعه اوتیسم ایران در مرحله اول شناخت و آگاهی جامعه نسبت به این اختلال است، عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف یکی از ابزارها و روش‌های مهم و مؤثر استفاده از ظرفیت هنر، خبر و رسانه است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اختلال طیف اوتیسم شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: ضمن عذرخواهی به اطلاع مسافران محترم خط ۵ می‌رساند، صبح امروز به دلیل بروز اختلال در این خط، اعزام قطارهای تندرو متوقف شد که با تلاش بی‌وقفه همکاران فنی، این اختلال به طور موقت رفع و تلاش شد تا اعزام‌های تندرو مجدداً از سرگرفته شود؛ اما به منظور انجام بررسی‌های دقیق‌تر، حفظ ایمنی و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم، اعزام این قطارها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

بنابراین با توجه به اینکه زمان لازم برای بررسی‌های ایمنی دقیقاً مشخص نیست، بعد از ظهر امروز تمام قطارهای خط ۵ از مبدا تهران به سمت گلشهر به صورت عادی اعزام خواهند شد.

لازم به ذکر است اختلال پیش آمده در سیستم کنترل علائم خط بر روی اعزام قطارهای عادی نیز تأثیر گذاشته و حرکت قطارها با کندی انجام می‌شود.

باتوجه به حذف قطارهای تندرو و کندی حرکت در این خط، از مسافران محترم تقاضا می‌شود این موارد را در برنامه ریزی بازگشت خود لحاظ کنند تا به موقع به مقاصد خود برسند.

اطلاعات تکمیلی در خصوص از سر گیری اعزام قطارهای تندرو و رفع مشکل در خط ۵، متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید. از صبر و شکیبایی مسافران محترم در طول زمان رفع این اختلال سپاسگزاریم.

کد خبر 6092148

دیگر خبرها

  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در ۳ شهر ایران
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده