Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@06:33:02 GMT

نقش و عملکرد باتری در اجزای خودرو

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۶۸۲۰

نقش و عملکرد باتری در اجزای خودرو

نقش و عملکرد باتری در اجزای خودرو

همانطور که میدانید باتری ماشین از قطعات مصرفی و مهم در ترکیب اجزای هر خورویی می باشد، کارکرد صحیح و درست هر یک از اجزای و قطعات برقی خودرو به عملکرد صحیح این قطعه نیز مرتبط است، نقش اصلی باتری خودرو در استارت زدن و روشن کردن آن است، به این ترتیب که برق مورد نیاز برای روشن شدن ماشین شما را تامین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی اقسام باتری ماشین

با توجه به اهمیت باطری ماشین انتخاب آن برای مصرف کنندگان حائز اهمیت می باشد، نکات و مواردی در هنگام خرید باتری باید مورد توجه قرار گیرد که سعی شده در این مطلب به آن پرداخته شود.

در ابتدا باید شما را با انواع رایج باتری های موجود در بازار آشنا کنیم، باتریهای خودرویی به دو گروه اسیدی و سیلد(اتمی) دسته بندی می شود.

باتری هایسیلد یا اتمی

ساختار این نوع از باطریها که از فنا آوری روز در تولید آنها استفاده شده است بدین شکل است که چون محفظه آنها به صورت پلمپ استنیاز به افزودن آب مقطر یا اسید ندارند، این امر موجب می شود که نیاز به نگهداری نداشته باشند و طول عمر این نوع از باتریها نیز بیشتر است.

باتری های اسیدی

ساختار این نوع از باتریها که به اسیدی معروف است بدین شکل است که دارای شش محفظه هستند و از طریق آنها آب و اسید باتری درون آنها ریخته می شود، این نوع از باتریها نیاز به نگهداری و مراقبت دارند، و معمولا" از طول عمر کمتری برخوردارند.

راهنمای خرید باتری ماشین

چه نکاتی را در خرید باتری رعایت کنیم، راهنمای خرید باتری ماشین

از جمله نکات مهم و قابل توجه در خرید باطری ماشین میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

توجه به برند باتری خودرو

اینکه باتری خودرو شما ساخت تولید کننده داخلی باشد یا ساخت کشور خارجی، در قیمت و همچنین کیفیت و طول عمر باطری شما تاثیر گذار است.

توجه به ولتاژ باتری

ولتاژ استاندارد برای باتری ماشین 12 ولت است.

توجه بهظرفیت ذخیره باتری

ظرفیت ذخیره باطری به مدت زمانی که باطری توانایی این را دارد که شارژ را در خود نگه دارد هنگامی که دینام خودرو کار نمیکند.

توجه به آمپر ساعت باتری ماشین

آمپر ساعت (AH) نشان دهنده مقدار شدت جریان اکتریکی است که باتری در زمان مشخص به ما میدهد، این عدد بسته به لوازم الکتریکی مورد استفاده در ماشین میتواند بیشتر باشد.

توجه به سایز و اندازه باتری

با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو میتوان ابعاد باتری مورد نیاز خود را پیدا کرد.

توجه به گارانتی و ضمانت باتری

در هنگام خرید باتری بهتر است به ضمانت آن توجه شود تا هنگامی که باتری به مشکل برخورد بتوان از گارنتی آن استفاده نمود.

توجه به قیمت باتری خودرو

قیمت باتری ماشین یکی از عوامل تعیین کننده در انتخاب آن است.قیمت باتری با توجه به نوع برند باطری و همچنین کیفیت و طول عمر آن متفاوت است، اینکه باتری ساخت داخل باشد یا خارج در قیمت آن موثر است، از جمله شرکت های ایرانی تولید کننده باتری میتوان به سپاهان باتری، صبا باتری، برنا باتری اشاره کرد که در سال های اخیر توانسته اند با تولید محصولات با کیفیت و همچنین خدمات پس از فروش مطلوببخش عمده ای از سبد خرید مصرف کنندگان را به خود اختصاص دهند. از باتری های خارجی که عمدتا" ساخت کشور کره میباشند میتوان به باتری پوما و باتری دلکور اشاره کرد. از عومل دیگر موثر در قیمت باطری، مدت زمان گارانتی باطری می باشد، هر چه مدت زمان آن بیشتر باشد قیمت باتری افزایش می یابد.

برای خرید باطری به کجا مراجعه کنم؟

مراکز و فروشگاه های زیادی هستند که در سرتاسر کشور اقدام به فروش باتری ماشین میکنند؛ یکی از مراکز و فروشگاه های فعال در بحث فروش و خدمات باتری خودرو، فروشگاه اینترنتی پوما باتریpumabattery.comاست. این فروشگاه با ارائه خدماتی حضوری و غیر حضوری راهنمای شما در امر خرید باتری خودرو می باشد. شبکه گسترده فروش باطری در سطح شهر تهران و همچنین خدمات تعویض و نصب باتری ماشین در محل از جمله ویژگی های این فروشگاه باتری می باشد.

نحوه سفارش خرید آنلاین باتری

شما میتوانید هم به صورت حضوری با مراجعه به فروشگاه های سوپر باتری خرید خود را انجام دهیدو چنانچه وقت آن را ندارید حضوری مراجعه کنید جهت سهولت در انجام کار میتوانید با مراجعه به سایت پوما باتری اقدام به خرید آنلاین باتری نمایید. از ویژگی های این مجموعه خدمات حمل و نصب باتری در محل در اسرع وقت می باشد.

برای سفارش خرید آنلاین باتری ماشین با شماره های88751486-021 و -88510423021تماس حاصل فرمایید.

کد خبر 1626823

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باتری ماشین باتری خودرو خرید باتری قیمت باتری طول عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران

کیا یکی دیگر از کمپانی‌های خودروسازی است که یک محصول تمام برقی پیشرفته را امسال به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار عرضه خودرو‌های برقی حسابی در این روز‌ها رونق گرفته است و بسیاری از خودروسازان در حال معرفی و رونمایی از جدیدترین محصولات خود هستند؛ گروه هیوندای هم از قافله خودروسازان عقب نیفتاده و در مورد خودرو‌های برقی مدت هاست که اقدامات بسیاری انجام داده است.

به نظر می‌رسد کمپانی کیا آماده است تا عملکرد تمام برقی مقرون به صرفه‌ای را در جدیدترین محصول خود رهبری کند؛ طبق اعلام مدیرعامل این شرکت خودروسازی، در سال ۲۰۲۴، یک خودرو EV۹ GT جدید به مدل EV۶ GT با عملکرد بالا در خط تولید ملحق خواهد شد.

کیا وعده داده است که EV۹ GT در ژانویه ۲۰۲۵ معرفی شود و رئیس و مدیر عامل کیا درباره جزئیات و مشخصات این محصول به تازگی گفته است: «EV۹ GT شتاب سریع و عملکرد رانندگی پایدار را ارائه خواهد کرد، GT خروجی قدرتمندی خواهد داشت که می‌تواند شاسی بلند تمام الکتریکی را تنها در چهار ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت برساند. EV۹ GT دارای دو موتور با خروجی بالاست که روی یک سیستم تعلیق تقویت‌شده نصب شده‌اند.»

EV۹ از بسته باتری معماری ۸۰۰ ولتی گروه هیوندای استفاده می‌کند و می‌تواند از شارژر‌های سریع DC ۳۵۰ کیلوواتی برای شارژ از ۱۰ درصد (حدود ۲۰ تا ۳۰ مایل) به ۸۰ درصد (حدود ۲۱۵ تا ۲۲۰ مایل) در عرض ۲۴ دقیقه استفاده کند.

همچنین ممکن است این تنها تریم GT در خط تولید تمام الکتریکی کیا نباشد. این شرکت قصد دارد به عرضه انواع تریم GT از مدل‌های EV خود ادامه دهد. همچنین وعده می‌دهد تا با به روز رسانی‌ها و قابلیت‌های OTA بیشتر، راحتی و عملکرد را به حداکثر برساند. همچنین پیشرفت‌های دیگری در فناوری‌های مختلف آن با ذکر معماری نسل بعدی خودرو، رایانه‌های مرکزی با کارایی بالا، نرم‌افزار یکپارچه کنترل‌کننده و موارد دیگر از جمله کمک هوش مصنوعی برای بهره‌وری سوخت در مدل‌های مجهز به ICE انجام خواهد شد.

طبق اطلاعات رسیده این محصول کیا قرار است با قیمتی حدود ۶۶,۸۹۵ یورو به فروش گذاشته شود، رقمی که با نرخ امروز یورو در بازار ارز تهران، حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باید برای خرید آن هزینه کرد. این در حالیست که مدل‌های قدیمی سراتو و اپتیما؛ پرطرفدارترین محصولات کیا در بین ایرانیان این روز‌ها با قیمتی حدود ۴ تا ۵ میلیارد تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند و در صورت واردات این خودرو به کشور باید منتظر فروش آن با قیمتی نجومی باشد.

دیگر خبرها

  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول