Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@08:21:43 GMT

احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۷۵۷۲

احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در اردبیل

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیاوش محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، تا اواخر هفته جاری جو استان در غالب مناطق بویژه نواحی مرکزی و جنوبی ناپایدار خواهد بود.

وی با بیان اینکه آسمان استان در طول هفته جاری غالباً نیمه ابری توام با وزش باد خواهد بود افزود: در پاره‌ای از اوقات شاهد وزش تند بادهای لحظه‌ای، رگبار باران و رعد و برق خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصابت صاعقه و بارش تگرگ در هفته‌ جاری

 مدیرکل هواشناسی استان اردبیل  تصریح کرد: با توجه به احتمال تشدید شدت ناپایداری‌ها ناشی از شرایط فصلی و محلی، در برخی نقاط مستعد استان احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

محمدی از هم استانی‌های خواست تا هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره ۱۱ استان اردبیل را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: همچنین دما نیز در مدت مذکور روندی کاهشی خواهد داشت.

 مدیرکل هواشناسی استان اردبیل  گفت: تا روز چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت) ناپایداری‌ها در شمال استان عموماً جزئی بوده و موجب بارش‌های خفیف و پراکنده خواهد شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی اردبیل سیاوش محمدی آبگرفتگی معابر عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز روند کاهشی دما در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی بابیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا قسمتی ابری است، گفت: دمای هوا در استان به طور نسبی و تدریجی کاهش می‌یابد و تا اوایل هفته آینده شرایط ناپایدار جوی در زنجان برقرار است.

وی افزود: طی این مدت بارش پراکنده باران و رعد و برق را در نواحی مختلف شاهد خواهیم بود و برای روز جمعه بارش‌های گسترده تری پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید نیز در ساعاتی از بعدازظهر‌ها انتظار می‌رود، ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی مستقر در استان با شدت کمتر در روز شنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان، گفت: این هشدار از ظهر امروز تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده معتبر است.

سلطانی گفت:  به دلیل پیش بینی بارش‌های رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد که به شهروندان توصیه می‌شود در این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم آنها و صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • هفته بارانی پیش روی اردبیلی ها
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • احتمال آبگرفتگی در معابر گیلان وجود دارد
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • نفوذ ناپایداری‌ها به جو خراسان جنوبی
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد