Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه در تماس با سرپرست وزارت خارجه افغانستان با ابراز نگرانی از امنیت نمایندگی‌های ایران در افغانستان، خواستار اتخاذ تدابیر امنیتی کامل برای این مکان‌ها شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در پی حوادث روز‌های اخیر در کابل و دیگر شهر‌های افغانستان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شنبه شب در تماس تلفنی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان ضمن اعلام مراتب همدردی خود با مردم افغانستان، از تهدیدات احتمالی نسبت به ساختمان سفارت کشورمان در کابل و سرکنسول گری‌های جمهوری اسلامی ایران در هرات، مزارشریف، قندهار و جلال آباد ابراز نگرانی کرد و خواستار اتخاذ تدابیر امنیتی کامل برای آن‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر و ارائه ارزیابی خود از تحولات امنیتی افغانستان، روابط دو کشور را مهم خواند و با تاکید بر اینکه دشمنان دو ملت افغانستان و ایران درصدد هستند با اقدامات خود به روابط دو کشور آسیب وارد سازند، اعلام داشت: به شما اطمینان می‌دهیم که نیرو‌های امنیتی افغانستان به طور کامل امنیت تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان را تامین خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افغانستان کابل نمایندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی طالبان با ترکیه در کابل

سرپرست وزارت خارجه طالبان با جهاد ارگین‌آی، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد؛ بر بنیاد خبرنامه‌ وزارت خارجه طالبان در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدام‌های مثبت در افغانستان، آغاز تجارت از طریق راه لاجورد، افتتاح نمایش‌گاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان گفت‌وگو شده است. 
سفیر ترکیه در این دیدار گفت که در آینده نزدیک ترکیش ایرلاین نیز پروازهایش را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

پبش از این نیز امیرخان متقی در دیدار با سفیر ترکیه در کابل ضمن قدردانی بابت کمک‌های بشردوستانه مردم و دولت ترکیه گفته بود که طالبان تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران ترک در افغانستان فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است