Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@20:51:22 GMT

روحانیون کردستانی همگی در نهایت ساده زیستی زندگی می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۸۷۸۸

روحانیون کردستانی همگی در نهایت ساده زیستی زندگی می‌کنند

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب،حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در یادواره شهدای روحانی رمضان کردستان در سنندج اظهار کرد: روحانیون نقش بشارت دهنده و هدایت گرانه را در جامعه بر عهده دارند.

وی افزود: هیچ چیزی جای نقش مبلغین دینی را نمی‌گیرد و روحانیون کردستانی همگی در نهایت ساده زیستی زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: درس دینداری و تعلیم آموزه‌های دینی به مردم از دیگر نقش‌های روحانیون است.

دفاع از اسلام و قدس جرم شهدای کردستان در نزد گروهک‌های ضد انقلاب بود!

حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: سال‌های گذشته یادواره شهدای روحانی رمضان در حالی برگزار می‌شد که در بنر، گفته‌ها و سخنرانی‌ها چهار تن از شهدا را نام می‌بردند اما امسال این آئین معنوی مربوط به همه عزیزان است.

وی با اشاره به اینکه شهدای روحانی با زبان روزه و شهید حبیب‌الله معاذی نیز در نخستین روز از ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند، گفت: از 54شهید روحانی 11نفر از شهدا در ماه رمضان شربت شهادت را نوشیده‌اند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در رابطه با شهدای روحانی همچون شهید شیخ‌الاسلام تصریح کرد: دلبستگی به نظام و دفاع از آرمان‌های انقلاب و قدس شریف جرم نابخشودنی این عزیزان در نزد شیطان‌صفتان و مزدوران انقلاب بوده است!

عسکری افزود: اگر‌ شهدای روحانی از نظام و دین اسلام دفاع نمی‌کردند هیچ‌گاه مورد هجمه دشمنان قرار نمی‌گرفتند.

شهدا آبروی دین اسلام و چتر نجات هستند

ماموستا جلال مرادی یکی از ماموستایان اهل‌سنت استان کردستان نیز در این مراسم در وصف مقام و جایگاه شهدای روحانی به قرائت قطعه شعری پرداخت و اظهار کرد: شهدا همواره زنده، ماندگار و مایه سربلندی و افتخار برای اهل ایمان هستند.

وی با بیان اینکه شهدا آبروی دین اسلام و چتر نجات هستند، افزود: زمانی‌که دشمنان قصد سواستفاده را داشتند، در مقابل آنان ایستادند و جانشان را تقدیم کزدند.

در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهدای روحانی؛ شهید شیخ‌الاسلام، برهان عالی، معاذی و سایر شهدای گرانقدر رمضان در استان کردستان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: علمای کردستان شهدای کردستان حجت الاسلام پورذهبی استان کردستان شهدای روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان بعدازظهر روز یکشنبه در نشست تخصصی نقد و بررسی برنامه «محفل» اظهار کرد: اخلاص دست اندرکاران عامل مهم موفقیت برنامه محفل بود و موجب برکات آن شد.

کارشناس برنامه محفل بیان کرد: ترویج مفاهیم و بیان نکات قرآن و برخی احکام از ویژگی‌های برجسته برنامه محفل بود.

وی ابراز کرد: آیه «أَنَّ هَذَا الْقُرْآنَ مَأْدُبَةُ اللَّهِ فَتَعَلَّمُوا مَأْدُبَتَهُ مَا اسْتَطَعْتُم‏» مصداق مجموعه تلویزیونی محفل مبنی بر اینکه قرآن غذای آماده الهی است، می‌باشد.

حجت الاسلام قاسمیان با بیان اینکه ایجاد جذابیت از اقتضائات برنامه‌های تلویزیونی است، عنوان کرد: در برنامه محفل رعایت موازین قرآنی و احکام دینی در اولویت قرار داشت.

کارشناس برنامه محفل خاطرنشان کرد: بیان ساده مسائل تفسیری و مفاهیم قرآن از نوآوری‌های این برنامه بود تا مردم به نحوه بهترین با این مسائل آشنا شوند.

کد خبر 6091428

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی