Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@21:26:46 GMT

خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۰۴۱۵

خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش می یابد

آقای عطااله هاشمی‌ گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷۶۰  هزار تن گندم  با ارزش بالغ بر ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گفته او، مطالبات گندمکاران تا پایان فروردین به طور کامل پرداخت شده و مابقی پس از ثبت در سامانه بهای گندم خریداری  به حساب کشاورزان واریز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی می‌گوید، امسال با اصلاح قیمت خرید تضمینی، میزان تولید و خرید به یکدیگر نزدیک می‌شود و برآوردها حاکی از آن است که امسال میزان خرید نسبت به سال قبل ۲۵ تا ۳۰ درصد رشد داشته باشد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با شرایط مساعد بارش در اردیبهشت و خرداد پیش بینی می شود که میزان خرید گندم به ۶.۵ میلیون تن و تولید به ۷ میلیون تن برسد که با این وجود نیاز به گندم خارجی کاهش می‌یابد.

سالانه ۱۱ تا ۱۱.۵ میلیون تن گندم مورد نیاز کشور است که در صورت تحقق ۶‌.۵ میلیون تن خرید ناچار به تامین بخشی از نیاز کشور از واردات هستیم که با اجرای کشت قراردادی از سال آینده به خودکفایی می رسیم.

بنابر آمار سال گذشته ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که با احتساب ذخایر استراتژیک ۶ تا ۷ میلیون گندم از خارج وارد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت گندم تولید گندم واردات گندم میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است