Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@00:40:54 GMT

کتاب نظام مسائل آموزش و پرورش لرستان رو‌نمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۰۵۰۹

کتاب نظام مسائل آموزش و پرورش لرستان رو‌نمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی خسروی در جلسه گردهمایی فرهنگیان انقلابی با موضوع جهاد تببیت و پیوند با ولایت، پیگیری مطالبات فرهنگیان صبح امروز با حضور جمعی از فرهنگیان  به همت بسیج فرهنگیان و  با همکاری شورای وفاق فرهنگیان انقلابی استان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و  بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت:  این برنامه شروع خوبی است چرا که فضایی فراهم شده که مطالبات بر حق فرهنگیان را مطرح کنید و کسی با سو‌استفاده سبب نشود معلم را ابزار دست دیگران قرار دهد، در حالی که معلم صاحب نظر و دارای شان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جریان انقلابی زنده و پویا است 

وی با بیان اینکه جریان انقلابی زنده و پویا است به ویژه در آموزش و پرورش، گفت: جریان انقلابی هوشیار ،باآگاهی، زنده و پویا و در همه عرصه‌ها در میدان است که یکی از موارد آن مطالبات است. 

مسئول بسیج فرهنگیان لرستان بیان کرد: کتاب نظام مسائل آموزش و پرورش با همکاری فرهنگیان تدوین شد و  احتمالا هفته معلم رونمایی می شود، اولین بار است در کشور بر اساس یک نظام علمی کتابی در رابطه با نظام مسائل آموزش و پرورش استانی تدوین می‌شود.

وی گفت: اولین نسخه این کتاب هفته معلم رونمایی می‌شود و در اختیار شما قرار می‌گیرد که البته اعتبار علمی یک ساله دارد و باید دوباره تدوین شود.

خسروی تصریح کرد:  این جلسات برای ادامه مسئله تدوین  نظام مسائل آموزش و پرورش است چرا که این مسائل در حوزه های مختلف رتبه بندی، زیر ساخت،سند تحول،دانشگاه فرهنگیان، پرورشی، عدالت آموزشی، محتوای دروس و ... است که در دستورکار جدی با کمک شما انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه توسط یک جمع علمی آسیب‌های مطالبه‌گری را جمع‌آوری کردیم، بیان کرد: یکی از آسیب‌های مطالبه در همه دوره‌ها و  همه اقشار بوده این است که  مطالبات عموما  علمی و اندیشه ای نیست در حالی که مطالبه حتما باید علمی و بر اساس مطالبات نظام باشد. 

خسروی گفت: آسیب دوم مستمر و مدام نبودن است مطالبات اگر مستمر نشود، دو آسیب دیگر به وجود می‌آید آن هم این است که گفتمان و تصویب نمی شود که معمولا این آسیب به مطالبات همه اقشار وارد است. 

مسئول بسیج فرهنگیان لرستان بیان کرد:  آسیب سوم در بستر اخلاق و مسائل انسانی است که گاهی مطرح نمی‌شود  و مطالبه با توهین، فرافکنی و عصبانیت مطرح می‌شود که مطالبه نیست، در حالی که مطالبه منطق، قائده و روش می‌خواهد که محور این منطق  و شما فرهنگیان هستید. 

روحیه جهادی گری و انقلابی گری در گرو  مقابله با توطئه دشمن است 

وی با بیان اینکه نکته دیگر اینکه ما نتوانستیم مطالبات را هم‌افزار و هماهنگ کنیم، افزود:  مسئله انقلابی و غیر‌انقلابی‌گری چیست؟ لزوما غیر انقلابی به معنای ضد انقلابی نیست بلکه ممکن است فرد فقط پیگیر و در صحنه نباشد و انقلابی نیز صرفا چیزی که در دل و ذهن ما است نیست،وقتی جهت‌گیری فعالیت ها و انقلابی گری ما در  مقابله با توطئه دشمن باشد آنجا رنگ و بوی انقلابی و جهادی می‌گیرد. 

خسروی با بیان اینکه ما نتوانستیم فرهنگ انقلابی وانقلابی‌گری را خیلی پیاده کنیم به ویژه در مسائل سیاسی گفت: هنر ما این است غیر انقلابی را انقلابی کنیم. 

وی با اشاره به اینکه در رتبه بندی فرهنگیان کلیاتی هست که موفقیت است، گفت:   این لایحه ۱۲ سال است که روی زمین بوده، تصویب قانونی شده  و ابلاغ شده پس کلیات موفقیت‌آمیز است، آیین‌نامه‌ها و دستورالعملهای اجرایی آن اشکالاتی دارد اما این را نباید به حساب کلیات آن گذاشت  و برای جزئیات  جای حرف هست. 

مسئول بسیج فرهنگیان لرستان بیان کرد: پیشنهادم به دولت و وزارت آموزش و پرورش این است که اجرا کنند و سالانه برخی ایرادات را برطرف کنند ، از کارکردهای ما نیز این است که مطالبات  را بیان کنیم. 

انتقاد از دولت باید دلسوزانه و منصفانه  باشد 

وی گفت:  اختلاف سلیقه‌های سیاسی متعلق به قبل از انتخابات است و با روی کار آمدن هر دولتی موظفیم بنا به وظیفه دینی و ملی به کار آمدی آن کمک کنیم اما نقد به صورت دلسوزانه و منصفانه انجام شود. 

خسروی بیان کرد: فرهنگیان در هر شهرستانی  بهتر است به صورت فصلی با مسئولان جلسه برگزار کنند و در فضای اخلاقی علمی و دوستانه و انسانی مطالبه انجام شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روحیه جهادی گری و انقلابی گری نظام مسائل آموزش و پرورش بسیج فرهنگیان انقلابی گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام یارزاده دهکردی عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیرو تفاهم‌نامه مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در سال ۱۴۰۲ و در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار طرح «هر کلاس، یک قفسه کتاب» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در مدارس منتخب استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم کانون پرورش فکری در استان خوزستان توجه به امر کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است، افزود: در گام اول اجرای این طرح در نظر داریم تعداد ۱۱ کلاس درس، دو مدرسه منتخب در کوی علوی شهرستان اهواز را با حضور نمایندگان استانداری و آموزش و پرورش استان به قفسه‌های کتاب که هر کدام شامل ۸۰ جلد کتاب متنوع و تازه منتشر شده و بازی و سرگرمی است، مجهز کنیم.

یارزاده دهکردی یادآور شد: طرح یادشده در قالب تفاهم نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

کد خبر 6090270

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش