Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «فاطمه زیراچی» مسئول توسعه مشارکت های مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌یاران خراسان‌‌جنوبی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی، اظهار داشت: امسال در ماه مبارک رمضان برای سومین سال متولی طرح افطار مهربانی به همت مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌یاران استان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان طی سه مرحله در نیمه رمضان، شب‌های قدر و شب بیست و هفتم، ۴۰۰ بسته افطاری ساده توزیع شد، تصریح کرد: میانگین هر بسته افطاری ساده شامل نان، نبات، پنیر ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

مسئول توسعه مشارکت های مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌یاران خراسان‌‌جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین در مبارک رمضان ۱۰۰ بسته معیشتی با همکاری مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان‌‌جنوبی گروه جهادی شهید فرهادی بسیج رسانه، بسیج سازندگی، خیران و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در بین نیازمندان شناسایی شده توزیع کردیم که ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان است.

زیراچی در ادامه ارزش کل بسته‌های معیشتی که تاکنون توزیع شده را ۲۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این بسته‌ها شامل روغن، برنج، حبوبات، ماکارونی، مرغ و غیره می‌شود.

وی عنوان کرد: در شب بیست و هشتم ماه مبارک رمضان نیز ۱۰۰ بسته گوشت نیز با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بین خانواده‌های ایتام و نیازمندان سطح شهرستان بیرجند توزیع شد.

مسئول توسعه مشارکت های مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه در همین ایام رمضان تعدادی غذای گرم در قالب «اطعام مهدوی» طبخ و بین خانواده‌های نیازمند و ایتام توزیع شد، تأکید کرد: هدف مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌یاران استان هم‌افزایی و همکاری با سایر مراکز نیکوکاری و نهادهای خدمات رسان و همچنین بیان رسانه‌ای مشکلات و درخواست‌های نیازمندان برای جذب خیر و کمک به رفع نیازهای این قشر از جامعه است.

زیراچی در راستای شفاف‌سازی عملکرد این مرکز نیکوکاری مجموع مبلغ واریزی خیران به حساب مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌یاران استان ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان از ابتدای آغاز طرح افطار مهربانی در ماه رمضان امسال اعلام کرد و افزود: همچنین برخی از خیران نیز کمک‌های غیرنقدی مانند اهدای خرما و پنیر برای مشارکت در طرح افطار مهربانی داشتند.

وی گفت: در حال حاضر ۳۰۰ بیمار خانواده ایتام و بیمار صعب‌العلاج و نیازمند تحت حمایت این مرکز نیکوکاری هستند که همچنان خیرین می‌توانند در این امور خداپسند و یاری نیازمندان مشارکت داشته باشند.

مسئول توسعه مشارکت های مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان‌‌جنوبی خاطرنشان کرد: مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌یاران استان این آمادگی را دارد که فعالیت‌های خیرخواهانه سایر مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی فعال در سطح استان را در قالب خبر و گزارش متنی و تصویری انعکاس رسانه‌ای دهند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: اطعام مهدوی افطاری ساده مرکز رسانه یاران مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران استان مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کشت حلق برای بیماران  CF (اختلال ژنتیکی و ارثی) در بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور (اکبر) انجام می‌شود تا ارزیابی و سنجش بیماری، تشخیص و درمان به موقع صورت پذیرد.

 دکتر رضا وثوقی مقدم افزود: بیماری CF اختلال ژنتیکی و ارثی است که باعث از بین رفتن تنظیم پروتئین‌ها می‌شود.

وی گفت: در نتیجه این بیماری مخاط دستگاه تنفسی، سیستم گوارشی و تناسلی، غلیظ و چسبناک می‌شود و به واسطه چسبناک شدن دیواره مخاط این اندام‌ها مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلفی، چون تنفسی هستند، از این رو باید هر دو سه ماه یک بار حتی در صورت نداشتن وجود علائم برای آزمایش کشت حلق مراجعه کنند.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تلاش برای کاهش هزینه‌های درمان بیماری‌های صعب العلاج افزود: با فراهم شدن امکانات برای آزمایش این بیماران در واحد آزمایشگاه بیمارستان کودکان اکبر، آزمایش کشت حلق انجام و  آنالیز آن از نظر وجود باکتری‌های پاتوژن و آنتی بیوتیک‌های موثر بر آن باکتری‌ها به پزشکان ارائه می‌شود.

 دکتر رضا وثوقی مقدم گفت: در واحد آزمایشگاه بیمارستان اکبر از وجود استادان مجرب و متخصصان میکروب شناسی برای شناسایی و تشخیص و گزارش انتی بیوتیک‌ها به استاندارد‌ترین و اصولی‌ترین استفاده شده است تا بهترین و مفید‌ترین خدمات به بیماران  ارائه شود.

 

ارائه‌ی خدمات درمانی مربوط به بیماران بزرگسال CF به صورت رایگان در بیمارستان قائم (عج)

فوق تخصص بیماری‌های ریوی و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انجام درمان‌های رایگان مربوط به بیماری CF  اطفال در بیمارستان اکبر گفت: این خدمات درمانی رایگان اکنون به بیماران بزرگسال CF در بیمارستان قائم (عج) هم ارائه می شود.

دکتر داوود عطاران گفت: خوشبختانه با اقدامات تشخیصی و درمانی که به همت همکاران گروه اطفال انجام و در سال‌های اخیر این بیماری خیلی زود تشخیص داده شده است   و در نتیجه طول عمر این بیماران در حال حاضر افزایش یافته است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در گذشته بسیاری از بیماران CF به دوران بلوغ نمیرسیدند، اما با اقدامات درمانی که در طی دو دهه گذشته برای این بیماران انجام شده، آنها کم کم به سن بلوغ رسیدند.

دکتر عطاران همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماران بزرگسال  دو - سه سالی است که از دوره کودکی به دوره بزرگسالی و بلوغ رسیده‌اند کهمه متخصصان داخلی لازم است که آگاهی کافی از این بیماری را پیدا کنند و در مواجهه با این بیماران اقدامات تشخیصی و درمانی را داشته باشند.

وی گفت:  در دانشگاه علوم پزشکی مشهد امکان پیوند ریه فراهم شده و درمانگاه پیوند ریه دانشگاه کهدر  دوران کرونا معلق شده بود، در بیمارستان امام رضا (ع) فعال شده است و ما می‌توانیم برای بیمارانی که اندیکاسیون پیوند ریه دارند به آنجا ارجاع دهیم

دیگر خبرها

  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • اهمیت توجه به خودشفقتی در چیست؟
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • نشست تخصصی اقتصاد اسلامی، مبارزه با نئولیبرالیسم در حرم مطهر رضوی؛ 12 اردیبهشت
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی