Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@21:15:27 GMT

رجبی مشهدی: قیمت برق صنایع تغییر نکرده

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۲۳۹۱

رجبی مشهدی: قیمت برق صنایع تغییر نکرده

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای برای افزایش قیمت برق صنایعی مانند سیمان منتشر نشده و نرخ برق صنایع مطابق سال گذشته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «مصطفی رجبی مشهدی» درباره برنامه‌های پیش رو برای کنترل مصرف برق در تابستان و نیز جلوگیری از قطعی مکرر برق صنایع افزود: امسال برای جلوگیری از ایجاد بحران برق در تابستان، برنامه‌های متنوعی در زمینه تامین برق در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه‌داد: مقرر شد تا ظرفیت‌های نیروگاهی و ارتقای نیروگاه‌های موجود تا ۶ هزار مگاوات توسعه داده شود، اکنون ارتقای وضعیت نیروگاه‌های موجود نیز مورد توجه بوده که امید است این واحد‌ها در مدار تولید قرار بگیرند تا بتوان از این طریق شاهد کمک به شرایط تامین برق بود.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان‌کرد: علاوه بر این تعدادی از برنامه‌های تشویق محور در سمت تقاضا مورد توجه واقع شده که در این طرح‌ها برخی از بخش‌ها مانند بخش صنعتی، کشاورزی و خانگی و نیز بخش‌های تجاری و اداری برای پیشبرد درست اهداف و نیز دستیابی به آن‌ها مشارکت خواهند داشت.

رجبی مشهدی خاطرنشان‌کرد: این طرح بدین صورت خواهد بود که تعمیرات واحد‌های صنعتی به دوران اوج مصرف برق منتقل شوند تا بتوان به واسطه کاهش مصرف برق در این برهه از زمان شاهد کمک به شبکه سراسری برق کشور باشیم.

وی اظهار داشت: در مقابل این کمک صنایع، انرژی مورد نیاز آن‌ها را در بخش برق و در سایر مواقع تامین خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران درباره اینکه امکان خود تامینی صنایع یا ساخت نیروگاه‌ها از طریق صنایع وجود دارد یا خیر، گفت: وزارت نیرو برنامه ساخت ١٠ هزار مگاوات از نیروگاه‌های خودتامین را در محل صنایع و با سرمایه گذاری خود واحد‌های تولیدی در دستور کار قرار داده است.

رجبی مشهدی بیان‌داشت: در این زمینه تسهیلاتی نظیر تسهیل شرایط اتصال به شبکه نیروگاه‌ها مدنظر است که تاکنون مساله مربوط به پیشبرد حدود پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات از این نیروگاه‌ها قطعی شده و به اتمام رسیده است.

وی افزود: همچنین باقی صنایع به دنبال مجوز‌ها و نیز تهیه زمین برای نصب نیروگاه‌ها هستند که امید است بتوانند در سه یا چهار سال آینده آن را اجرایی کنند و ظرفیت‌های مدنظر در مدار تولید قرار بگیرند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: با این اقدام میزان دریافتی برق از شبکه سراسری برای صنایع انرژی بر کمتر خواهد شد و اجازه داده می‌شود تا امکان تامین برق برای همه مشترکان فراهم شود.

سخنگوی صنعت برق ایران به هزینه تاسیس نیروگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به مجزا بودن طرح‌ها و فعالیت صنایع، هزینه تاسیس نیروگاه‌ها در هر یک از صنایع متفاوت است و این امر وابسته به نوع واحد نیروگاهی خواهد بود.

وی ادامه‌داد: به‌طور قطع ساخت نیروگاه هزینه بر و نیازمند زمان است که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بر این است تا این نیروگاه‌ها در چهار سال آینده بر مدار تولید قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قیمت برق صنایع واحد های صنعتی مصرف برق نیروگاه ها رجبی مشهدی برق صنایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام استقلال تهران به استقلال خلیج‌فارس

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تبریک دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، از تغییر نام باشگاه استقلال به «استقلال خلیج فارس» خبر داد.   علی عسگری با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید تیم محبوب استقلال، به تیم استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.   وی افزود: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختار‌های اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءلله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

دیگر خبرها

  • نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر یافت
  • تغییر نام استقلال تهران به استقلال خلیج‌فارس
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری