Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@03:40:54 GMT

توریستی‌ترین شهرهای جهان / وین، پایتخت اتریش

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۲۷۳۱

توریستی‌ترین شهرهای جهان / وین، پایتخت اتریش

وین با برخورداری از آثار تاریخی بی نظیر، مجموعه‌ای افسانه‌ای از کاخ‌های زیبا، هنر و موسیقی استثنایی، هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که پاریس را دوست دارید، قطعاً وین را نیز دوست خواهید داشت. اگرچه این دو شهر کاملاً با هم متفاوت هستند، اما ظرافت، تاریخ، زرق و برق و جذابیت آنها به طرز چشمگیری به یکدیگر شبیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه وین به دلیل وجود قهوه‌خانه‌ها، غذاخوری‌ها، طراحی و هنر منحصربه‌فرد خود در دنیا معروف است. پایتخت اتریش با برخورداری از آثار تاریخی بی‌نظیر، مجموعه‌ای افسانه‌ای از کاخ‌های زیبا، هنر و موسیقی استثنایی، سالانه بیش از ۱۷ میلیون بازدیدکننده را به سوی خود جذب می‌کند.

کاخ تاریخی هافبورگ

هافبورگ، مهم‌ترین کاخ وین، اقامتگاه رسمی و محل کار رئیس‌جمهور اتریش است. این کاخ از ساختمان‌های مختلفی تشکیل شده و شکوفایی معماری دوره‌های گوتیک، رنسانس، باروک وروکوکو را به تصویر می‌کشد. مساحت این مجموعه وسیع، ۵۹ هکتار بوده و دارای ۱۹ حیاط و حدود سه هزار اتاق است که آپارتمان‌های امپراتوری، موزه سیسی و مجموعه نقره از جاذبه‌های اصلی آن محسوب می‌شود.

سایر مکان‌های قابل توجه این مجموعه شامل کلیسای کوچک امپراتوری (Burgkapelle) و خزانه داری هافبورگ، با مجموعه بی‌نظیری از اشیای سلطنتی و آثار امپراتوری روم است. قدمت معماری ساختمان‌های اصلی این کاخ به حدود ۷۰۰ سال می‌رسد.

باغ وحش Tiergarten Schönbrunn

این باغ وحش که در سال ۱۷۵۲ تأسیس شد، قدیمی‌ترین باغ وحش جهان محسوب می‌شود. Tiergarten Schönbrunn که به عنوان میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده، دارای حدود ۷۰۰ گونه حیوان شامل اورانگوتان‌ها، ببرها، پانداها، کوالاها و فیل‌ها است.

موزه تاریخ طبیعی Naturhistorisches

موزه تاریخ طبیعی وین (Naturhistorisches Museum Wien) که بیشتر به خاطر تالار دایناسورهای عظیم و بزرگ‌ترین نمایشگاه شهاب‌سنگ جهان معروف است، یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب وین به شمار می‌رود. ۳۹ سالن نمایشگاهی این موزه شامل موضوعاتی مانند خاستگاه و تکامل انسان‌ها و تکامل فرهنگ بشری از دوران ماقبل تاریخ است.

مجموعه آثار این موزه شامل بیست میلیون قطعه از کلکسیون‌های حشرات تا سنگ‌های قیمتی و معدنی می‌شود. یکی از کمیاب‌ترین گنجینه‌های موزه تاریخ طبیعی وین ونوس ویلندورف (Venus of Willendorf) است، مجسمه‌ای سفالی که قدمت آن به ۲۸ تا ۲۵ هزار سال قبل از میلاد مسیح (ع) باز می‌گردد. جدیدترین ویژگی این موزه، سیاره‌نمای دیجیتالی آن است. این ساختمان در سال ۱۸۸۹ افتتاح شد و نقاشی سقفی باشکوه بالای راه پله اصلی، یک اثر هنری بی نظیر محسوب می‌شود.

کد خبر 571747

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کلانشهرهای جهان شهرهای توریستی وین وین اتریش اتريش جاذبه های گردشگری جاذبه های گردشگری جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان

قهرمان جام جهانی 2022 قطر در لیگ آمریکا با یک تیر دو نشان زد.

به گزارش فارس، لیونل مسی در 7 بازی لیگ آمریکا 9 گل به ثمر رساند و خودش را «آقای گل و تیمش را صدرنشین لیگ کرد».

دارنده 8 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا با دستمزد سالیانه 50 میلیون یورو برای اینتر میامی توپ می زند.

اینتر میامی بامداد امروز(یکشنبه) به مصاف نیوانگلند رفت و با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید.

مسی در این بازی موفق شد 2 گل برای تیمش به ثمر برساند و 2 پاس گل داد تا با کسب امتیاز 8.8 بهترین بازیکن زمین شود.

شبکه ESPN  می نویسد که لیونل مسی در این بازی یک «رکورد بزرگ لیگ آمریکا» را به نامش ثبت کرد و به «اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در 7 بازی موفق شده با به ثمر رساندن 9 گل و 7 پاس گل 16 امتیاز را برای تیمش کسب کند».

نشریه اسپورت گزارش می دهد که «لیونل مسی به اولین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد که در به ثمر رسیدن 1200 گل در دوران فوتبالی اش مشارکت کرده است».

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مسی این روزها غمگین است (عکس) کفش های لیونل مسی (عکس)

دیگر خبرها

  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • مخالفت هواداران با رالف رانگنیک هیچ اهمیتی برای مدیران بایرن مونیخ ندارد
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست