Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، طیب جعفری، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان زنجان با اشاره به هدفگذاری رشد اقتصادی 8.7 درصدی برای استان زنجان در سال 1401 اظهار کرد: امسال، سال مهمی است و جمعیت کارگری استان با جدیت تمام و با تلاش بیشتر در راستای کمک به تحقق رشد اقتصادی استان اعلام آمادگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده در راستای تحقق اهداف و حقوق کارگران گفت: بسیار امیدواریم با توجه به تدبیرهایی که در حوزه‌های مختلف شده است، امسال سال خوبی در راستای تحقق اهداف باشد.
وی با اشاره به برنامه تقدیر از کارگران گفت: امسال سال مهمی برای استان زنجان است و جمعیت کارگری و کارفرمایی در خصوص تحقق این هدف گذاری، نقش خود را ایفا می‌کند.

در ادامه نیز دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان گفت: استقرار تجهیزات و امکانات ایمنی کافی در شهرک‌های صنعتی، حمایت از سرمایه‌گذاران در زنجان با رفع موانع و ایجاد انگیزه در آن‌ها و توجه به سرمایه انسانی توسط کارفرمایان بخشی از انتظارات و خواسته‌های جامعه کارگری است.

اصغر نجاری گفت: امیدواریم کارگران نه فقط در 11 فروردین بلکه همواره و در طول سال تکریم شده و جایگاه رفیع کارگری توسط کارفرمایان دیده شود.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان زنجان نیز گفت: امنیت شغلی، یکی از مشکلات کارگران است و کارگران با قراردادهای یک، 3 و 6 ماهه امنیت شغلی نداشته و همچنین انگیزه‌ای برای بهره‌وری و افزایش کیفیت ندارند.

حسن امانلو با اشاره به تورم موجود در جامعه گفت: با وجود افزایش 57.4 درصدی حقوق کارگران، برخی کارفرمایان حقوق فروردین کارگران را پرداخت نکرده‌اند و می‌گویند قرار است که حقوق‌ها کاهش یابد.

وی با تأکید بر حذف شرکت‌های پیمانکاری در تأمین نیرو بیان کرد: وجود این شرکت‌ها باعث شده که سوابق بیمه‌ای کارگران گُم شده و یا کمتر از مدتی که کار کرده‌اند برای آن‌ها حق بیمه واریز شده و عناوین شغلی کارگران و یا سختی کار و زیان‌آور بودن شغل آن‌ها مورد توجه قرار نگرفته و در واقع این شرکت‌ها سارق جسم و جان کارگران هستند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان زنجان درباره هزینه‌های درمان و مشکلات کارگران گفت: حتی 3 برابر دریافتی فعلی کارگر نیز کفاف هزینه درمان آن را نمی‌کند هر چند بیمارستان امام حسین(ع) زنجان و درمانگاه ابهر سر و سامان یافتند، اما کافی نیست.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان هزینه درمان دریافتی حقوق کارگری حقوق کارگران حق الزحمه استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌

ایسنا/زنجان مدیر امور اجتماعی اداره‎‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی در سال گذشته به ۱۴۵ واحد رسید که نسبت به سال پیش از آن رشد ۷ درصدی داشت.

سجاد اوجاقلو در گفت‌‍وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد واحدهای تولیدی واجد شرایط در استان دارای خانه های بهداشت کارگری هستند، اظهار کرد: هم اکنون تعداد کمی از واحدهای تولیدی که مشمول راه‌اندازی خانه بهداشت هستند در استان باقی مانده است که تاسیس خانه بهداشت در آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۲۳ هزار و ۵۰۰ کارگر از خدمات خانه‌های بهداشت، ادامه داد: ارائه خدمات رفاهی و استراحتگاهی برای کارگران در شهرهای سیاحی و زیارتی جزو برنامه‌ها قرار دارد، چرا که ارائه خدمات رفاهی جزو نکات مورد تاکید است و در این راستا در سال گذشته به ۲۳۲۰ کارگر و خانواده‌هایشان خدمات ارائه شده است.
 
اوجاقلو با اشاره به ارائه خدمات ورزشی به کارگران نیز خاطرنشان کرد: تعداد خانه‌های فرهنگ کار افزایش داده شده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشند. داشتن جامعه کارگری با نشاط و پویا بهره‌وری را افزایش می‌دهد و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری