Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@20:40:33 GMT

داعش مسئولیت بمبگذاری اتوبوس در کابل را برعهده گرفت

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۴۹۸۹

داعش مسئولیت بمبگذاری اتوبوس در کابل را برعهده گرفت

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، گروهک تروریستی داعش امروز یکشنبه مسئولیت بمبگذاری در یک اتوبوس مسافربری در پایتخت افغانستان را بر عهده گرفت.

این انفجار که به کشته شدن یک زن و زخمی شدن ۳ تن انجامید، آخرین مورد از مجموع حملات تروریستی مرگباری است که طی ۲ هفتۀ آخر ماه رمضان در افغانستان رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حملات تروریستی که جان باختن و زخمی شدن ده ها نفر را در پی داشته است.

این بمب گذاری دومین بمب گذاری در پایتخت افغانستان است که طی چند روز گذشته گزارش شده است.

روز جمعه نیز انفجار یک بمب در مسجد «خلیفه صاحب» در شهر کابل دست‌کم ۶۶ کشته و ۷۸ زخمی بر جای گذاشت و روز پنج‌شنبه نیز طی دو انفجار جداگانه در مزار شریف دست‌کم ۹ نفر جان خود را از دست دادند.

در حالیکه در دو هفته اخیر ده ها افغان قربانی حملات تروریستی در این کشور شده اند، مقامات طالبان کماکان اصرار دارند که نیروهای آنها داعش را شکست داده‌اند. هر چند تحلیلگران نیز می گویند که این گروهک تروریستی همچنان یک چالش جدی امنیتی برای طالبان است.

برغم تشدید حملات تروریستی در هفته های اخیر در افغانستان، پلیس کابل وعده داد که در تعطیلات عید فطر امنیت مردم را تضمین کند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: انفجار تروریستی افغانستان داعش حملات تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وزرای دفاع کشور عضو سازمان همکاری های های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه  و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه ،سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی  محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزاری  دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید نمودند.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان