Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هادی ایمانیه امروز در آیین پایانی سومین جشنواره امتنان با محوریت تجلیل از مبتکران، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه استان بر شکل‌گیری روحیه تفاهم، دوستی و صمیمیت بجای مقابله در جامعه کارگری و کارفرمایی تاکید کرد.

او گفت: در فرهنگ دینی و اعتقادی ما برخلاف آنچه سرمایه‌داران و کمونیست‌های عالم مبنی‌بر تقابل میان کارگر و کارفرما جا انداخته‌اند، بسیار بر رابطه کارگر و کارفرما و حفظ شان و منزلت کارگر تاکید شده است، چنانچه بر اساس روایتی از پیامبر اکرم (ص) تا عرق کارگر خشک نشده است، حقوق او باید تمام و کمال و با بهترین کیفیت پرداخت شود؛ لذا نگاه دو انسان نسبت به هم در دو سنگر کارگری و کارفرمایی بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام عالی دولت در استان فارس به وضعیت مناسب فارس اشاره و گفت: ادعا نمی‌کنیم که وضعیت فارس ایده‌آل است، چرا که بدون شک هر انسانی وضعیت امروز و دیروزش یکی باشد خسران دیده است، بنابراین باید رو به کمال حرکت کنیم.

او با تاکید بر حضور جوانان در عرصه‌های مختلف جامعه، گفت: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باید جوان‌ها را به صحنه بیاوریم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر تحولات لازم را ایجاد کرده و رشدی که مردم انتظار دارند محقق کنیم.

استاندار فارس بر لزوم برداشتن موانع پیش روی اشتغال تاکید و گفت: در ۶ ماه گذشته تلاش کردیم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ضمن حمایت از ایجاد سرمایه‌گذاری‌های جدید، موانع اشتغال و کارآفرینی را از سر راه برداریم و مشکلات واحد‌های تولیدی را برطرف کنیم و امسال نیز تلاش‌ها را ادامه خواهیم داد.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با اشاره به تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌های جدید و استقبال از سرمایه‌گذاران متعهد گفت: در راستای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های جدید در استان، زمینه‌ای فراهم شده است تا برخی سرمایه‌گذاران فعلی، سرمایه خود را که کف آن حداقل هزار میلیارد تومان خواهد بود، در اختیار بانک‌ها قرار دهند و بانک نیز از سود حاصل از سرمایه آن‌ها تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذارانی که از نیروی کار و مکان و ... برخوردار بوده، اما مشکل تامین سرمایه اولیه دارند، تخصیص دهد و شرایط همواری فراهم شود.

ایمانیه همچنین با اشاره به اینکه در گذشته در برخی زمینه‌ها اشتباهاتی رخ داده است و باید در پی جبران آن برآییم، گفت: متاسفانه در بحث خصوصی‌سازی کاری شده که پشیمانی به بار آید، لذا قطعا هیچ خصوصی‌سازی جدیدی رخ نخواهد داد مگر آن که در مورد اهلیت طرف مقابل صد در صد به قطعیت برسیم.

او گفت: در این راستا باید اشتباهات گذشته نیز جبران شود و مراقب باشیم در آینده نیز اشتباهات تکرار نشود.

استاندار فارس گفت: اهل معاملات پنهانی نیستم، از سرمایه‌گذاری‌های سالم استقبال می‌کنیم و حامی کارآفرینانی خواهیم بود که انسان‌دوستانه با کارگر رفتار کرده و اشتغال‌آفرینی می‌کنند؛ این‌ها که نمونه‌هایشان در استان کم نیست باید الگو شوند، همچنین باید به ذهن‌های خلاق و نوآور نیز بها داده شده و از آن‌ها در جهت بهره‌برداری در همان واحد تولیدی یا واحد‌های دیگر استفاده شود.

او همچنین به خدمات رفاهی و معیشتی کارگران اشاره کرد و از دستگاه‌های ذی‌ربط خواست تا ضمن رسیدگی به بحث ورزش و رفاه کارگران، کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و پزشکی نیز جهت بررسی و رسیدگی به سلامت کارگران به صورت دوره‌ای در واحد‌های تولیدی استان حضور پیدا کنند.

این مقام مسئول  توجه به سلامت قشر کارگر در جامعه را که جزء فرهنگ دینی ما نیز محسوب می‌شود ضروری دانست و گفت: توجه به این نکته یکی از بهترین مصادیق افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی استان خواهد بود.

ایمانیه توجه به مسائلی، چون امنیت شغلی، بررسی خدمات‌دهی کارگزاری‌های تامین اجتماعی و ... را لازم دانست و در ادامه با اشاره به تامین مسکن کارگران اشاره کرد و گفت: جهش ملی مسکن اتفاقی است که دیگر به این راحتی تکرار نخواهد شد، در این راستا همانگونه که در مجاورت شهرک صنعتی شیراز ۱۲۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن کارکنان شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شده است، در واحد‌های تولیدی دیگر همچون پتروشیمی شیراز نیز می‌توان زمینی به این موضوع اختصاص داد تا ضمن کاهش رفت‌و‌آمد‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کارگران این واحد‌ها نیز صاحب‌خانه شوند.

طرح صیانت از جوانی جمعیت موضوع دیگری بود که استاندار فارس به اهمیت آن اشاره و اظهار کرد: اهمیت فرزندآوری برای جوانی جمعیت که عامل رشد و شکوفایی کشور خواهد بود، بسیار اهمیت دارد لذا باید با هم‌اندیشی در این حوزه راهکار‌های کمک به ازدواج کارگران و مهندسان جوان و فرزندآوری آن‌ها را با ارائه امتیازات، خدمات و بسته‌های تشویقی در دستور کار قرار داد.

او توجه به معیشت کارگران در کنار افزایش حقوق اعمال شده را به منظور رفع مشکلات اقتصادی لازم دانست و گفت: در راستای کمک به رفع مشکلات معیشتی قشر کارگر با هماهنگی سازمان صمت و جهاد کشاورزی کمک خواهیم کرد تا اجناس تولیدی فارس با واسطه کمتر و قیمت ارزان‌تر به دست کارگران برسد.

گفتنی است در پایان این مراسم از سه واحد تولیدی برتر، کارگران نمونه و گروه‌های برگزیده جشنواره امتنان در سطح ملی تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس وظیفه حاکمیت سرمایه گذاری واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • چرا باید از شکستن حکم اعدام بابک زنجانی استقبال کنیم؟
  • وظیفه یگان‌های تکاوری در مناطق کویری، تامین امنیت است
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند