Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس یکی از مفاد حوزه اجرایی آئین‌نامه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، ابهامی جدی در بررسی پرونده رئیس معزول این سازمان پدید آمده. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس معزول فدراسیون فوتبال طی هفته گذشته ۲ بار به جلسه کمیته اخلاق برای بررسی اتهامات وارده و دلایل عزلش از نگاه هیأت رئیسه دعوت شد که در این ۲ نشست شرکت نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  البته در برخی محافل از ابتلای رئیس پیشین فدراسیون فوتبال به بیماری کرونا به‌عنوان علت اصلی عدم حضور وی در این جلسه مهم یاد شده، مسئله‌ای که گویا مستنداتش هم به دست اعضای کمیته اخلاق رسیده و قضات در جریان این اتفاق هستند.   طبق بند ۲ ماده ۴۵ آئین‌نامه کمیته اخلاق، طرفین دعوی مکلف هستند تا درخواست ارائه اطلاعات و دستور حضور در جلسات را اجابت کنند؛ حالا و در صورت اثبات بیماری عزیزی‌خادم به اعضای کمیته، مشخص نیست حکمی علیه وی در غیابش داده خواهد شد و یا مجدداً از وی دعوت صورت خواهد گرفت.   در این بین اما اتفاقی رخ داده که شاید تمامی معادلات را بر هم بزند؛ تردیدهایی جدی در بحث حوزه اختیارات اجرایی کمیته اخلاق منطبق بر سرفصل کلیات آئین‌نامه پدید آمده که شاید باعث شود تا با فشار و درخواست اعضای مجمع به‌عنوان رکن عالی فوتبال ایران، بررسی اتهامات عزیزی‌خادم در دستورکار قرار نگیرد.   طبق ماده ۳ کلیات حوزه اجرایی آئین‌نامه، کمیته اخلاق می تواند اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه فوتبال از جمله مقامات رسمی و ... را در خصوص نقض قوانین اخلاقی و رفتارهایی که می‌تواند به تمامیت و اعتبار فوتبال کشور لطمه وارد کند، مورد بازخواست قرار دهد و در صورت لزوم، احکام مناسب را صادر نماید.     حالا طبق همین ماده؛ در فعال بودن شهاب‌الدین عزیزی‌خادم تردید به‌وجود آمده و تفسیرهای متفاوتی هم از این ماده صورت گرفته. واضح و مبرهن است که وی اکنون در فوتبال ملی فعالیتی ندارد و حیات حرفه‌ای وی در حالت تعلیق قرار گرفته تا تصمیم نهایی مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در ۱۰ خرداد ماه برای سرنوشتش تصمیم بگیرد.   طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار دانا؛ اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال هم طی نامه‌ای به دبیرکل، درخواست کرده‌اند تا بررسی اتهامات رئیس معزول فدراسیون فوتبال به تاریخی پس از برگزاری مجمع ۱۰ خرداد و تعیین تکلیف قطعی سرنوشت کرسی ریاست فدراسیون موکول شود تا آسیبی به فوتبال ملی نرسد.   حالا باید به انتظار نشست و نگریست تا تصمیم دبیرکل فدراسیون فوتبال در ابلاغ این پیام به کمیته اخلاق و در نهایت رأی قضات این کمیته در این باره چه خواهد بود. صدور رأی قطعی بدون استماع اظهارات عزیزی‌خادم علیه وی، تمدید مهلت حضور رئیس معزول در جلسه و یا به تعویق انداختن زمان آن تا پس از مجمع، از مهم‌ترین راه‌کارهای احتمالی خواهند بود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال بررسی اتهامات کمیته اخلاق رئیس معزول عزیزی خادم آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد

به گزارش "ورزش سه"، پس از گمانه‌زنی‌های فراوان در مورد اینکه ممکن است در انتخاب روچا به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا مشکلاتی به وجود بیاید اما درنهایت روز جمعه این اتفاق بدون مشکل خاصی رخ داد.

روز جمعه از ساعت ۹:۱۵ به وقت محلی، کمیسیون انتخابات برای مشخص شدن رئیس فدراسیون تشکیل جلسه داد و نتیجه نهایی آن چیزی نبود جز انتخاب پدرو روچا، تنها نامزد انتخاب فدراسیون، به‌عنوان رئیس.

روچا در حال حاضر به عنوان بخشی از یک پرونده فساد مربوط به فدراسیون تحت بازجویی قرار دارد. در روزهای اخیر اعلام شده بود که این پرونده ممکن است بر روی انتخاب او به‌عنوان رئیس فدراسیون تاثیر بگذارد اما در جلسه امروز این شبهات رد شد.

روچا جانشین لوئیس روبیالس است، رئیس سابق بدنام فدراسیون که پس از حواشی به وجود آمده با جنیفر هرموسو و سپس فساد مالی از این سمت برکنار شد.

در بیانیه فدراسیون فوتبال اسپانیا آمده است:«پدرو روچا امروز پس از دریافت حمایت اکثریت اعضای مجمع این نهاد حاکم بر فوتبال اسپانیا، به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد.»

دیروز هم شورای ملی ورزش اسپانیا در جلسه‌ای گرد هم آمدند، آنها تصمیم به ایجاد کمیته‌ای برای نظارت بر فدراسیون گرفتند و در مهم‌ترین تصمیم، روچا را تعلیق نکردند تا این مرد ۶۹ ساله امروز به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود.

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • مهدی دادرس: استقلال نمی تواند به محرومیت حسینی اعتراض کند!
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی