Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وضعیت داخلی افغانستان، گفت: جامعه جهانی طالبان را به رسمیت نشناخته است صراحتا هم اعلام کرده اند که به رسمیت نمی شناسند و همین مسئله مرگ تدریجی سیاسی طالبان است.

فداحسین مالکی نماینده زاهدان در گفت وگو با "عصرایران" با بیان اینکه همه درها به روی طالبان بسته است، گفت: طالبان هیچ ساختاری برای خودش ترسیم نکرده است دو مجلس دارد که هر دوی آنها منحل شده است تمامی ارکان قانونی منحل شده است و همه چیز تبدیل به کانون قدرت در ارگ کابل و دیگری در قندهار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طالبان نمی توانند با این روش بر کشوری سی و چند میلیون نفری که مردمانش در هوش و ذکاوت جایگاه بالایی دارند و از نظر معادن قویترین کشور دنیاست حکومت کنند. ناامنی ها و حضور برخی از جریانات تکفیری در افغانستان باعث نگرانی خود مردم آنجا شده است در برخی موارد هم می بینیم ناخنک هایی به مرزهای شرقی ما زده می شود .

نماینده مردم زاهدان در مجلس در مورد سکوت جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحرکات مرزی طالبان گفت: ما سکوت نکردیم اخیرا از مرزها بازدیدی داشتیم و جداً نگرانیم. مماشات ما در مقابل مردم افغانستان است و در مقابل طالبان نیست.

وی افزود: اخیرا هم ارتش مانور قدرتمندی در مرزهای شرقی داشت و طالبان هم اعلام کرد که ما منظوری نداشتیم. قرار بود هیاتی از جمهوری اسلامی ایران با طالبان در کابل مذاکره کنند که آیا از اتفاقاتی که در مرزها می‌افتد مطلع‌اند، یا خودشان را به آن راه می زنند.

وی گفت: حرکت های شیطنت آمیزی که در مرزها می شود یا از ناحیه خود طالبان است یا تکفیری ها؛ ولی مسبب اصلی خود طالبان است.

مالکی در مورد چگونگی حل بحران در افغانستان گفت: تنها راه حلی که برای حل مشکل افغانستان وجود دارد برگزاری انتخابات آزاد و تشکیل دولت فراگیر است. شمارش معکوس پایان عمر سیاسی طالبان شروع شده است. بافت قومیتی افغانستان به گونه ای است که باید همه اقوام در حکومت حضور داشته باشند.

نماینده زاهدان افزود: ۶۰ درصد مردم افغانستان فارسی زبان هستند که هیچ کدام از اینها در ساختار حکومتی طالبان دیده نشده اند. کشور به سمت جنگ های داخلی رفته است و این آسیب جدی برای این کشور است .

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم

حکومت طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز پیروزی مجاهدین در افغانستان اعلام کرد برای حفظ دستاوردهای جهاد مردم این کشور تلاش می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حکومت طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت 8 ثور/اردیبهشت، سالروز پیروزی مجاهدین بر حکومت کمونیستی در افغانستان نوشت «سی و دومین سال پیش در چنین روزی، پس از 14 سال مبارزه پدیده شوم کمونیسم و در کنار آن شوروی در کشور ما شکست خورد و ملت مجاهد افغان توانست آخرین اداره کمونیستی را سرنگون و کشور را به گونه کامل آزاد سازد».

بیانیه افزود: «هشتم ثور 1371 هـ ش روز کامیابی و آزادی مردم افغانستان است که قربانی‌های ملت مجاهد نتیجه داد و مردم و کشور ما از شر هیولای کمونیسم نجات یافتند».

حکومت طالبان همچنین در این بیانیه کودتای کمونیستی 7 ثور در سال 1357 را نیز روز سیاه افغانستان نامید و تأکید کرد: «کشور ما پس از 20 سال جهاد از یک اشغال دیگر نیز آزاد شد و نظام اسلامی برقرار گردید، بنابراین امارت اسلامی با تمام توان تلاش می‌کند تا  ثمره قربانی‌ها و مبارزات چندین ساله ملت ما یکبار دیگر ضایع نگردد و نظام اسلامی را که آرمان شهدا است، به گونه کامل نافذ می‌کند».

گزارش تسنیم| «هشتم ثور»؛ شیرینی که با اختلاف به کام مردم افغانستان تلخ شد«8 ثور» روزی پر افتخار در تاریخ افغانستان

کودتای هفتم اردیبهشت توسط حزب دموکراتیک خلق افغانستان منجر به روی کار آمدن حکومت کمونیستی در این کشور شد. حکومت کمونیستی که برای تحمیل عقاید الحادی و مارکسیستی بر مردم افغانستان تلاش می‌کرد، اما با واکنش جدی مردم روبه‌رو شد و رفته‌رفته قیام‌های مردمی در این کشور شکل گرفت.

وقتی نظام «داوود خان» براثر کودتای کمونیستی سقوط کرد و چپی‌ها به قدرت رسیدند، با شکل‌گیری آهسته‌آهسته مقاومت در برابر آن‌ها، سربازان روس برای حمایت از نظام دست‌نشانده‌شان وارد افغانستان شدند.

در نهایت مردم متدین افغانستان پس از 14 سال جنگ و مقاومت، حکومت کمونیستی و ابرقدرت تا دندان مسلح را شکست دادند و هشتم ثور سال 1371 نیروهای مجاهدین آخرین سنگر حکومت کمونیستی در کابل را تصرف کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد