Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@03:47:16 GMT

پکن نگران افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۹۴۹۲

پکن نگران افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره است

فرستاده چین در امور کره پس از ورود به سئول برای انجام یکسری گفت‌وگو اعلام کرد، پکن نگران افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره است و افزود: هم علل زمینه‌ای و هم نشانه‌هایی از تنش باید مورد بررسی قرار گیرند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، در میانه گفت‌وگوهای متوقف شده اتمی، کره شمالی یکسری آزمایش‌های تسلیحاتی در سال جاری میلادی انجام داده که شامل موشک‌های فراصوت و موشک‌های بالستیک قاره پیما می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیونگ یانگ از ۲۰۱۷ هیچ سلاح اتمی یا موشک بالستیکی آزمایش نکرده بود. مقام‌های سئول و واشنگتن می‌گویند نشانه‌هایی از آماده سازی برای انجام یک آزمایش اتمی جدید از سوی کره شمالی وجود دارد.

"لیو شیائومینگ" فرستاده ویژه دولت چین در امور شبه جزیره کره اواخر روز یکشنبه در فرودگاه سئول به خبرنگاران گفت: نگرانی‌های مشروع و مسولانه تمامی طرف‌ها باید با یک سازش سیاسی برطرف شود. ما از تمامی طرف‌های درگیر در مساله شبه جزیره کره می‌خواهیم تا همچنان خویشتنداری کرده و خونسرد باشند. همچنین هرگونه اقدامی که باعث بدتر شدن تنش می‌شود را رد می‌کنیم.

وی در نخستین سفرش به کره جنوبی از زمان تصدی این سمت در آوریل ۲۰۲۱، با همتای خود در این کشور روز سه شنبه دیدار می‌کند و احتمالا دیداری هم با یون سوک-یول، رئیس جمهوری منتخب کره جنوبی دارد که ۱۰ مه در این سمت انتخاب شد.

آمریکا خواستار وضع تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی شده اما چین و روسیه هر دو مخالف هستند و می‌گویند تحریم‌ها باید برای هموار شدن راه مذاکرات و تامین کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی رفع شود.

فرستاده ویژه چین در امور کره همچنین ادامه داد، مسائل مربوط به شبه جزیره کره را تنها باید به صورت سیاسی حل و فصل کرد و پکن آماده ایفای نقشی مثبت در این باره است. همچنین کلید حل این مسائل در دستان کره شمالی و آمریکاست.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کره شمالی ، کره جنوبی ، چین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی چین شبه جزیره کره کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه

احمد حاتمی یزدی، اقتصاددان در گفتگو با خبرآنلاین در جواب این پرسش که نرخ تورم در سال جاری به نظر شما به هدف دولت یعنی بازگشت به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد نزدیک خواهد شد یا خیر؟ گفت: نه تنها امسال بلکه در سال آینده نیز به نظر من نرخ تورم بالاتر از ۴۰ درصد باقی خواهد ماند.

این مدیر اسبق بانکی عنوان کرد: جامعه در حال تغییر وضعیت است. طبقه متوسط تحت تاثیر سیاست‌های اشتباه اقتصادی در حال از بین رفتن است و در نتیجه این اتفاق جامعه به دو طبقه فقیر و بسیار ثروتمند تقسیم می‌شود.

وی تاکید کرد: در این جامعه طبیعتا توسعه‌ای رخ نمی‌دهد و فشار موجود بر بخش مولد نیز موید همین مدعاست.

tags # تورم سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مصدومیت نگران کننده ستاره سیتی مقابل فارست
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه