Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:19:25 GMT

۱۵ کوهنورد گمشده در ارتفاعات علی‌آباد کتول پیدا شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۹۲۵۵

۱۵ کوهنورد گمشده در ارتفاعات علی‌آباد کتول پیدا شدند

گروه استان‌ها- سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: کوهنوردان بجنوردی گمشده در ارتفاعات شهرستان علی‌آبادکتول استان گلستان پس از دو روز پیدا شده و به سلامت به مکان امن منتقل شدند. - اخبار استانها -

قاسم غریب‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، در پایان عملیات نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات علی‌آباد کتول اظهار داشت: گروه گمشده کوهنوردی شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی با کمک جمعیت هلال احمر گلستان پیدا و به جای امن منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این گروه کوهنوردی 15 نفره که از خراسان شمالی به استان گلستان آمده بودند دیروز در ارتفاعات شهرستان علی‌آباد کتول گمشده بودند.

‏سرپرست جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: با تماس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گلستان، شش امدادگر در قالب دو تیم با دو دستگاه خودرو کمک‌دارسبک به منطقه اعزام شدند.

عملیات نفس‌گیر و شبانه آتش‌نشانان برای نجات 4 کوهنورد در ارتفاعات توچال نجات و انتقال 12 کوهنورد گم‌شده در آبعلی از ارتفاعات به نقطه امن + تصاویر جزئیات مفقود شدن 12 کوهنورد در ارتفاعات آبعلی/ اعزام بالگرد به منطقه

وی افزود: باتوجه به صعب العبور و مه آلود بودن منطقه و بارندگی شدید انجام عملیات با میزان خطر بالا برای نیروهای نجاتگر همراه بود.

غریب آبادی با اشاره به اینکه این عملیات  از عصر روز سه‌شنبه آغاز و تا ظهر امروز ادامه داشت و بیش از 20 ساعت طول کشید تاکید کرد:‏ افراد گمشده پس از دسترسی به محل امن انتقال داده شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گلستان به کوهنوردان توصیه کرد قبل از سفر از وضعیت آب و هوای منطقه آگاهی داشته باشند وبا شناخت لازم  به منطقه سفر کنند.

انتهای پیام/581/ن

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد در ارتفاعات تالاجار اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: ساعت ۸:۱۰ صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ با درخواست همراه مصدوم در ارتفاعات هوار مامز تالاجار اشنویه نجاتگران هلال‌احمر اشنویه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

حمید محبوبی افزود: پس از ۴ ساعت صعود در ارتفاعات تالاجار ،نجاتگران به مصدوم حادثه دیده دسترسی پیداکردند و بعد از کنترل علایم حیاتی و اقدامات پیش بیمارستانی و تثبیت،همچنین انتقال امن به پایین دست،مصدوم به مرکز درمانی منتقل شد.

وی درادامه گفت : مصدوم ۵۸ ساله به دلیل روشن کردن زغال در چادر دچار گازگرفتگی شده بود که با سرعت عمل نجاتگران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافت.

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • نجات مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد در ارتفاعات تالاجار اشنویه
  • طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی