Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:59:32 GMT

۵ شهرک گلخانه‌ای در گیلان ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۰۳۶۴

۵ شهرک گلخانه‌ای در گیلان ساخته می‌شود

مختار مهدی‌زاده گفت: ۵ شهرک گلخانه‌ای در در شهرستان‌های سیاهکل، ماسال، شفت، رضوانشهر و انزلی در حال ساخت است.

به گفته او، در این شهرک‌ها انواع سبزی و صیفی، گل‌های زینتی، گل‌های آپارتمانی و شاخه بریده، گیاهان دارویی و میوه‌های شکلی خاص کشت خواهد شد.

مدیر شهرک‌های کشاورزی گیلان گفت: ۱۴ سرمایه گذار در این شهرستان‌ها با عقد قرارداد اقدام به سرمایه گذاری کرده اند که در مرحله ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین ساخت سازه‌های گلخانه‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای مهدی‌زاده می‌گوید: برای ساخت هر هکتار گلخانه پلاستیکی با تجهیزات حدود ۲۰ میلیارد تومان و هر گلخانه شیشه‌ای حدود ۳۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود که هر کدام برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

در صورت بهره برداری از این ۵ شهرک گلخانه‌ای با مساحت ۱۳۵ هکتار برای حداقل یک هزار و ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گفته او، شهرک گلخانه‌ای انزلی با مساحت ۴۰ هکتار نیز ۲ سرمایه گذار دارد که عملیات اهلیت سنجی خوب و مناسبی انجام داده اند و در بخش زیرساختی نیز برق کشی انجام شده و گازکشی در مرحله نهایی قرار دارد.

کل زمین این شهرک زهکشی و تسطیح شده و حدود ۶ هکتار در حال نصب سازه و ۲ و نیم هکتار آماده بهره برداری است که در ۲ سال آینده به طور کامل به بهره برداری می‌رسد.

مدیر شهرک‌های کشاورزی گیلان گفت: در این شهرک گلخانه‌ای صرفا میوه‌های خاص شکلی مثل بلوبری، گوجه بری، رزبری تولید خواهد شد که از میوه‌های گیاهان دارویی و صادراتی هستند و ارزش اقتصادی فوق العاده و ارزآوری برای استان و کشور دارند و رونق اقتصادی و اشتغالزایی را برای منطقه و استان در پی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک گلخانه ای ایجاد اشتغال گیاهان زینتی شهرک گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز کشت نیشکر در استان گفت: همه ساله ۲۹ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت نیشکر می‌رود.

او با بیان اینکه شهرستان‌های صومعه سرا و لنگرود قطب تولید نیشکر در گیلان هستند، افزود: زمان کشت این محصول از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و زمان برداشت آن در آذر ماه هر سال است و فرآوری تا دی ماه ادامه داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین تصریح کرد: نیشکرکاران در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول از هیچ‌گونه سم و کودی استفاده نمی‌کنند.

به گفته محمدی، شکر سیاه تولید شده از کیفیت و بازارپسندی مناسبی برخوردار بوده و در قالب محصول سالم عرضه می‌شود.

او همچنین گفت: استان گیلان حدود ۱۸۰ بهره بردار در زمینه کشت محصول نیشکر دارد و روش پخت شکر سیاه به صورت سنتی در کارگاه‌های محلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: سال گذشته به ازای هر هکتار ۱۴۰۰ کیلوگرم شکر خشک به ارزش اقتصادی ۹۵ میلیارد ریال تولید شد. 

محمدی تصریح کرد: شکر سیاه، دوشاب و کف شکر از جمله تولیدات نیشکرکاران با استفاده از محصول برداشت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان