Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس این اخطاریه وزش باد‌های متوسط تا شدید و برخاستن گرد و خاک محلی از بعدازظهر پنجشنبه تا اوایل شامگاه همان روز نیز برای مناطق جنوبی و مرکزی استان پیش بینی شده است که با مخاطراتی شامل کاهش دید افقی و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک، آسیب به نهال‌ها و شکستن درختان، خسارت به سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال آسیب به صنایع حساس به گرد و خاک همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اخطاریه به خودداری از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده، کودکان و گروه‌های حساس در فضای باز اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مسئولان، احتیاط در تردد و سفر‌های بین شهری، محکم کردن سازه‌های موقت، اجتناب از تردد و پارک خودرو در اطراف درختان و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از حرکات ورزشی و فیزیکی در فضای باز توصیه شده است.

براساس این اخطاریه اقدامات لازم از سوی مدیریت بحران به دستگاه‌های مربوطه شامل ۲۲ بند ابلاغ شده.

در بند سوم این ابلاغیه بر حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط و مورد نیاز شهرستان در حوزه محل مدیریت و ترک نکردن محل فعالیت بدون هماهنگی و اخذ موافقت فرماندار ذکر شده است.

همچنین در بند دیگری نیز به اداره برق جهت بازدید و بررسی مستمر ایستگاه‌ها و شبکه‌های برق رسانی و اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از سقوط پایه‌ها و شبکه برق رسانی و تمهیدات لازم به منظور پایداری شبکه برق رسانی بویژه در مراکز حساس درمانی، خدماتی و عملیاتی هشدار داده شده.

به سایر نها‌های نیز توصیه‌های لازم ابلاغ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخطاریه هواشناسی استانداری خوزستان گردوخاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه احتمال وقوع بارش‌های مجدد در استان وجود دارد گفت: سرعت امدادرسانی جهاد به قنوات و چاه‌ها افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی ملک‌زاده ظهر امروز در نشست ارزیابی اولیه خسارات بارندگی‌های اخیر یزد اظهار داشت: بر اساس اعلام هواشناسی، احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید آمادگی کامل برای این موضوع وجود داشته باشد گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در این دولت به آن توجه ویژه صورت گرفت، ایمن سازی در مقابل حوادثی همچون سیل بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد تصریح کرد: با توجه به بارش‌های صورت گرفته و احتمال وقوع بارندگی‌های جدید، لازم است که نظارت و ارزیابی ایمن‌ سازه‌های آبی و خاکی استان یزد با جدیت دنبال شود.

ملک‌زاده به بارش‌های خوب استان و نقاط مختلف کشور اشاره کرد و ادامه داد: بارندگی‌های صورت گرفته، زمینه ذخیره‌سازی خوب آب در سازه‌های آبی و خاکی نقاط مختلف استان را به وجود آورد که اتفاق بسیار خوبی است.

وی افزود: با این وجود و با توجه به کارآیی سازه‌های آبی و بند‌های خاکی که جلوی سیل را می‌گیرد، باید حتما نسبت به تخلیه آب و هدایت آن انجام شود تا این سازه‌ها بتوانند گنجایش لازم در باران‌های بعدی برای جلوگیری از وقوع سیل را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: با توجه به احتمال بارش‌های جدید نیاز است اقدامات لازم برای ارزیابی، ایمن‌سازی و تخلیه آب سازه‌های آبی خاکی توسط آب منطقه‌ای و منابع طبیعی صورت گیرد و در این زمینه بخشداران و دهیاران همکاری لازم را داشته باشند.

ملک‌زاده با اشاره به احتمال حوادث ثانویه در مخاطره بارندگی و سیلاب افزود: شهرداران و بخشداران با استفاده از ظرفیت نظام مهندسی و بنیاد مسکن بازدید و دستورات لازم برای ایمن‌سازی آن را ارائه نمایند.

وی در خصوص قنوات و چاه‌های کشاورزی آسیب دیده از سیل نیز خواستار تسریع در امدادرسانی توسط جهاد کشاورزی شد و گفت: کشاورزان، باغداران و مالکین قنوات جهت پیگیری و ثبت خسارت می‌توانند به ادارات جهاد کشاورزی  مناطق خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/781/.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد