Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@04:38:08 GMT

نقش ماماها در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۳۹۴۱

نقش ماماها در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، بر نقش ماماها در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

 محمد رئیس زاده، در پیامی به مناسبت روز ماما، نوشت: اواسط اردیبهشت هر سال برابر با پنجم ماه می میلادی روز جهانی ماما فرصتی است برای قدرشناسی از زحمات کسانی که واسطه فیض‌الهی در حیات اشرف مخلوقات هستند و با دستان خویش لبخند را به مادرانی که در آرزوی فرزنددار شدن ماه‌ها و بعضاً سال‌ها منتظر بوده‌اند هدیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش جامعه مامایی در راستای کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی، ارتقای بهداشت باروری، تأمین سلامت و کاهش میزان مرگ و میر مادران و نوزادان، انجام مشاوره‌ها و آموزش‌های دوران بارداری، مراقبت‌های مادر و نوزاد و پایش رشد کودک ستودنی است.

خوشبختانه در طی سالیان گذشته نقش ارزشمند ماماها در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی جایگاه ویژه‌ای یافته است و شعار جهانی هرسال نشان از اهمیت و ویژگی‌های منحصر به فرد این گروه مهم از حلقه ارائه خدمات سلامت دارد.

کارنامه درخشان ماماها در ایام شیوع بیماری همه گیر کرونا و جانفشانی و از خودگذشتگی آنها که از هیچ کوششی دریغ نورزیدند مایه مباهات همه درمانگران و نظام سلامت است

این روز را به خانواده بزرگ مامایی تبریک گفته امیدوارم در همه‌ی مراحل زندگی موفق و پیروز باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!

افزایش فزاینده آمار خودکشی در میان جوانان در سال‌های اخیر، زنگ خطری را در میان کشورهای مختلف به صدا در آورده است. این آمار در سال گذشته در آمریکا به ۵۰ هزار مورد خودکشی رسید که تعداد زیادی از این قربانیان، جوانان بودند، همچنین شماره تلفن ۹۸۸ (خط تلفن آمریکا برای کمک به پیشگیری از خودکشی) که بیش از ۲۰۰ مرکز در آمریکا دارد که در سال گذشته شاهد افزایش ۱۰۰ هزار تماس در ماه بود.

دریافت 24 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: محمدرضا زمانیان
 

دیگر خبرها

  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷