Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با استناد به داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (CPJ)، یک گروه حمایتی غیرانتفاعی مستقر در نیویورک، چین را "بزرگترین تهدید" برای آزادی مطبوعات از نظر تعداد روزنامه‌نگارانی که به دلیل کارشان در بازداشت هستند، خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ما عمیقاً نگران آنچه از سمت جمهوری خلق چین می‌بینیم، هستیم؛ در مورد استفاده نادرست از فناوری خود در تلاش برای انجام کارهایی مانند افزایش نظارت، آزار و اذیت، ارعاب، سانسور شهروندان، روزنامه‌نگاران، فعالان و سایرین و این شامل افرادی در خارج از این کشور هم می‌شود.

بلینکن گفت که مقامات دولت چین "از رسانه‌های آزاد و باز - که ما اطمینان می‌دهیم در سیستم‌های دموکراتیک محافظت می‌شوند - برای گسترش تبلیغات و انتشار اطلاعات نادرست استفاده می‌کنند."

او افزود: همچنین به نظر می‌رسد که آنها بیشتر از این سیستم‌ها برای تعقیب، آزار و اذیت و تهدید منتقدانی که خارج از قلمرو جمهوری خلق چین هستند، استفاده می‌کنند.

روز جهانی آزادی مطبوعات از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۳ و به دنبال توصیه سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) که چین عضو آن است، اعلام شد. هنگ‌کنگ نمایندگی جداگانه‌ای در یونسکو دارد.

سفارت چین در واشنگتن انتقادات بلینکن را رد کرده و آن را "تلاشی برای تحت فشار قرار دادن چین با اتهامات بی‌اساس" خواند که "هژمونی، قلدری و استانداردهای دوگانه طرف آمریکایی در مورد آزادی رسانه‌ها و مطبوعات را افشا می‌کند."

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین گفت: دولت چین از حقوق و منافع روزنامه‌نگاران و آزادی بیان شهروندان مطابق با قانون محافظت می‌کند و به نقش نظارتی رسانه‌ها و شهروندان آزادی عمل می‌دهد.

اظهارات بلینکن چند هفته پس از آن بیان می‌شود که دادستان‌های ایالات متحده از اتهامات علیه یک شهروند چینی به دلیل طرح ادعایی مورد حمایت پکن برای تحت فشار قرار دادن یک معترض دموکراسی‌خواه سابق برای عدم شرکت در انتخابات کنگره خبر دادند.

بلینکن از هیچ روزنامه‌نگاری در هنگ‌کنگ یا سرزمین اصلی چین نام نبرد و تنها گفت که افراد بازداشت شده که توسط کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران شناسایی شده‌اند، شامل هشت تن از هنگ‌کنگ هستند.

آنتونی بلینکن بخش عمده‌ای از سخنرانی خود را صرف جنگ روسیه علیه اوکراین و روزنامه‌نگارانی کرد که در این درگیری کشته یا زخمی شده‌اند، از جمله ورا هیریچ، خبرنگار رادیو آزادی که با بودجه دولت آمریکا اداره می‌شود. او طی روزهای گذشته بر اثر اصابت موشک به ساختمان مسکونی‌اش در کی‌یف به همراه چند تن دیگر جان باخت.

بلینکن با اشاره به مواردی که روسیه پس از حمله به کشور همسایه‌اش اعلام کرد، گفت: صرف این واقعیت که آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد به نام اصلی خود خوانده شود - یک تجاوز بی‌رحمانه و بی‌دلیل، در مقابل عملیات نظامی ویژه اورول – برای هر کسی که این کار را می‌کند، خطر ۱۵ سال زندانی شدن را به همراه دارد. بار دیگر می‌گویم که در میان سایر موارد، این نمونه‌ای از یک دولت یا رهبری که واقعا به خودش اعتماد دارد، نیست.

منبع: الف

کلیدواژه: روزنامه نگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی دلیلی برای جنایت در غزه نمی شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه اعلام کرد: ما حماس را یک جنبش آزادیبخش ملی در فلسطین می دانیم و ۷ اکتبر بهانه ای برای جنایات اشغالگر نیست.

رییس جمهور ترکیه با اشاره به موج تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدید نمی شویم.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی هم خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

کد خبر 6089254

دیگر خبرها

  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • ندای آزادی
  • آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • جنگ تن‌هاخ با روزنامه‌نگاران: حق سوال پرسیدن ندارید!
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی