Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات غیر مجاز در استان از کشف ۱۰۶ قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز خبر داد. به گزارش جنوب نیوز؛ سردار سید محمد صالحی در این خصوص اظهار کرد: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خوزستان با همکاری سایر یگان‌های انتظامی استان، طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات غیر مجاز را به مدت ۴ روز در سطح استان به مرحله اجرا در آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اجرای این طرح مأموران پلیس با کار اطلاعاتی و اقدامات خاص پلیسی ۹۲ نفر از دارندگان سلاح غیرمجاز و عاملان تیراندازی را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: در اجرای این طرح ۱۰۶ قبضه سلاح غیر مجاز، شامل ۳۸ قبضه سلاح جنگی، ۶۸ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و همچنین یک هزار و ۱۱۱ فشنگ کشف شد.

سردار صالحی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: امید است با تداوم این روند و برخورد قاطع دستگاه قضائی شاهد امنیت پایدار در سطح استان خوزستان باشیم.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: قبضه سلاح غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز

وزارت نیرو امسال برنامه نقره‌داغ کردن ماینرهای غیرمجاز را به طور جدی در دستور کار دارد، تا جایی که طبق اعلام سخنگوی صنعت برق قرار شده در صورت کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز، صاحبان دستگاه‌ها از زمانی که مشخص شود به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا یکصد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه شوند.

به‌گزارش ایسنا، تاکنون بیش از ۸۰۰۰ مرکز غیرمجاز شناسایی و از این مراکز بیش از ٣٠٠ هزار دستگاه ماینر گردآوری و تحویل مراکز قضایی شده است. آنطور که برآورد شده برای تامین برق این دستگاه‌های غیرمجاز باید نیروگاهی به بزرگی ١١٠٠ مگاوات احداث شود که عدد بالایی است.

درحال حاضر کار رصد، رهگیری و شناسایی ماینرهای غیرمجاز به صورت پیوسته در حال انجام است و آنطور که رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر اعلام کرده براساس قوانین جدید ماینرهای کشف شده، امحا خواهد شد.

وی با توصیه به علاقمندان این کسب و کار برای دریافت مجوزهای لازم، گفت: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ١٢ شب تا ٧ صبح بدون محدودیت نسبت به استخراج اقدام کنند.

در این بین دولت مشوق‌هایی را برای رمزارزهای مجاز درنظر گرفته،  شرکت توانیر از سرمایه گذاری‌های قانونی در این حوزه حمایت کرده و آمادگی دارد تا برق مورد نیاز مراکز استخراج رمز ارز مجاز را با تعرفه‌های مصوب تامین کند. با توجه به آثار هاویینگ، لازم است تا دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به حوزه رمز ارز به روزرسانی شود و در این زمینه از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و فعالان این حوزه استفاده خواهد شد.

بر اساس دستورالعمل‌های موجود سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه تولید رمز ارز فعالیت کنند و این مساله می‌تواند به سود رمزارزهای مجاز باشد. این در حالی است که استخراج رمزارز غیرمجاز با استفاده از تعرفه‌های برق یارانه‌ای اعم از تعرفه برق خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری در ایام اوج مصرف باعث افزایش احتمال خاموشی صنایع افت شاخص‌های کیفی برق و احتمال سوختن لوازم الکتریکی همسایگان می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش از سوی یگان‌ ویژه
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری مأمور قلابی موتورسوار در اتوبان حکیم/کشف یک قبضه سلاح گرم
  • دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته