Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-30@23:05:37 GMT

نکات تمیز کردن و نگهداری از صندلی اداری

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۸۷۳۳

نکات تمیز کردن و نگهداری از صندلی اداری

نکات مهم در تمیز کردن صندلی اداری

برای کارکنانی که به طور مداوم از صندلی استفاده می کنند، رعایت نظافت و بهداشت صندلی اهمیت بسیاری دارد. چرا عدم تمیزکاری منجر به آلودگی صندلی شده و در نهایت ظاهر آن را نیز تغییر می دهد. در ادامه صندلی کارکرد موثر خود را از دست داده و به یک عنصر آلوده و بدریخت تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای جلوگیری از بروز این اتفاق لازم است زمان کوتاهی را برای تمیزکاری مبلمان اداری خود اختصاص دهید. پیش از این با نحوه تمیزکاری اصولی و صحیح آشنا شوید تا در طول تمیزکاری به ساختار صندلی آسیب نزنید.

برای افزایش طول عمر صندلی های اداری لازم است دو اقدام مهم انجام دهید. در وهله اول از صندلی خود به شکل صحیح و اصولی نگهداری کنید. سپس آن را در فواصل مشخص تمیز کنید تا آلوده و کثیف به نظر نرسد. با ما همراه باشید تا با این دو روش مختلف به خوبی آشنا شوید.

اقدامات عمومی برای نگهداری از صندلی اداری

بخش مهمی از پروسه نگهداری و تمیزکاری مربوط به اقدامات عمومی می شود. به طور معمول چند عامل آسیب زا منجر به کثیفی و خرابی صندلی اداری می شود. با دور نگه داشتن صندلی از معرض این خطر ها به طرز قابل توجهی، زیبایی و سلامت صندلی تضمین می شود. این اقدامات در موارد زیر خلاصه می شود:

صندلی را دور از معرض نور خورشید نگهدارید

در برخی صندلی های اداری به خصوص چرمی، قرار دادن صندلی در معرض نور خورشید منجر به از دست رفتن بافت تازه و مقاوم آن می شود. نور و حرارت خورشید می توان شکل و شمایل دسته و پایه ها را نیز در طولانی مدت تغییر دهد. صندلی اداری را در سایه قرار دهید تا در اثر گرما متریال به کاررفته در آن خشک و شکننده نشود.

بخش های مختلف را روغن کای کنید

با روغن کاری منظم چرخ های صندلی می توان طول عمر آن ها را افزایش داد. در برخی مواقع نفوذ گروغبار منجر به اختلال در عملکرد چرخ ها شده و مانع حرکت نرم و چرخش ملایم آن می شود. استفاده از روغن های روان کننده تا حد زیادی این مشکل را برطرف می کند.

بخش های معیوب را تعویض کنید

گاهی برخی کارکنان خرابی در برخی بخش ها را بهانه ای برای تعویض صندلی می کنند. این در حالیست که می توان با تعویض بخش های معیوب، عملکرد صندلی را احیا نمود. برای مثال در صورتی که نشستن بر روی صندلی منجر به فرو رفتن آن می شود، تعویض سیلندر گاز مشکل گشا خواهد بود.

تمیزکاری صندلی اداری

در مقاله مهم‌ ترین نکات انتخاب صندلی اداری که باید به آن توجه کرد، توجه به دفترچه راهنمای محصول اشاره کردیم. برای تمیزکاری صندلی بهتر است اصول تمیزکاری را در دفترچه مخصوص آن مطالعه کنید. اما در یک نگاه کلی می توان تمیزکاری را در انجام برخی نکات ساده خلاصه نمود.

همانطور که گفته شد بخشی از اصول تمیزکاری، مربوط به نحوه نگهداری از صندلی اداری است. بخش دیگری از پروسه تمیز کردن و نگهداری از صندلی اداری نیز مربوط به نظافت صندلی و رعایت نکات بهداشتی است. برای انجام اینکار لازم نیست فرآیندی پیچیده ای را دنبال کنید. کافیست چند دستورالعمل ساده را در اسرع وقت به کارگیرید تا صندلی شما همواره تمیز و بهداشتی بماند.

لکه ها را تمیز کنید

بهتر است مواد ریخته شده بر روی صندلی را پیش از نفوذ آن به لایه های زیرین پاک کنید. اما در صورتی که اینکار برای شما مقدور نباشد، می توانید تمیزکاری را یک روز بعد انجام دهید. بدین منظور با توجه به جنس صندلی از مواد تمیز کننده و حوله های کاغذی استفاده کنید.

برای مثال در صندلی های اداری با روکش پارچه می توانید از آب گرم به همراه پارچه های صابونی استفاده کنید. لازم است پس از تمیز کاری روکش را به کمک یک پارچه تمیز، خشک کنید. در تمیزکاری صندلی های چرمی از پاک کننده های مخصوص چرم استفاده کنید.

استفاده از شوینده های قوی منجر به از دست رفتن بافت چرم شده و رنگ آن را نیز تغییر می دهد. تمیزکاری صندلی های پلاستیکی نیز به سادگی و توسط پارچه های صابونی و شوینده های معمولی دنبال می شود.

از نفوذ گردوغبار جلوگیری کنید

بسیار حائز اهمیت است که مانع نفوذ گردوغبار به بخش های غیر قابل دسترس شوید. بدین منظور لازم است غبارروبی صندلی را به شکل منظم دنبال کنید. برای اینکار نیاز به یک جاروبرقی با پیوست های مناسب دارید.

برای غبارروبی کافیست صندلی را وارونه کرده و بخش هایی همچون چرخ ها، پایه ها و دسته ها را با مکش قوی جاروبرقی تمیز کنید. در طول انجام عملیات غبارروبی متوجه انباشت زباله در این بخش ها می شوید. مو و سایر زباله ها را توسط قیچی و یا سایر ابزار بیرون کشیده و دور بریزید. بهتر است پس از پاکسازی چرخ ها، سراغ روغن کاری آن ها نیز بروید.

سخن پایانی

تمیز کردن و نگهداری از صندلی اداری کار سخت و دشواری نیست. با انجام چند دستورالعمل ساده می توانید طول عمر و ماندگاری انواع صندلی ها را افزایش داد. تفاوتی ندارد صندلی شما از چه جنس و با چه قیمتی باشد. با رعایت نکات بهداشتی و برخی اقدامات عمومی می توان ظاهر و عملکرد صندلی را در طولانی مدت حفظ نمود.

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: صندلی اداری تمیز کردن صندلی ها بخش ها چرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران روند نوسازی ناوگان حمل ونقل هوایی یکی از اولویت های اصلی در بخش حمل ونقل به شمار می رود که در حال حاضر این روند توسط شرکت های حمل ونقل هوایی در حال انجام است و از سوی دیگر با توجه به تاکید وزیر راه وشهرسازی مبنی بر نوسازی ناوگان هوایی و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان برای احیا و بازسازی ناوگان بخش هوایی در دستور کار قرار گرفته است که این اقدام خود یکی از مهم ترین برنامه های است که در دستور کار تمامی بخش ها قرار گرفته است.

براساس این گزارش پیش از این محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خرید هوشمندانه هواپیما و هدفمند کردن این موضوع و جلوگیری از اعمال سلیقه با توجه به نیاز کشور را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم و در صورت عدم تامین این تعداد، عرضه و تقاضا هماهنگ نیستند.

وی تصریح کرد: از موضوعات مهم کارخانه هواپیماسازی سرریز دانش تخصصی، تولید قطعات زیرساخت و هم افزایی در حوزه فرودگاهی است.

در همین رابطه صابر نوروزی، سخنگوی شرکت هواپیمایی اعلام کرد: یک فروند هواپیمای بوئینگ MD-83 با شماره ثبت EP-CPV با تامین موتور، قطعات مورد نیاز، انجام چک های دوره‌ای و دریافت لیوری جدید و با انجام بدون مشکل تست پروازی وارد چرخه عملیاتی هواپیمایی کاسپین شد و خوشبختانه موضوع زمینگیری هواپیماهای MD این شرکت به دلیل نبود موتور، قطعات و... به اتمام رسید.

نوروزی با بیان اینکه  با ورود این هواپیما تعداد ۱۴۶ صندلی در دو کلاس بیزینس و اکونومی به چرخه پروازی ناوگان هوایی کشور افزوده شده است گفت: با بازگشت هواپیما به چرخه پروازی با میانگین ۶ سورتی پرواز روزانه ماهانه ۲۲٫۰۰۰ صندلی افزوده خواهد شد.

نوروزی با تشریح وضعیت ناوگان هواپیمایی کاسپین گفت: با توجه به اجرا گذاشتن سیاست توسعه ناوگان و افزایش بهره وری شرکت توسط مدیریت محترم عامل، کاپیتان عادل نورعلی و با تلاش متخصصان مجموعه های مهندسی تعمیرات و صلاحیت پروازی و تدارکات خارجی شرکت، اکنون ۸ فروند هواپیما از ناوگان بوئینگ MD و بوئینگ B737 فعال هستند.

وی  گفت: در مدت یک ماه نیم اخیر سه فروند هواپیما به ناوگان این شرکت اضافه گردیده و به حول قوه الهی با برنامه ریزی دقیقی که صورت پذیرفته تا یک ماه آتی با اضافه شدن دو فروند دیگر، تعداد ناوگان فعال این شرکت به ده فروند خواهد رسید که به نوعی یک رکورد بی نظیر در سال های اخیر برای این شرکت محسوب می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کنایه کین به بلینگام: اصلا نفهمیدم چه گفت!
  • مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا چیست؟
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • خودرو جنسیس GV80 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش