Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جماعت سیستان وبلوچستان گفتند: ساماندهی و نظارت به حوزه آرد و نان با جدیت و اراده قوی ادامه یابد، تا مشکلات مردم در این حوزه کاهش پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، ائمه جماعت سیستان وبلوچستان در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته گفتند: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با توزیع کالاها به قیمت مناسب‌ تر، از آسیب به معیشت مردم و جامعه جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گلایه نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان از گرانی‌ها

 آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان یکی از راه‌های حفظ و تحصیل تقوای الهی را توجه و عمل به آموزه‌های دینی و معارف بیان شده در آیات و روایات دانست و گفت: ماه رمضان ماه رحمت الهی است که هرکس به اندازه لیاقت خود دستاوردهایی داشته اما نکته مهم این است که دستاوردهای ماه رمضان را تا رمضان آینده حفظ کنیم تا در این صورت یک قدم به جلو و به سوی پیشرفت برداریم.

وی یکی از راههای حفظ تقوای الهی عمل به دستورات الهی، کمک به نیازمندان، بیماران و خدمت به مردم دانست و در ادامه با اشاره به برخی مناسبت‌های پیش رو از جمله هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع در سال ۱۳۴۴ قمری به بیان نکاتی در این خصوص پرداخت و عنوان کرد: با نقشه‌های استعماری و کمک دولت انگلیس دو جریان سیاسی و نظامی و از طرفی فکری و دینی با هم متحد شدند و حکومت آل سعود را با تفکر وهابی در سرزمین حجاز تشکیل دادند و بر اساس آن برای گسترش و نفوذ خود به شهرهای مختلف حمله کردند و بسیاری از مسلمانان کشته شدند در حالی که ساکنان این مناطق  اکثریت اهل سنت بودند اما درگیر شدند عده‌ای را کشتند و در مدینه به آثار اسلامی و مظاهر تمدن اسلامی تاختند و با تفکری که داشتند در صدد تخریب آنها برآمدند و حتی به مسجد پیامبر اکرم(ص) نیز جسارت کردند.

امام جمعه زاهدان افزود: در آن موقعیت مسلمانان از خودشان عکس‌العمل نشان دادند و دولت‌های مختلف موضع گرفتند از جمله در ایران که با پیگیری شهید مدرس در در دوره پهلوی اول در اعتراض به این عملکرد حج ممنوع شد و در مصر نیز علما به ممنوعیت حج فتوا دادند که در نتیجه منجر به عقب نشینی آن‌ها شد اما به تدریج روابط خود را با دولت‌های کشورهای اسلامی عادی سازی کردند و پس از آن دستور تخریب قبور ائمه بقیع صادر شد و حرم و ضریحی که برای ائمه(ع) در قبرستان بقیع وجود داشت تخریب و به صورت امروزی در آمد.

آیت‌الله محامی ضمن محکومیت این اقدام خاطر نشان کرد:  یک فرقه انحرافی به هر میزانی که دارای عقایدی باشد حق ندارد عقیده خود را بر همه مذاهب اسلامی تحمیل و نظر خود را اجرا کند که چنین چیزی یک فکر انحرافی و با مذاهب اهل سنت از جمله حنفی، شافعی، حنبلی و مالکی سازگاری ندارد و لذا اولین کسانی که در برابر فکر وهابیت موقع گرفته و کتاب نوشتند علمای خود اهل سنت بودند زیرا در خط مقدم بوده و مورد تجاوز این جریان فکری منحرف قرار گرفته بودند.

وی اظهار کرد: در موقعیتی که مردم مسلمان و جامعه اسلامی در برابر سرنوشت جهان اسلام احساس مسئولیت کنند و به میدان بیایند و موضع بگیرند می توانند کار خود را پیش برده و در مقابل توطئه‌های استعماری را بگیرند و اگر بی تفاوت شده و در صحنه حضور پیدا نکنند به تدریج گروه‌های انحرافی در میان جامعه اسلامی جای پا پیدا کرده و روابط خود را عادی سازی و به اهداف شوم خود می‌رسند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: همین نکته در خصوص رژیم غاصب صهیونیستی هم وجود دارد و اگر جهان اسلام به مقاومت برخیزد می‌تواند آن را محدود و از بین ببرد اما اگر به بی‌تفاوتی و عادی سازی روابط روی بیاورند همانند کاری که عربستان، ترکیه و کشورهای دیگری به نام کشورهای اسلامی انجام می‌دهند نتیجه این می‌شود که دشمن با اهداف شوم خود برسد.

وی اظهار کرد: تفکر تکفیری و داعشی که هر کس که به فکر خودش معتقد نباشد را کافر و مشرک دانسته و واجب به قتل و نابودی بداند و دست به کشتار مسلمانان شیعه و سنی می‌زنند ریشه آن در همین تفکر وهابیت است که نمونه‌های آن را در کشورهای همسایه گاهی به نام اسلام دیده ایم که باید برای ما درس و هشدار دهنده باشد تا نگذاریم این فکر در کشور و به خصوص استان ما رواج پیدا کند و این مسئولیت همه مردم و علمای شیعه و اهل سنت است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: اکثریت اهل سنت در استان ما حنفی مذهب هستند و در استان‌های دیگر شافعی اما مبانی همه این‌ها با مبانی وهابیت ناسازگار است و سابقه اهل سنت در این استان همواره بر این بوده که اهل سنت حنفی مذهب محب اهل بیت(ع) بوده‌اند و همراه شیعیان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) شرکت و به نذر و نیاز پرداخته و خود نیز این مراسمات را برگزار می‌کردند و لذا همه ما باید در برابر وهابیت موضع بگیریم تا این فکر در کشور و استان ما رواج پیدا نکند تا دچار سرنوشت کشورهایی نشویم که این فکر در آنجا رواج پیدا کرده است.

امام جمعه زاهدان گفت: در دیدار عیدانه روز گذشته میزبان یکی از علمای اهل سنت بودیم که به ایشان نیز تاکید داشتیم باید حواس همه جمع باشد و باید به برخی از علما تذکر بدهند و آن‌ها را نصیحت کنند که به گونه‌ای سخن نگویند که این تفکرات ترویج پیدا کند به عنوان مثال اگر قرار باشد گروهی بگویند بیان یا محمد(ص)، یا علی(ع)، یا زهرا(س)، یا حسین(ع) شرک است و در مقابل نیز گروهی بیان دارد اگر کسی امامت ائمه اطهار(ع) را قبول نداشته باشد کافر است در چنین شرایطی مردم چه نتیجه‌ای خواهند گرفت و یکی به دنبال از بین بردن مشرک و دیگری به دنبال از بین بردن کافر است و چنین چیزی تلاش و خواسته اصلی دشمن است و همه باید در برابر این تفکرات انحرافی موضع بگیرند.

آیت‌الله محامی با اشاره به اوضاع جاری کشور و استان گفت: برای ارزیابی دستاوردهای انقلاب باید نگاهی جامعه داشته و به همه عرصه‌ها توجه و نقاط قوت و ضعف را جمع بندی، معدل گیری و سپس نمره بدهیم البته با این نگاه ما در عرصه‌های مختلف به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت مردم رشد داشته ایم اما تنگناهای ما در برخی عرصه‌ها قابل چشم پوشی نیست از جمله بحث عدالت که طبق بیان مقام معظم رهبری هنوز به عدالت مطلوب جامعه اسلامی نرسیده‌ایم و یکی از مشکلات دیگر اقتصاد است که سختی معیشت مردم قابل انکار نیست خصوصا در ایامی که قیمت‌ها هر روز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: متاسفانه با بیانات مقام معظم رهبری در چند ماه گذشته توجهی نشد زیرا ایشان در خصوص کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو و لوازم خانگی نکاتی را بیان فرمودند اما متاسفانه عمل نشد و هر آنچه مسئولان دولتی گفتند گران نشود گران شد و عجیب این جاست که برخی از گرانی‌ها را منکر می شوند اما مردم می بینند که قیمت اجناسی چند برابر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: انتظار از رئیس جمهور محترم که با همه توان و دغدغه به صورت شبانه روزی به دنبال حل مشکلات مردم هستند این است که به وزرا و مسئولان خود توصیه کنند کمتر حرف بزنند زیرا مجبور نیستند هر کدام حرف بی ربط بدون مستند بزنند که خلاف آن عمل شود و اگر شایستگی کار دارند در مقام عمل خوب کار کنند.

امام جمعه زاهدان افزود: باید برای حل مشکلات اقتصادی مردم تدبیر ویژه داشته باشند زیرا روز به روز سفره مردم کوچک و کوچکتر می‌شود و مردم ما شایسته این رنج و مشقت نیستند و باید تلاش کرد هر چه بیشتر و بهتر خدمت صادقانه صورت گیرد.

وی گفت: اگر سیاست مشخصی برای پیشرفت اقتصاد وجود دارد رئیس جمهور محترم باید به صورت صادقانه و شفاف برای مردم بیان کند زیرا طبق بیان مقام معظم رهبری اگر واقعیت‌های جامعه برای مردم بیان و تنگناها و مشکلات روشن شود و برنامه‌ای که برای اصلاح اقتصاد جامعه وجود دارد به مردم ارائه شود و مشخص باشد که یک دوره زمانی باید سختی تحمل کنند تا پس از آن آسایش ایجاد شود مردم نیز پای کار انقلاب و کشورشان هستند و سختی‌ها را تحمل خواهند کرد اما شرط آن بیان صادقانه و توزیع مشکلات برای همه مردم است نه اینکه یک طبقه در رفاه کامل و یک طبقه غرق در مشکلات باشند.

آیت‌الله محامی عنوان کرد: اگر قرار است مشکل، محرومیت و محدودیتی وجود داشته باشد باید برای همه باشد نه تنها اقشاری از مردم زیرا در این صورت قابل تحمل خواهد بود.

وی با اشاره به روز جهانی هلال احمر و روز بیماری‌های خاص به تقدیر و تشکر از تلاش‌های جمعیت هلال احمر پرداخت و خواستار افزایش کمک مردم مسئولان و بنیادهای خیریه به بیماران خاص شد.


حمایت دولت با حذف ارز ترجیحی از معیشت مردم

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی افضلی تبار، امام جمعه موقت ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه ایرانشهر در مصلی فاطمه الزهرا (س) بیان کرد: ماه مبارک رمضان ایام مناسبی برای آمرزش گناهان و توبه بوده و آن هایی که در  زندگی خود گناهانی مرتکب شدند می توانستند با روزه جان خود را شتسشو دهند.

وی اضافه کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای توبه بندگان به سوی خداوند است و بعد از آن خداوند با روزی به نام عید فطر فرصتی مجدد به مؤمنان برای مغفرت و آمرزش را فراهم کرد.

این خطیب جمعه تصریح کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با توزیع کالاها به قیمت مناسب‌ تر، از آسیب به معیشت مردم و جامعه جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بحث نظارت بر آرد و نان باید به صورت جدی انجام بگیرد و چنانچه واحد نانوایی و یا کارخانه آردسازی مرتکب تخلفی شود، برخورد قانونی صورت گیرد تا حق و حقوق مردم ضایع نشود.

آمریکا؛ بدهکار ترین کشور جهان در حال فروپاشی است

حجت الاسلام و المسلمین مختار سابکی، امام جمعه موقت سراوان بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرمایشات بسیار ارزشمند و راهبردی را مطرح فرمودند که به عنوان انسان های ولایتمدار باید این موارد را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در زندگی پیاده سازیم.

وی با بیان اینکه شکل گیری نظم جدید یکی از موارد بسیار مهمی بود که رهبر انقلاب مطرح کردند، ادامه داد: آمریکا همیشه خود را به عنوان یک ابرقدرت در جهان مطرح می کرد اما به تعبیر رهبر انقلاب آمریکا در حال فروپاشی و افول است.

امام جمعه موقت سراوان افزود:  آمریکا امروز با ۲۰ هزار میلیارد بدهی یکی از بدهکارترین کشورهای جهان محسوب می شود و بیشترین میزان خودکشی در این کشور رخ می دهد که نشان دهنده فروپاشی آمریکاست.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی خاطر نشان کرد: معیارهای جهانی نشانگر این است که آمریکا در حال از بین رفتن است و در نظم بین المللی تک قطبی دیگر جایگاهی ندارد و ایران به عنوان یکی از کشورها باید در این نظم جهانی نقش آفرینی کند.

وی تصریح کرد: جنایاتی که صهیونیست ها نسبت به مردم مظلوم غزه انجام دادند حال آل سعود نسبت به مردم مظلوم یمن انجام می دهد اما عربستان به دست مجاهدان یمنی شکست خواهد خورد.

امام جمعه موقت سراوان گفت: به مناسبت هفته بسیج سازندگی رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی همزمان با دهه مبارک بسیج سازندگی از هفدهم تا  ۲۷ اردیبهشت در شهرستان سراوان برگزار می شود.

وی اذعان کرد: قرار است در این رزمایش با برگزاری بیش از ۵۰ اردوی جهادی در شهرستان در عرصه‌های عمرانی و محرومیت زدایی فرهنگی و آموزشی بهداشت درمان خدمت رسانی و کمک مومنانه اجرا شود.

حق آبه سیستان باید اولویت مسئولین باشد

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه زابل بیان کرد: همه موافق مزیت های مختلف برای اقتصاد سیستان هستند اما حق آبه جای خودش محفوظ است. گرفتن حق آبه باید اولویت باشد، می خواهد اقتصاد مبتنی بر آب باشد و یا نباشد، گرفتن حق باید اولویت اول ما باشد. 

وی افزود: بعضی از برادران دلسوز و دغدغه مند و مومن پیشنهاد می دهند که وقتی در نمازجمعه از حق آبه سخن می گویید از این هم سخن بگویید که ما باید به فکر اقتصادی باشیم که اتکای به حق آبه نداشته باشد، نظیر اینکه ما مزیت های اقتصادی متنوعی را در سیستان ایجاد کنیم.


امام جمعه زابل با بیان اینکه مزیت مرز در  هر متر مربع آن برای مملکت سرمایه است، ادامه داد: تجارت مرزی فرصت است،مزیت منطقه آزاد تجاری و صنعتی بسیار مهم است البته اگر آسیب های آن درست شناسایی و رفع شود، فردا مردم سیستان کارگر دیگران نشوند کما اینکه در بعضی جاها متاسفانه ممکن است شده باشد، مزیت معدن، صنعت، صنایع تبدیلی مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی عزیزی اضافه کرد: مزیت کشاورزی گلخانه ای بسیار مهم است، امروز باید از کشاورزی سنتی کوچ کنیم. اینکه پدران ما غرق آبی گندم را آبیاری می کردند گذشت، امروز روزی است که باید از قطره قطره آب مانند جواهر استفاده کرد.

امام جمعه زابل خطاب به مسئولین گفت: وظیفه دارید که حقابه  را مطالبه کنید، در زمینه تان درست و قوی عمل کنید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در سیستان حجت الاسلام و المسلمین سیستان وبلوچستان مقام معظم رهبری امام جمعه موقت آیت الله محامی معیشت مردم عرصه ها اهل سنت حذف ارز حق آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، حجت الاسلام رحیم آبادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بیرجند با اشاره به اینکه دشمنان ما با تمام توان برای ضربه به نظام و انقلاب به میدان آمده اند و این روز‌ها به دنبال ترویج بی حجابی در جامعه هستند گفت: مردم ایران اسلامی نماد عفت و پاکی هستند، اما برخی عناصر محدود به دنبال اجرای نقشه دشمن هستند که فرماندهی انتظامی کشور با توجه به حمایت قاطع مردم باید با افراد خاطی برخورد کند.


وی با اشاره به اینکه به لطف انقلاب اسلامی ایران بیداری اسلامی جهانی محقق شده است گفت:امروز با وجود جنگ رسانه‌ای دشمن، پرچم بیداری به دست دانشجویان آزادیخواه در دانشگاه‌های جهان بویژه آمریکا به اهتزار در آمده است و خون مظلومان غزه گریبان غرب را گرفته است که این خود زمینه‌ای برای نابودی مستکبران عالم است.


وی با اشاره به اینکه امروز باید همه در مسیر امام صادق (ع) قدم بر داریم گفت:باید همه درمسیر حاکمیت الهی و، اما زمان گام برداریم و ولی زمان خود و آرمانهایش را بشناسیم و در مقابل جریان نفوذ بایستیم.

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود